TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Hey Ninni!

Kan inte du PM`a mig om vart du har din hemsida? Är det gratis att ha sida där?
Vill verkligen börja jobba på en egen sida men vet inte vart jag skall börja...

Verkligen modigt! Så fort någon nämner någonting om tävling så svimmar jag:o

ÄÄÄH, du har ju varit på utställning och det överlevde du fint, det är ju också tävling ;)

Idag provade jag att träna lite fotgående i rastgården innan jag släppte henne lös (Zala gick dock lös och nosade runt lite). Det gick faktiskt riktigt bra, fram tills att Zala började gräva och studsa runt lite, då var hon roligare än mig :p Jag måste verkligen börja träna med störning...

Jag skickar iväg ett PM på en gång!

Åh, vilka underbara bilder Red_Chili. Älskar bilden med alla tre i olika galoppsteg. Fantastiskt! :bow:

Själv tar jag mediokra bilder just nu, men här har ni ändå lite kaninknasbilder från golfbanan i förrgår. Postat på "Senaste bilden", men jag slänger in några hit också :D

Snöträning
DSC03597.jpg

Potentiell kanin i sikte?!
DSC03629.jpg

Välförtjänt vila.
DSC03513.jpg

DSC03524.jpg

Hey Ninni!

Kan inte du PM`a mig om vart du har din hemsida? Är det gratis att ha sida där?
Vill verkligen börja jobba på en egen sida men vet inte vart jag skall börja...

Samma här! En hemsida/hundblogg hade varit jättekul, men jag kommer bara inte igång med det. Vad är bäst, ni som håller på?

Vad som är bäst beror lite på vad man vill ha ut av hemsidan.
Har man inte koll på hur man gör hemsidelayouter så finns det gratissidor som erbjuder färdiga layouter, färdiga att fylla i med bilder och text. På dessa sidor finns det alltid mer eller mindre mängd reklam och man har begränsade möjligheter att ändra layouten.

Sedan finns det olika webhotell där man hyr plats för att ladda upp sin hemsida. Vissa sådana erbjuder olika enklare program för att göra layouter, men enklast blir det om man gör en egen layout m.m. i sin dator och sedan laddar upp på nätet. Fördelen med sådant är att man slipper all reklam och man väljer hemsideadress helt fritt.

Jag har haft förstnämnda i 1½ år, men tyckte att det var värt lite pengar att få göra helt eget, ha "obegränsat" utrymme för bilder och ha en egen adress. Dock tar det ju då tid för att göra själva hemsidan också och det kan vara lite knepigt i början.

Misstänker att det räknas som reklam om jag nämner olika hemsidor/webhotell för sådant, så du kan ju skicka ett PM så kan jag tipsa om något som kan passa.

*kl*

Några med vintisar som bor i närheten av Linköping och har lust med lekdejt? Jag bor i Mjölby med min greyhoundlurcher. Kommer hit en hjorthundslurcher och hälsar på nästa vecka och det vore roligt om det ville komma några och rejsa.
Vi kan ta oss till Linköping.

Tusen tack för alla tips på hemsidor och bloggsidor :bow: Jag ska definitivt ta tag i det när nästa tenta är avklarad nästa vecka.

kl.

Vi var på whippetträff idag och Cc har legat helt utslagen på soffan sen vi kom hem. Nöjd hundis! Han ska anmälas till Malmö Internationella imorgon och matten blir nervös av bara tanken på detta. Utställningskurs ska avklaras innan, så förhoppningsvis försvinner en liten flock fjärilar tills dess! Vilka av er ska dit?

Min lilla Idéfix ändrar sig hela tiden!
Först började han bli ett långhårigt monster. Nu har han tunnat ut pälsen över rygg och sidor och förvandlats till en pricki-korv:p Små röda fläckar kommer fram på hans vita partier....tänk vad spännande det kan vara följa sin egna hund!

Nån mer än jag & Idéfix som bara älskar denna snö?

Först en bild på vinterns "vargjakt" (KO)
elaaak.jpg
[/IMG]

Sen ifrån gårdagen med hans bästa vän, vildsvinshunden urax (7februari)
DSC_0248.jpg
[/IMG]

DSC_0262.jpg
[/IMG]

DSC_0086.jpg
[/IMG]

DSC_0206.jpg
[/IMG]

:banana:

Din hund är så sjukt fin!!!!
Jag bara måste ha en Borzoi och det snart!

Jag älskar den här vintern, den får gärna vara kvar några veckor till!
Miiko älskar också snön, särskilt nyfallen mjuksnö.
Här badar hon med sin sötaste snöwhippet kompis Rosa.
DSC00053.jpg

DSC00052.jpg

Den är mumsig att äta också;)

oh tack!:laugh: Vill du ha en borzoi på riktigt eller faller du bara för frestelsen likt mig när jag tittar på en annan hund?:D
Jag gillar din hunds teckning!!väldig vacker. Är så svag för mycket vitt i ansiktet...

haha man ser verkligen gångarna efter dem, måste vara bra träning för musklerna i vinter!

Jag har en! fast i porslin...

Nej jag vill ha en på riktigt!

Tycker dom är så otroligt vackra:love:
Varit på väg att köpa en krypt hane som var ca 1 1/2år, men jag hade inte riktigt råd. Men nästa gång jag tar valp(om ett-två år) så blir det nog en Borzoi bäbis:)
Jag tycker att dom är som sötast när dom är typ 6-7månader, har du ingen bild på din fining från den tiden?

Miiko har alltid varit bra musklad, men efter allt snöbadande i vinter kommer hon snart se ut som en Amstaff:p

Jag tycker att dom är som sötast när dom är typ 6-7månader, har du ingen bild på din fining från den tiden?

Hoppas du inser jag kommer bildbomba denna tråden nu:D

In med bilder på din 'amstaff'!

Här får ni lite ögonblick från Idéfix uppväxt!
P4020003.jpg
[/IMG]
19675299.jpg
[/url][/IMG]
19482307.jpg
[/url][/IMG]
19482306.jpg
[/url][/IMG]
20751982.jpg
[/url][/IMG]
DSC_1434.jpg
[/IMG]
DSC_1887.jpg
[/IMG]
Den här bilden är ifrån korv-apporteringstråden - men lägg märke till hans raggarsträng på ryggen och det tonåriga utseendet. och ingen fin svans ännu!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 260
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 949
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 623
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 087
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V