Sv: TREDJE Vinthundstråden!
Barn får alltid klappa på mina, fast det kanske är rätt självklar eftersom dom ska vara mina redskap i arbete med just barn.

Däremot så kan jag, om Zoria är på för stökigt och busigt humör, låta dom klappa Cerberus bara. Och så har jag alltid extra koll om vi befinner oss på nåt som rör sig (buss, vagn, tåg, båt osv) så att barnen håller i sig i något eller i föräldern. Såklart. Så dom inte tappar balansen och ramlar på hundarna.
Jag får för övrigt en miljon kommentarer och lite till. Så där så jag inte ens tänker på det längre. Folk som följer med mig ibland reagerar alltid, men jag märker inte ens att folk fotar oss hela tiden osv. Jag bor ju mitt i stan och kan inte ens ta en kissrunda utan att folk vill stanna och prata. I princip alltid är jag vänlig och utbyter några ord, men ibland skulle jag faktiskt bara vilja kunna gå till gräsplätten och låta hundarna pinka utan att behöva vara social.

MEN! Jag tycker det är oerhört positivt såklart, att så många tycker om hundarna. Men när vi var på kulturkalaset här i gbg kom det fram folk och frågade om vi skulle vara en attraktion.

Tre afghaner väcker uppmärksamhet, helt enkelt. Och jag undrar hur många som har bilder på oss. Bäst är alla dessa som fotar oss på håll, eller bakifrån för att dom inte hann få upp kameran/mobilen innan vi passerade. Skoj bilder liksom.
Jag tycker för övrigt att det jobbigaste är när man får negativ uppmärksamhet. Att man syns så väl gör ju att man får många taskiga efter sig också. Speciellt folk i typ 20-30-års åldern som är lite på lyset vill gärna vara lite coola och säga saker precis så högt att jag ska höra. Typ "afghaner är den DUMMASTE hundrasen." "Schhh." "Meh, jag säger väl vad JAG vill!" sagt så där av en slump när jag passerade. Eller alla som liksom måste kommentera vilken FUL hund det är. Förstår inte riktigt vitsen av sånt.
Men som sagt, de allra flesta vill bara berömma hundarna, klappa, fråga om rasen, kommentera svansar/nosar/toffsar i öron, ge nån fyndig kommentar om pälsvård som jag hört en miljon gånger eller fota. Och det är helt okej, om det inte vore på varenda liten fjuttig promenad.