Tristess i förhållanden?

B

blommans

Jag och killen har vart ihop i ett par månader men tristessen har börjat komma, vi ses oftast på helger och han sover hos mig någon kväll i veckan. Vi brukar mest vara hemma, laga mat och titta på film och mysa. I början var det gulligt men nu börjar både han och jag känna att det blir lite tråkigt..

VAD GÖR MAN IHOP? Det står helt still hos oss, svårt att komma på saker... Jag bor i en av Sveriges större städer så utbudet borde vara stort men är ganska nyinflyttat så har inte helt koll på vad man kan göra.

Vad gör ni ihop med era pojkvänner?
 
Sv: Tristess i förhållanden?

Spelar spel, går på fest, går på museum,dricker whisky med en bra film, vandrar, plockar svamp,.försöker serva min bil, hushållsarbete, träffar kompisar, lagar mat,går på loppis och miljoner andra saker?
 
Senast ändrad:
Sv: Tristess i förhållanden?

Vad gör ni ihop med era pojkvänner?

Delar hobbies och fritidsintressen. Det jag förut gjorde ensam/med träningspolare gör jag nu med sambon också. Dvs i vårt fall friluftar, rider, tränar hund, spelar rollspel, pratar politik och tittar på serier/film osv.
 
Sv: Tristess i förhållanden?

Äter middag tillsammans, frukost på helgerna (inte i veckorna pga jobb). Umgås, pratar. Ibland sitter vi vid varsin dator, som nu. Han pratar med sina kompisar, kollar på sina intressen. Jag pratar med mina kompisar, kollar på buke (:D).
Tittar på tv, hänger upp tvätt.
Ja, vi delar hushåll helt enkelt.
Och säng.
Och djur.
Och vi myser och planerar framtiden och njuter av varandras sällskap.
 
Sv: Tristess i förhållanden?

Jag och min sambo sitter långt från ihop, men en av våra favvosysslor som vi gör med jämna mellanrum är att gå ut och käka på olika (bättre) restauranger:) Även träffa våra vänner över en bit mat.

Annars gör vi saker med hundarna och alla de där vardagliga sakerna ihop. Oftast träffas vi inte jättemycket eftersom han jobbar kväll och jag dag.
 
Sv: Tristess i förhållanden?

Delar hobbies och fritidsintressen. Det jag förut gjorde ensam/med träningspolare gör jag nu med sambon också. Dvs i vårt fall friluftar, rider, tränar hund, spelar rollspel, pratar politik och tittar på serier/film osv.

Ja precis, vi har visserligen en hel del egna vänner och hobbys , jag har fått spader annars, men vi har ju mycket gemensamma intressen, det är ju därför vi blev kära! Och att bli ett par har ju snarare ökat mängden aktiviteter eftersom vi lärt känna varandras vänner och testat på varandras intressen och blivit nyfikna på nya saker.
sambon har till exempel fått (tvingats) vara med och byta olja på bilen och jag har testat på att jogga - två saker vi aldrig hade behövt göra om vi inte har lärt känna varandra.
 
Senast ändrad:
Sv: Tristess i förhållanden?

Får för mig att det är lättare om man bor ihop? Då är man ju hemma?
Men nu är vi hos varandra och det känns som man behöver hitta på saker hela tiden, vilket är svårt...
 
Sv: Tristess i förhållanden?

Man gör väl samma saker med sin partner som man gör med sina vänner?

Ingen större skillnad för mig iaf, bara liten skillnad :)
 
Sv: Tristess i förhållanden?

VAD GÖR MAN IHOP?

Jamen... vad tycker ni om att göra var för sig? Har ni inga gemensamma intressen så kanske ni kan prova att hänga med på varandras? Man måste ju inte hitta på grejer hela tiden heller, det här att bara trivas i varandras sällskap utan att det måste hända saker hela tiden är väl också helt OK?

Den tid jag inte arbetar måste jag i regel fixa med grejer hemma, ta hand om hundarna och bara vila för att orka med mitt jobb. Samma gäller för gubben. Sen har vi våra olika intressen var för sig och så snickrar vi lite på huset tillsammans när vi orkar.
 
Sv: Tristess i förhållanden?

Vi delar liv, kort och gott.

Har fyra ponnyer och tre hundar som tar tid. Sjuttioelva bilar. Det finns alltid ngt att göra så emellanåt bokar jag en kryssning så vi kan göra ingenting i ett dygn :love:

Finns inte så mkt dötid. Det hade nog varit svårare om vi inte bott ihop.
 
Sv: Tristess i förhållanden?

Jag och killen har vart ihop i ett par månader men tristessen har börjat komma, vi ses oftast på helger och han sover hos mig någon kväll i veckan. Vi brukar mest vara hemma, laga mat och titta på film och mysa. I början var det gulligt men nu börjar både han och jag känna att det blir lite tråkigt..

VAD GÖR MAN IHOP? Det står helt still hos oss, svårt att komma på saker... Jag bor i en av Sveriges större städer så utbudet borde vara stort men är ganska nyinflyttat så har inte helt koll på vad man kan göra.

Vad gör ni ihop med era pojkvänner?

Har ni provat att ligga med varandra?:sneaky:
 
Sv: Tristess i förhållanden?

Jag och killen har vart ihop i ett par månader men tristessen har börjat komma, vi ses oftast på helger och han sover hos mig någon kväll i veckan. Vi brukar mest vara hemma, laga mat och titta på film och mysa. I början var det gulligt men nu börjar både han och jag känna att det blir lite tråkigt..

VAD GÖR MAN IHOP? Det står helt still hos oss, svårt att komma på saker... Jag bor i en av Sveriges större städer så utbudet borde vara stort men är ganska nyinflyttat så har inte helt koll på vad man kan göra.

Vad gör ni ihop med era pojkvänner?

Men... vad gjorde han och du innan ni träffade varann? Gör samma saker, fast tillsammans?
 
Sv: Tristess i förhållanden?

När jag träffade mitt ex på 70-talet så bodde vi i en urtrist dubblett i Sth och vi promenerade jättemycket och tittade på stan och tog nån fika. Vi var på sveavägen när dom öppnade den första McD i Sverige tex. Sånt roligt eller gick på disco. Inte hann vi bli less på tre månader på varandra.
 
Sv: Tristess i förhållanden?

I vardagen så spenderar vi den tid vi är i hemmet samtidigt tillsammans medan vi gör det som vi gjorde ensamma när vi inte bodde ihop. Alltså lagar och äter middag, ser på serier uppkrupna i soffan och delar säng. Vi delar även fritidsintressen i viss mån så i perioder så är vi i stallet eller tränar tillsammans.

På helgerna blir jag hemskt rastlös om det inte händer något, så när vi inte har saker planerade så avkräver jag ofta någon form av aktivitet. Då går vi på bio, på museum, promenerar, fikar, äter middag ute, tränar eller provar på någon ny aktivitet.

För mig personligen så är det en fantastisk lyx att få dela de små vardagssysslorna med min partner eftersom vi inledde vår relation på distans och då bara träffades varannan helg vilket gjorde att man aldrig riktigt fick uppleva vardagens "bara vara" tillsammans. Men jag behöver också få komma hemifrån och göra saker med min partner med jämna mellanrum för att inte känna att vi fastnar helt i vardagslunken och att jag aldrig får se honom i annat än pyjamasbyxor och stallkläder. Plus att det hjälper till för att hålla oss fånigt nykära när vi hittar på gemensamma upptåg och provar saker som vi inte gjort förut.
 
Sv: Tristess i förhållanden?

Sambo är en rastlös typ så båt och dylikt är enda sättet att hålla honom still :D Eller en roadtrip, hämta ponny i Skåne osv.
 
Sv: Tristess i förhållanden?

Nästa ponnyhämtning blir på Gotland, så det blir ju en hel weekend av det :D

(Sen tänkte jag ställa ut de istället, blir så många ponnyer till slut annars...)

Poängen till TS är att vi egentligen fortsätter med våra liv vi hade förut fast vi har vävt in varandra och gör det mesta gemensamt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 768
Samhälle Så var det dags för den årliga plågan och ångesten hos våra fyrfota vänner över det helvete som fyrverkerier innebär. Hur förbereder ni...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
5 338
Senast: Sel
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 412
Senast: cewe
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 088
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp