Trivs du med ditt jobb?

Trivs du med ditt jobb?


  • Antal omröstningsdeltagare
    270
Det är helt okej och väldigt förmånligt, dock har jag varit här (jobbar med administration) tre år nu så börjar se mig om efter något nytt. Bor på en gård och skulle egentligen vilja jobba med något helt annat, något praktiskt, typ lantbruk, hästuppfödning, iaf delvis, men har ingen aning hur jag skulle börja eller gå till väga för att faktiskt kunna jobba med det. Därför har inget hänt där än vilket stör mig en del.
 
Jag gillar verkligen mitt jobb, har varit på samma ställe i 22 år. Har bara en kollega här i huset, men all vårdpersonal/boende runt mig gör att varje dag är lika rolig att jobba. Har aldrig haft ångest över att gå till jobbet under dom här 22 åren.
Jobbar med städ på ett äldreboende/kortvård.
 
Jag skrev att det är okej. Grejen är att mitt jobb varit helt bedrövligt och hemskt men nu är på väg åt rätt håll och jag är rätt nyfiken på vad som kommer hända.
Det finns dock några personer som svärtar ner min upplevelse och en av dem är min chef. Hade hen inte funnits hade jag definitivt varit en gladare och mindre stressad människa.
Brukar lite tänka på mitt jobb som ett destruktivt förhållande :p Det är jättebra när det är bra och sen får man en smocka.
Förut kom smockan från hela organisationen eller hela arbetsplatsen, men nu står bara en person för smockorna, och det är på något vis bättre iom att det nu går att prata med organisationen efter att man fått en smocka och då blir saker bättre relativt omgående.

Sen gillar jag arbetsuppgifterna, och mina närmsta kollegor är to die for.

Hade jag fått medborgarlön hade jag inte jobbat kvar. Men jag hade jobbat, dock inte heltid och gärna med något annat. Gärna med något där jag kunde ta med mina fina kollegor. :D
 
Vad roligt att läsa att det är så många som verkligen gillar sina jobb, jag trodde att de flesta tyckte att jobbet är okej men att man mest är där för pengarna. Sen blir jag väldigt nyfiken på vad alla jobbar med men förstår att man kanske inte vill gå ut med det.

Mitt nuvarande jobb är okej, jag jobbar som handläggare på statlig myndigheter och har bra kollegor men tycker att det är för mycket ensamarbete, jag skulle önska att vi jobbade mer gemensamt i exempelvis team. Jag har även känt att jag inte har fått utvecklats på ett par år.

Nu har jag äntligen fått ett nytt jobb som jag tror att jag kommer älska, arbetsuppgifter och upplägget känns väldigt roligt och jag hoppas att kollegorna kommer vara bra.

Jag kan iaf berätta vad jag jobbar med :D
Jobbar på säkerhets- och tillsynsavdelning på säkerhetshäkte. Utöver det så vikarierar jag som klienthandläggare, regional häktessamordnare, larmchef, kontrollgrupp och snart också vakthavande befäl. Är dessutom behörig att jobba i bevakningscentral och på en del andra platser :)
Har ett mycket bra schema där jag jobbar långa pass, 7-19, men bara hälften av årets dagar. Jobbar 2 - ledig 2 - jobbar 3 - ledig 2 - jobbar 2 - ledig 3.
Det ger bra möjligheter till fritid men också till att jobba övertid. (Även med övertid har jag fler lediga dagar per månad än vad de flesta andra har ;) )
Eftersom jag har så många sidouppdrag så får jag dessutom en bra variation i mitt arbete vilket gör det roligare.
 
Nja, skulle nog egentligen vilja jobba med ett annat yrke men jag vet inte vad. Vill inte tjäna mindre heller så då försvinner väldigt många yrken.
Hade nog blivit läkare istället om jag fick börja om.
Det är väl inte omöjligt?
Säkert praktiskt och framför allt ekonomiskt väldigt utmanande under studietiden. Men å andra sidan har du nog många andra fördelar med att kunna det du kan i läkarstudier. Beroende på hur lång tid du har kvar att jobba tänker jag att det är värt att överväga!
 
Jag gillar mitt arbete, men älskar känns som fel uttryck. Är stolt över min arbetsplats och allt som vi står för och levererar och känner att mitt bidrag till helheten är meningsfullt.
Har haft perioder med sämre ledning då det varit tuffare, men med ny chef och ny högsta ledning sedan några år blir det bara bättre och bättre 🙏
Jobbar självvalt 80%, värdesätter min lediga dag extremt mycket. Den dagen är värd bortfallet som blir i lön av att gå ner i tid. Har diskuterat att gå ner mer i tid men just nu vill jag inte det, jobbet är för kul, engagerande, utvecklande och meningsfullt 💕
 
Jag gillar jobbet/jobba, med viss modifikation. 😅
Arbetsuppgifterna gillar jag och vill fortsätta med. Men arbetsplatsen i sig börjar jag tröttna på. (Både stället i sig och viss organisation.) Jag har varit där i ca 10 år så skulle behöva någon förändring, en nystart och pröva något nytt iställe.

Mitt extrajobb älskar jag. Så trevliga kollegor och folk runt om. En gemenskap där alla känns så positiva. "Tyvärr" bara ett extrajobb just nu. Men gör att jag orkar vara kvar på mitt fasta jobb för tillfället då det ger sån guldkant på tillvaron. Och ger mig något att se fram emot mellan gångerna.
 
Hur vanligt eller ovanligt är det att gilla sitt jobb?
De flesta jag umgås med ligger mellan gillar skarpt och älskar vad avser sina jobb skulle jag gissa.

Själv svarade jag att jag älskar mitt jobb - vilket är sant. Jag får arbeta med smarta kollegor som aldrig upphör att överrumpla mig med sin begåvning, jag får använda hjärnan och problemlösa, skriva, träffa människor , bidra till verksamhetens styrning och göra nytta. Jag är väl kompenserad dessutom och får utföra mitt arbete lite var jag vill och om jag vill vara på kontoret så är det helt nyrenoverat, har stort och ljust eget rum och nära till kaffestationen. :D Jag hade definitivt fortsatt arbeta även som ekonomiskt oberoende men försökt mig på ett lika utmanande jobb men på mindre tid, hur det nu skulle gå till. Det känns lite som ett olösligt problem det där att vara konsult som älskar sitt jobb och också vilja jobba mindre - det är ju så rasande kul med nya uppdrag och det är lite så att ju mer du jobbar och liksom 'puttar in' i ekvationen, ju roligare blir det och ju mer spännande uppdrag får du vara med i.

Jag kan bli helt uppslukad av mitt jobb och jobbar jag hemifrån är det inte ovanligt att jag glömmer äta både frukost och lunch och först kommer på mig själv med att behöva avbryta när maken står i dörren med lagad middag på kvällen. Kanske inte helt sunt, men definitivt ett tecken på hur kul det är.

Sedan finns det perioder när stressen och pressen är tuff att hantera, särskilt i kombination med föräldraroll och vab, egen sjukdom osv. Det finns liksom inte utrymme att pausa jobbet för vab eller sjukdom mer än ytterst temporärt utan att sätta någon i klistret på ett sätt som inte är acceptabelt så det blir ett jäkla pusslande ibland.
 
Jag gillar mitt jobb (oftast) men skulle jag vakna upp en dag och vara miljardär så skulle jag inte fortsätta på den här banan. Tror jag. Så det är inte en passion liksom, utan mer ett helt ok trevligt jobb nu när samhället ändå är uppbyggt så att jag behöver jobba.
 
Jag valde alternativet älskar mitt jobb för jag trivs så oerhört bra, mina närmsta kollegor är som en andra familj. Mitt team besitter en hög kunskapsnivå, vi möts varje dag av nya utmaningar som vi löser på bästa sätt och alla hjälps åt att utveckla företaget framåt. Jag har varierade arbetstider och kan styra mitt schema efter verksamheten, mycket eget ansvar, även vissa tunga uppdrag men samtidigt mycket stöttning inom egna teamet. Jag får nörda ner mig i budget/uppföljning samt håller möten i dessa för att säkerställa att allt går enligt plan. Vi har en fin sammanhållning och har väldigt roligt på jobbet, vilket är viktigt i mina ögon.

Enda negativa är pendlingsavståndet, men det är ändå värt det.
 
Jag har svarat att jag älskar mitt jobb. Jag började för många år sedan att utbilda mig till ett yrke men orkade inte riktigt med de studierna. Valde lite senare att utbilda mig till vad som skulle kunna benämnas som en light-variant av det yrke jag började med tidigare. Och har insett att det är helt rätt yrke för mig! Har dessutom hamnat på en arbetsplats med väldigt trevlig stämning. Och utöver att jag är extremt morgontrött generellt, så har jag hittills inte haft något emot att kliva upp och åka till jobbet. Jag gillar för övrigt också att jobba på schema, så jag inte behöver jobba så många morgnar....
 
Jag vet faktiskt inte vad jag ska svara
Jag gillar mitt jobb i grunden men stressen pressen de tunga lyften och den höga ljudnivån gör det jobbigt
Lägg till klagomål utskällningar hot ineffektivitet och en chef som inte kan lösa ett enda problem samt en ledning som pressar ut det mesta som går utav folk
Inte är det direkt välbetalt heller
Men det är ett jobb
 
Jag har inte förmågan att gå till jobb jag ogillar. Lyckligtvis har jag ganska lätt för att trivas. Bor i en stad så det finns ju gott om olika jobb att välja på.

Hade velat utbilda mig ordentligt. Tyvärr innebär längre utbildningar ofta någon tråkig period när då känns som man inte kommer nån vart. Och då slutar jag tydligen.

Kan inte heller tänka mig att jobba med sånt som gör världen sämre, enligt mig. Många hela branscher går bort där, flera av de branscher där jag kunde fått ordentligt betalt för mina kunskaper.

Jag har inte heller nått vidare ekonomiskt konsekvenstänk så väljer inte jobb efter lön utan försöker go with the flow. Tror inte på ödet men jobbar och lever som om jag gjorde det.

Kort svar: gillar mitt jobb.
 
Nja, skulle nog egentligen vilja jobba med ett annat yrke men jag vet inte vad. Vill inte tjäna mindre heller så då försvinner väldigt många yrken.
Hade nog blivit läkare istället om jag fick börja om.
Jag kan rekommendera livsmedelsindustrin 😊! Men annars så känner jag måååååånga veterinärer som jobbar inom pharma och ytterligare en hel del inom diverse toxikologiska jobb (miljö etc) 😊. Zoonoser/epidemiologi och liknande är ju också en uppenbar väg du kan gå, som t.ex årets veterinär 2020 (eller var det 2021?). Jobbvärlden är ditt ostron och du behöver inte ens börja om med en ny utbildning för att kunna byta spår och komma bort från det kliniska 😊.
 
Jag älskar mitt jobb. Jag har roliga, meningsfulla arbetsuppgifter som jag till stor del formar och planerar med mina kollegor, som för övrigt är helt underbara. Lönen ökade markant när jag bytte tjänst. Flexibelt och jag planerar mycket av mina dagar själv. Kan variera att jobba hemma och på plats utifrån de behov jag har för att få familjelivet att fungera (men vissa moment går inte att göra hemifrån).
 
Jag vet faktiskt inte vad jag ska svara
Jag gillar mitt jobb i grunden men stressen pressen de tunga lyften och den höga ljudnivån gör det jobbigt
Lägg till klagomål utskällningar hot ineffektivitet och en chef som inte kan lösa ett enda problem samt en ledning som pressar ut det mesta som går utav folk
Inte är det direkt välbetalt heller
Men det är ett jobb
Men gud, byt jobb! :( Det där låter ju helt galet.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 788
Senast: Mabuse
·
Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 879
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Jag har jobbat med färdtjänst och det trivdes jag bra med. Roligt att göra något nyttigt och kunna hjälpa människor. Tyvärr var chefen...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 230
Senast: Nepenthe
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 148
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp