Trivs du med ditt jobb?

Trivs du med ditt jobb?


  • Antal omröstningsdeltagare
    270
Jag gillar mitt jobb som jag har ”till vardags” men fullkomligt älskar mitt extrajobb som jag har feb-juli (som var mitt heltidsjobb under många år)
Båda innebär mängder med hästkontakt och under våren får jag på mitt extrajobb hjälpa föl till världen. Kan sträcka mig så långt att säga att jag nästan skulle göra det gratis. Det är lycka att känna så men förstår att det inte är speciellt vanligt. Heller inte ett speciellt vanligt jobb.
Du är en riktig guld-människa!
 
Jag älskar mitt jobb! Jag gillar mina kollegor, någon av dem står mig nära också, tyvärr ska just hon sluta bland annat pga den stress som vi har på jobbet och som är det som drar ner även min känsla för jobbet. Det är rätt kämpigt, haft ett kämpigt år, två nya kollegor i början av året, som vi skulle lära upp, en av dem blev uppsagd i maj pga att det inte fungerade och två nya att lära upp nu för en månad sedan, en som slutat redan, och hon som slutar i december. Vi ska visst inte få två nya trots detta utan bara en, trots vårt behov av två.
Trots detta skulle jag jobba utan lön, kan inte gå hemma och inget göra liksom. Skulle önska en förmåga att man satsar på sekreterare inom vården på ett annat vis-vill man inte att sekreterarna i vården ska byta av varandra på löpande band så kanske man ska fundera på VAD som är fel och försöka lyssna lite på dem. Men jag gissar att det är en önskedröm som aldrig slår in och att jag alltid kommer att ha det så här var jag än är, vad jag förstår är det typ samma mer eller mindre överallt.

Vilket slöseri på både pengar och människor, tänker jag.
 
Ok, ni som Älskar era jobb-

Om ni fick samma lön som ni har nu, som medborgarlön helt prestationskravlöst, dvs ni kan sitta hemma eller göra vad ni vill-

- skulle ni fortsätta på jobbet?
- i samma usträckning som ni jobbar nu?
Ja.
Jag är inte en person som inte kan jobba. Jag går under mentalt fullständigt. Det är totalt meningslöst att inte jobba, för mig känns det så. Det är min mening med mitt liv, typ.
 
Jag älskar ett fåtal av aspekterna i mitt jobb, gillar en del, tycker det mesta är ’ok’ och ogillar endel bitar en jobbet 🤷‍♀️

Hade inte valt samma yrkesbana idag.
Är väldigt få möjligheter att jobba med annat med utbildningen där jag bor.
 
Jag har jobbat på samma arbetsplats i många år, och jag har aldrig gillat mitt jobb så mycket som nu :)! Jag har de två-tre senaste åren verkligen fått (och framförallt velat, innan har inte orken funnits pga många faktorer) växa och ta plats, fått mer ansvarstagande uppgifter, dras med i projekt, är en person som folk från alla nivåer i ”hierarkin” kommer och tillfrågar om råd och åsikter osv. Det i kombination med känslan av att hela företaget och företagskulturen håller på att växa till något ännu bättre gör att jag trivs så bra. Det är en cool känsla att vara del av att bygga något tillsammans, och det gör att jag NÄSTAN tänkte lägga röst på ”jag älskar mitt arbete”

Med det sagt, skulle jag vinna 520 miljoner på eurojackpot så hade jag sagt upp mig på måndag och aldrig sett tillbaka :D! Jag har så mycket i min vardag som skulle lätt fylla alla arbetstimmar man lägger ner, så skulle aldrig jobba en timme mer i mitt liv om jag inte behövde för att försörja mig och mina hobbys ;) .
 
Ok, ni som Älskar era jobb-

Om ni fick samma lön som ni har nu, som medborgarlön helt prestationskravlöst, dvs ni kan sitta hemma eller göra vad ni vill-

- skulle ni fortsätta på jobbet?
- i samma usträckning som ni jobbar nu?
Jag skulle fortsätta jobba men gå ner i tid för att kunna göra sånt jag skulle vilja göra men inte kan leva på.

Tidigare under hösten höll jobbet på att knäcka mig, eller snarare allt som gjorde att jag inte kunde utför mitt jobb. Tack vare en lyhörd chef och att vi var flera som lyfte problemen så börjar det bli bättre. Lokalerna är katastrof men till jul får vi flytta till nya lokaler. Men jag älskar mitt jobb! :)
 
Jag älskar mitt jobb. Sen jag gick ner till 70 procent så känner jag att det blir kul varenda dag. Roligast är att jobba kväll och helg eftersom vi då gör mycket roliga saker med patienterna. Vardagar på dagtid sitter jag mest i möten. Den tråkiga delen är att det förekommer våld och det är hemskt varenda gång det händer.
Jag jobbar med rättspsykiatri.
 
Ok, ni som Älskar era jobb-

Om ni fick samma lön som ni har nu, som medborgarlön helt prestationskravlöst, dvs ni kan sitta hemma eller göra vad ni vill-

- skulle ni fortsätta på jobbet?
- i samma usträckning som ni jobbar nu?
Jag hade fortsatt jobba, av flera olika skäl men främst för att det för mig innebär kontakt med hästar samt att jag tycker om adrenalinet det ger att jobba på (häst)akuten☺️. Trivs inte med att sitta hemma för mycket, blir rastlös.
Möjligen plockat ut lite extralång semester på sommaren när vi har mycket vi vill göra (och jobbet svämmar över av små prematurföl för det är otroligt krävande psykiskt).
 
Jag älskar mitt jobb då det bjuder på så stor variation. Sen älskar jag inte allt inom det, men det positiva överväger. Provade på en annan yrkesbana ett år och insåg då ännu mer hur mycket jag redan gör det jag vill.
Trivs bra på arbetsplatsen med, det finns både för- och nackdelar där gentemot förra.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 117
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
67 494
  • Omröstning
Skola & Jobb Inatt ställde vi ju om klockan. Vilket gör att vi som jobbade natt jobbade en timme extra. Hur rapporteras/betalas den tiden hos er...
Svar
14
· Visningar
1 924
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Är det någon som ska jobba inom äldreomsorgen i Norge i sommar? Hur gjorde ni för att hitta jobb och boende där? Hur länge ska ni vara där?
Svar
3
· Visningar
375
Senast: Sebastian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp