Trivs du med ditt jobb?

Trivs du med ditt jobb?


  • Antal omröstningsdeltagare
    270
Så känner jag också. Jag är högstadielärare och rätt ofta känns det som att jag har världens bästa jobb. Men ibland funderar jag ju seriöst på vad jag håller på med också. Så jag landar ändå på att jag gillar det, men det är att ta i att säga att jag älskar det :D
Jag vill bara säga tack! Jag är så sjukt imponerad av alla lärare som gör ett så himla bra jobb, trots förutsättningarna. Träffar lärare av olika slag dagarna i ända och vet allt för många som väljer att byta bana. Det är så synd.
 
För några år sen hade jag sagt att jag älskar mitt jobb. Levde verkligen för jobbet, är duktig på det och hårt slit gav fina resultat. Jobbet i sig är fritt under ansvar, stora möjligheter till utveckling, bra betalt, hade två av mina bästa kompisar som närmsta kollegor.

Nu svarade jag att jag gillar mitt jobb, jag hann bara jobba 6 månader mellan mina föräldraledigheter vilket är för kort för mig för att hinna genomföra förändringar och se resultat, vilket i sin tur påverkar engagemanget. Att dessutom jobba höggravid med ett litet barn hemma är ju rätt tufft också. Och har inte kvar mina två bästa kompisar som kollegor (den ena dog 2017, det var ju helt fruktansvärt) men sen så slutade den andra bästisen i våras. Hoppas i alla fall få tillbaka motivation och känna att jag ÄLSKAR mitt jobb när jag ska börja jobba efter föräldraledigheten igen. Oavsett så kommer jag inte kunna byta jobb, tjänar för bra för att ha råd att jobba med något annat.

Och @athena_arabians, butiksarbete är ju askul. Iaf dagligvaruhandel! Älskar att få vara med och plocka varor tillsammans med medarbetarna, göra fint och hälsa på kunderna. Får tyvärr göra det för lite och jobba för mycket administrativt…
 
Nej, jag gillar inte mitt jobb. Jag gillar arbetsplatsen i stort och förmånerna, men inte den avdelning eller arbetsuppgiften jag har i dagsläget. Kollegorna är fantastiska, men jag känner mig inte som hemma, och har aldrig gjort på andra ställen heller. Jag har svårt att passa in någonstans som enstörig/asocial. De flesta jobb och människor är sociala. Kommer nog aldrig få känslan av att älska ett jobb som helhet pga det, möjligen älska arbetsuppgifterna.
 
Jag vill bara säga tack! Jag är så sjukt imponerad av alla lärare som gör ett så himla bra jobb, trots förutsättningarna. Träffar lärare av olika slag dagarna i ända och vet allt för många som väljer att byta bana. Det är så synd.
Tack! Alltså, ibland är ju förutsättningarna fullkomligt ruttna. Jag har turen att jobba på en skola med bra skolledning, fantastiska kollegor, "snälla barn" och huvudsakligen föräldrar som litar på att vi vet vad vi håller på med. Det är ju inte alls konstigt att många ger upp, tyvärr.
 
Jag är lite mellan jag gillar mitt jobb och det är okej. Jag gillar arbetsplatsen och personerna jag jobbar med, jag tycker att arbetsuppgifterna är roliga och utvecklande, men jag har hamnat i en knasig sits på jobbet som gör att jag ändå inte trivs fullt ut just nu. Men jag ser en ljusning så hoppas att det snart vänder.
 
Jag valde älskar mitt jobb, för det gör jag nog! Det är det bästa jobb jag haft med hästlängder. När man inte äger företaget eller är högsta chef utgår jag ifrån att allt inte kommer skötas såsom jag önskat, på gott och ont men jag svarar varje år på medarbetarundersökning och liknande utskick. Jag trivs med att jobba olika tider och ha en varierande vecka, att vara ensam när jag utför mina arbetsuppgifter men har ändå kollegor jag inte vill byta bort som jag träffar. Ibland får jag lön när jag är hemma och ägnar mig åt vad jag vill, ibland har jag otur och får stryka hemmaplanerna för att jag inte kan avsluta i tid men kompenseras för det. Jag vill inte byta yrke och helst inte arbetsgivare och hoppas att jag inte kommer ställas inför det.

Hade fortsatt jobba även om jag inte behövde, men mindre.
 
Trivs superbra där jag är nu. Bästa arbetskamraterna, jobbet, resväg, lön, allting. Blir svårt att gå vidare när detta projekt blir klart om ungefär ett år, nästa kommer inte kunna vara så här bra.
 
Ok, ni som Älskar era jobb-

Om ni fick samma lön som ni har nu, som medborgarlön helt prestationskravlöst, dvs ni kan sitta hemma eller göra vad ni vill-

- skulle ni fortsätta på jobbet?
- i samma usträckning som ni jobbar nu?

Jag alskar inte mitt jobb ... men gillar det mycket. I den scenario du beskriver skulle jag fortfarande ga till jobbet, men kanske inte i samma utstrackning som nu🤔
Jag ALSKAR mina Fredagar och att se fram emot helgen, jag har mycket svart att sitta still och ta det lungt (jag ar fodd med en kansla av att ha brottom🙄) men nar jag jobbar sa har jag hela tiden lite for mycket att gora ... och det passar mig bra.

Nu jobbar jag ungefar 75-80% och njuter av att komma hem hyfsat i tid och att ha lite langre lunch och umgas med mina hundar.
 
Mitt jobb ar ok - det har sina uppsidor och sina baksidor.
Hade jag suttit hemma for samma medborgarlon? absolut

Overlag har jag bra kollegor, har relativt mycket frihet (och ansvar) och en lon som mojliggjor en ok livsstil
 
Vad roligt att läsa att det är så många som verkligen gillar sina jobb, jag trodde att de flesta tyckte att jobbet är okej men att man mest är där för pengarna. Sen blir jag väldigt nyfiken på vad alla jobbar med men förstår att man kanske inte vill gå ut med det.

Mitt nuvarande jobb är okej, jag jobbar som handläggare på statlig myndigheter och har bra kollegor men tycker att det är för mycket ensamarbete, jag skulle önska att vi jobbade mer gemensamt i exempelvis team. Jag har även känt att jag inte har fått utvecklats på ett par år.

Nu har jag äntligen fått ett nytt jobb som jag tror att jag kommer älska, arbetsuppgifter och upplägget känns väldigt roligt och jag hoppas att kollegorna kommer vara bra.
 
Jag gillar mitt jobb. Vissa dagar mer och vissa dagar mindre men så är det väl alltid.
Jag tycker att lönen är bra, arbetstiderna är bra. Det enda är väl att vi ligger efter i planeringen vilket gör att det blir en del övertid men företaget jobbar på lösningar där. Har bra kollegor. Och jag är rätt bra på jobbet fast jag inte ens varit där i ett år.

Hade jobb tidigare där jag skulle ha sagt upp mig långt före jag gjorde det. Var väldigt nära att gå in i väggen. Där grät jag på vägen in till jobbet och så ska det inte vara.
 
Jag gillar mitt jobb. Jag jobbar i en rolig bransch, har bra betalt, massor med förmåner, vi är extremt bortskämda, roliga kollegor, bra team och har chansen att utvecklas. Nu efter covid får vi dessutom välja hur mycket vi vill vara på kontoret vilket jag tycker är super. Det enda jag hade önskat var att det inte var ett kontorsjobb utan mer fysiskt.
 
Jag gillar mitt jobb skarpt, och älskar mina kollegor!
Ingen dag är den andra lik och har på snart 14 år inte hunnit tröttna ännu!
 
Jag jobbar på myndighet. Jag brukar säga att om jag blev mångmiljonär så skulle jag istället jobba deltid som personligt ombud pro bono. Jag skojar nämligen bara lite när jag säger att jag är byråkrat och tycker om att bråka med myndigheter och att klienterna är det minsta problemet med jobbet, det är alla andra idioter man får tas med....
Det är få saker som gör mig så glad som när man hittar nån paragraf, praxis eller får till en bra samverkan som löser problemet.
 
Jag har två jobb. Inget av dem är perfekt, men båda bra.

Det ena gillar jag. Det är varierat och socialt och rätt bra betalt men har jobbiga arbetstider.
Det andra älskar jag. Det är kreativt och kul och kan göras hemifrån på fritt vald tid men det är ganska dåligt betalt.

Jag jobbar totalt sett nästan heltid nu vilket jag aldrig tidigare kunde se mig själv göra men i en kombo av två väldigt olika jobb funkar det faktiskt väldigt bra.

Jag skulle dock gärna jobbat lite mindre. När jag tidigare haft lägre levnadskostnader har jag oftast jobbat halvtid men det hade blivit för tråkigt tight nu även om jag hade kunnat överleva.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 951
Senast: Mabuse
·
Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 940
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Jag har jobbat med färdtjänst och det trivdes jag bra med. Roligt att göra något nyttigt och kunna hjälpa människor. Tyvärr var chefen...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 324
Senast: Nepenthe
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 349
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp