kolblakkur
Trådstartare
Det är den krassa verkligheten: jag kommer troligtvis att bli uppsagd ifrån mitt jobb längre fram - den bästa arbetsplatsen jag varit på. Koncernen och min arbetsplats går dåligt och min främsta arbetsuppgift sköts numera centralt. Det har varit prat om att jag ska få en högre befattning på min arbetsplats, men tror ändå inte att det kommer att fungera i längden då budgeten för vår verksamhet inte går ihop. Egentligen känns arbetsplatsen som ett sjunkande skepp.
Vad gör man? Jobbar kvar så länge man får? Söker nytt jobb redan nu? Det kan ju vara ett halvår tills jag blir uppsagd.
Jag ville egentligen gå ner i tid, men hur funkar det med a-kassa; kommer min a-kassa baseras på en deltidsanställning i så fall? Alternativet är annars att jag får kämpa på med heltid och stoppa undan pengar inför arbetslöshet
Vad gör man? Jobbar kvar så länge man får? Söker nytt jobb redan nu? Det kan ju vara ett halvår tills jag blir uppsagd.
Jag ville egentligen gå ner i tid, men hur funkar det med a-kassa; kommer min a-kassa baseras på en deltidsanställning i så fall? Alternativet är annars att jag får kämpa på med heltid och stoppa undan pengar inför arbetslöshet