Bukefalos 28 år!

tror ni att han får i sig allt?

A

armando

jag funderar på vad jag ska ge min häst för mat, tycker ni att detta låter rimligt, jag skriver inte hur mycket för jag har inte fått tillbaka analysen på höet ännu.

havre
Hippo basic
hippo müsli
betfor
vitlökspulver
olja?

och hö.
hästen tränas och tävlas. Ger jag honom onödigt mycket? saltsten har han i boxen. tror ni att han får i sig tillräckligt med mineraler?

tack.
 
Sv: tror ni att han får i sig allt?

Det handlar inte om att hästen ska ha dittan och dattan "för att få i sig allt". Kraftfoder och tillskott är till för att kompensera bristerna i grovfodret!

Med dina fodermedel får han säkert all energi han behöver (och lite till) men allt det andra kan ha helt fel BALANS och/eller brister...
Återkom när du har analysen! Då är det lättare att avgöra. :smirk:
 
Sv: tror ni att han får i sig allt?

okej, den kommer när som helst.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 584
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 903
Senast: Fazeem
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 575
Senast: CaisaCax
·
Hästvård Hej hej, Jag har två ridtravare på lösdrift med fri tillgång hö. Tyvärr ingen analys på höet. Den ena är ny sedan 3 månader tillbaka...
Svar
17
· Visningar
1 337
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp