Och som sagt: du kan släppa det där med #inteallavitafeminister, jag är inte ute efter att höja mig över den mängden.Men nu förstår jag inte alls vad du far efter? Vad är det du ska googla? Vad vill du ha utbildning i, white privileges? Och hur kan det inte vara relevant i en trådstart som börjar med frågan om det "är okej att döma en person som gjort saker i en annan tid"? Om du inte kan se det problematiska i det vet jag faktiskt inte hur jag ska uttrycka mig bättre för att förklara.
Jag förstår inte överhuvudtaget varför du tog illa upp över mitt inlägg som var riktat till de i tråden som tyckte att "det är okej att vara ung och dum" där jag inte höll med. Jag hade gärna velat se reaktionerna om det hade varit en man som vid 29-års ålder hade uttryckt sig djupt sexistiskt, om det också hade ursäktats med att "han inte visste bättre". Jag tycker att trådstarten är problematisk, ingenstans har jag väl citerat specifikt ditt inlägg? Därför får jag lite #inteallavitafeminister-vibbar av dina svar till mig.
Jag är vit feminist, därför reagerade jag. Jag kan lätt tänka mig vita ickefeminister såväl som feminister gå på ungochdum-spåret, detta är helt enkelt inte en feministisk fråga för mig.