TV-bänk inspiration, taack!

Armani__

Trådstartare
Tjohej!
Vi flyttar snart och kan därför inte ha kvar vår latsbyggda TV-bänk då det är ett hörnbord och, ja det funkar helt enkelt inte i nya boendet.

Problemet är att vi hittar inte någon TV-bänk som vi gillar. Helst vill vi ha en vit, men det ska heller inte se sådär "plastigt" ut. Kan mycket väl tänka mig en annan färg som jag sedan målar över och i så fall något träslag, helt ej ek annars är det ganska frittfram!
Vi har ett ganska högt TV-bord så inte en för låg bänk heller.

Gud vilka krav, men släng in vad ni hittar eller har hemma!
 
Sv: TV-bänk inspiration, taack!

Kom på en sak.
Har två Ikea-PS skåp (sådana i plåt), ett lågt 2-dörrars och ett högt 2-dörrars.
Har dem i silverfärgat, men har velat ha dem i vitt hela tiden. De fanns inte i vitt när jag köpte dem.
De är ju inte så farligt dyra, ca 800 kr/styck. Men jag tänkte att man kanske kan lämna in dem och få dem omlackerade hos en sprutlackering. Kan det fungera tror ni, eller blir det kanske till och med dyrare?
 
Sv: TV-bänk inspiration, taack!

Tvätta med målartvätt eller liknande, och köp två burkar vit sprayfärg och spraya själv!

Jag köpte på en graffittiaffär i stan för 40kr burken, finns även på färgaffär och hos bil**ma. Målat hundkorgen och fula bruna socklar i köket på detta enkla vis! Det är dyrt att lämna in på omlackering.

Som TV-bänk har jag köpt tre fläktskåp - faktum, skruvat ihop, och en vit skiva under med hjul, och en snygg träskiva ovanpå!
 
Sv: TV-bänk inspiration, taack!

Tvätta med målartvätt eller liknande, och köp två burkar vit sprayfärg och spraya själv!

Jag köpte på en graffittiaffär i stan för 40kr burken, finns även på färgaffär och hos bil**ma. Målat hundkorgen och fula bruna socklar i köket på detta enkla vis! Det är dyrt att lämna in på omlackering.

Som TV-bänk har jag köpt tre fläktskåp - faktum, skruvat ihop, och en vit skiva under med hjul, och en snygg träskiva ovanpå!

Åh, tack för tipset med mina PS-skåp! Kan man spraya dem blanka tror du? För jag vill ha dem vita iallafall.
Jag gick in och tittade på fläktskåpen, Faktum alltså, och för det första är de ju sjukt billiga och det kan nog bli ruskigt snyggt. Har du ingen bild på din tv-bänk? Tack även för det tipset, borde ju vara lätt att fixa på egen hand.
 
Sv: TV-bänk inspiration, taack!

060018-61-frl-rak-glastop.jpg


En sån har jag. Tycker den är superfin (även om den inte ser så mycket ut för värden på bilden). Min favoritmöbel efter soffan, lätt!
 
Sv: TV-bänk inspiration, taack!

Mina föräldrar har en Azzaro, den finns i vitt också. De köpte sin på r.o.o.m, men de finns på europamöbler o stalands också tror jag. Det är en serie, så den finns i olika höjder och bredder.

010045hs.jpg

image.php
 
Senast ändrad:
Sv: TV-bänk inspiration, taack!

Du den översta är ju ruggigt snygg, den i vit hade fungerat utmärkt! Dessutom bor vi just nu granne med europamöbler, får kanske ta och titta inom där imorgon, tack för tipset!
 
Sv: TV-bänk inspiration, taack!

Vi letar också tv-bänk just nu, så jag har sonderat marknaden! (dock inte hittat någon jag vill ha...)

Mio har denna:
newport_17185_a.jpg


Ellos har denna:
ells_1010343.jpg


indiska har detta supersnygga skåp, vet dock inte om det håller för tv...
2354_2008943012565974137.jpg
 
Sv: TV-bänk inspiration, taack!

Har lagt kamerabatteriet på laddning, så bild kommer!
 
Sv: TV-bänk inspiration, taack!

th_IMG_6643.jpg

IMG_6644.jpg

th_IMG_6645.jpg

th_IMG_6646.jpg


Här är min faktumtvbänk!

verkar som I**A har gjort om sin mått...
Mina fläkt skåp 1 år gamla är
70*40*37

Nu är de 60*37...?

Alltså 3 sådana + luckor abstrakt
3*565kr nu
Täcksida (perfekt) delad i två
120 kr

Vitt hyllplan (ca 140kr) + "ändband" i plast som man stryker på för att få fina kanter när man sågar av spånskivan i rätt mått ca 50 kr.
Hjul 6 st (ca 6*65kr) från ett stort byggvaruhus.

Alltsammans ung. 2400kr för 2.10 meter tv-bänk med glashyllor och massa förvaring.
Träskivan i bok har jag fått av morfar som är gammal möbelsnickare och har lite plankor över.
 
Sv: TV-bänk inspiration, taack!

Åh, jag har verkligen sett fam emot dina bilder, tack!!

TV-bänken är ju verkligen hur praktisk som helst. Blir det denså skulle jag tro att skivan blir i ek och även ben i ek, kan nog bli super-bra!
Ska upp till IKEA strax efter nyår så då ska vi kika och se vad det blir, tack än en gång!!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 502
Senast: fejko
·
Ekonomi & Juridik Jag har stått ut i 5 år, nu orkar jag inte och behöver lagrum men hittar inget. Jag hyr ett helt stall, kallhyra, stallägaren har ingen...
Svar
10
· Visningar
2 195
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 433
Senast: vtok
·
Äldre Tråden om hundträningen (eller vad det nu var) spårade ur men jag tycker det kan ha sin poäng att seriöst fortsätta diskussionen på de...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 841
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp