Bukefalos 28 år!

Tvätta håret med Lactacyd

MissFideli

Trådstartare
Jag testar det nu och min hårbotten verkar gilla det. Men håret, not so much. Ni som använder Lactacyd för hårbotten, tvättar ni hårlängderna med schampo och sånt? Eller har ni nått tips, mitt hår är väldigt flygigt nu.
 
Jag testar det nu och min hårbotten verkar gilla det. Men håret, not so much. Ni som använder Lactacyd för hårbotten, tvättar ni hårlängderna med schampo och sånt? Eller har ni nått tips, mitt hår är väldigt flygigt nu.

Kan du inte fortsätta tvätta med Lactacyd och ha något milt balsam i längderna bara?
 
Ah! Här finns en bra tråd för kliande (men kanske inte fet) hårbotten: https://www.bukefalos.se/threads/schampo-vid-eksem-i-harbotten.1494975/page-2

Kanske finns något tips som kan fungera? Om du ändå vill fortsätta med Lactacyd och ha ett bra balsam så rekommenderar jag Biolage ultra hydra source conditioner. Finns just nu för halva priset på nätet. Fraktfritt. 👍

Jag har inte eksem i hårbotten, det kliar när det blir fett. Vilket det blir för fort för att jag ska vara nöjd. Därav Lactacyd, som för många hjälpt just mot de problemen.
 
Ja, jag vet inte hur mycket jag lagt på schampo och balsam sista åren. Funkar i 1-2 månader, sen är det som om jag doppat huvudet i smör.
Samma här! Jag får fett hår väldigt fort, använder nu schampo/balsam mot fett hår från yves rocher. Och har blivit så mycket bättre. :)
 
Jag har fet hårbotten men torrt hår. Ingen bra kombo.
Bruns hårinpackning, bästa som jag hittat hittills, återfuktar håret på bara en liten klick och om man bara tar det i längderna och råkar få ner i hårbotten kan man ta i lite vatten i hårbotten och ”skumma upp” balsamet så får man en ren och mjuk hårbotten också utan för mycket fett. :up:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har svart hår med inslag av naturliga gråa slingor. Testa de att tona håret i knallrosa så det gråa färgades rosa och det blev OK...
2
Svar
23
· Visningar
1 098
Senast: Wingates
·
Kropp & Själ Mitt hår gör mig galen. På dagen är det torrt och statiskt och varje morgon är det flottigt och stripigt som om jag sovit i ett...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 020
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Någon som har väldigt fint hår (fint alltså som i väldigt tunna hårstrån inte som i vackert 😅) som har hittat en fungerande fuktgivande...
Svar
10
· Visningar
671
Senast: Jfrelin
·
Kropp & Själ Jag söker alla tips på hur man på ett mindre smärtsamt sätt reder ut trassligt hår. Källan till problemet är ett litet barn med...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 931
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp