Bukefalos 28 år!

Tvätta snoppen?

bambi82

Trådstartare
Hjälp! Vi har sen tidigare en tik, och fick för några veckor även hem hennes lillebror.

Så har ingen erfarenhet av hanhundar sen tidigare, kan de hålla rent snoppen själva eller behöver man tvätta? Ibland hänger det en gul lite kleggig droppe på snoppen är det normalt eller?

Ursäkta mina konstiga frågor :o
 
Sv: Tvätta snoppen?

Helt normalt på en hanhund, men det ska bort. Det är förhudskatarr.
Köpt steril koksalt eller speciell förhudsrens på apoteket och spola med. Spola in innanför förhuden, håll för, gnugga runt och låt rinna ut.
Gör det 1-2 gånger om dagen i ca 4 dagar och om det inte går över kontakta veterinär.
 
Sv: Tvätta snoppen?

*halvt knapplån*

Ska man klippa bort håret på snoppen? Alltså det som är framför och pissgult o äckligt :D
 
Sv: Tvätta snoppen?

Om jag hade en långhårig hund och det blev gult klet kvar i pälsen vid snoppen så ja, jag skulle korta ner det. Dock inte klippa bort det helt.
 
Sv: Tvätta snoppen?

Håret leder ner kisset mot rätt ställe sas, utan håret där spretar det lite mer hej vilt :p.
 
Sv: Tvätta snoppen?

Tack så mycket för hjälpen!
Köpte förhudsrens i fredags och ser nu en klar förbättring!
 
Sv: Tvätta snoppen?

Koksalt är billigare.
kl
Klipp inte håren på snoppen, klippytan blir vass o irriterar huden.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: ryujaneiro
·
Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
1 904
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
829
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 912
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp