Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kl 13 är det möte med mäklaren. Dags att prata försäljning. Ska ju bli sambo så vi båda ska sälja.

Den ena har sagt ok men den andra är helt emot förslaget ännu!Har de viktigaste i familjen gått med på att flytta och dessutom med en främmande inkräktare?![]()
Bra beslut att fortsätta enligt DIN planJag blir tokig… Nu ringde mäklaren (efter en veckas tystnad, hen prioriterar helt klart annat) och ville boka in visning imorgon. Jag sa att det var helt okej, men de kommer och hämtar de hyrda möblerna på förmiddagen. Då förstod hen ingenting, varför vill jag inte fortsätta hyra? Förklarade att jag inte tycker det är värt med x kr varje månad om ingen ändå kommer och kollar.
Sen sa jag att sängen flyttar på onsdag och då var det som att allt jag gjorde var fel. Nämnde att jag redan flyttat byråerna och skrivbordet (vilket hen tidigare sagt var okej, så länge sängen var kvar) och då började hen babbla om att man inte kan sälja en tom lägenhet. Att jag skulle ställa tillbaka byråer och skrivbord.
Hen hade ingen aning om att en lägenhet blivit såld och hävdade att det inte var det fasta priset som ställt till det utan läget.
Sen gör hen en helomvändning och förklarar att det kanske är bättre att tömma lägenheten helt och sälja så. Men herregud kände jag mest.
Så nu letar jag ny mäklare…
Jag såg någon husannons där man använt AI för att möblera på bilderna. Stod också i första texten att de illustrerade hur det kunde se ut och att huset var tomt. Dvs om nu folk önskar möblera det så går det alldeles utmärkt att göra det med hjälp av AINy mäklare
Hen kommer iofs inte ta på sig uppdraget förrän morgondagens visning är avklarad. Men hen höll med mig om att möbler inte alls är det viktiga, utan finns det inga möbler så får hen använda sin fantasi och försöka måla upp för intressenter hur det ska se ut. Känns så mycket bättre!
Även om jag hoppas att denna visning gör att lägenheten säljs…
Jag såg någon husannons där man använt AI för att möblera på bilderna. Stod också i första texten att de illustrerade hur det kunde se ut och att huset var tomt. Dvs om nu folk önskar möblera det så går det alldeles utmärkt att göra det med hjälp av AI![]()
Håller alla tummarNy mäklare
Hen kommer iofs inte ta på sig uppdraget förrän morgondagens visning är avklarad. Men hen höll med mig om att möbler inte alls är det viktiga, utan finns det inga möbler så får hen använda sin fantasi och försöka måla upp för intressenter hur det ska se ut. Känns så mycket bättre!
Även om jag hoppas att denna visning gör att lägenheten säljs…
Det är säkert vad man gör det till med AI. Men detta huset såg trevligt ut, inte min typ av inredning men det hade det nödvändigtvis inte varit om ägarens riktiga möbler stått där ändåEn av mäklarna vi pratade med hade AI presentation på lägenheterna. Cen vi tyckte det var lite mekaniskt och inte personligt. Så hen gick bort.
Det är säkert vad man gör det till med AI. Men detta huset såg trevligt ut, inte min typ av inredning men det hade det nödvändigtvis inte varit om ägarens riktiga möbler stått där ändå
Nu har jag inte läst hela tråden och vet inte hur det ser ut där du bor osv, men jag har hållit koll på bostäder i min närhet via booli i ungefär ett år nu, och det är jättevanligt(!) att åtminstone hus/stugor säljs för någonstans 200k-500k under utropspris. Även lägenheter verkar för det mesta säljas för under utropspris, om än inte lika mycket under alla gånger (men såklart ska du inte acceptera ett bud "bara för att" om du inte vill).Fått ett skambud på 350 tuss under utgångspris. How about noooooo.
Fått ett skambud på 350 tuss under utgångspris. How about noooooo.