Vet inte vad jag vill med detta egentligen. Ventilera lite kanske?
Undrar lite över de där Booli-värderingarna... Jag (vi) har span på ett litet hus (det ligger egentligen i fel ände av Sverige för mig, så jag tvekar - men kan inte få huset ur hjärnan…). Vi letar alltså ”på halvfart” efter något att först ha som fritidshus/deltidsboende, men som senare ska kunna gå att bo i permanent. Om vi bott närmare hade vi åkt och tittat på detta huset, men känns inte helt görligt just nu… Utgångspriset är, i vilket fall, nästan dubbelt så mycket som Booli-värderingen visar. (Och runt 2,5 gånger taxeringsvärdet, om det spelar roll.) Betyder det att det mest troligt är ”för dyrt”?
Huset ser ut att vara i ganska fint skick, men är liiiitet och har rejäla ”speciallösningar” för tex dusch och toa, har ingen uppenbar plats för tvättmaskin mm. Såg någonstans att huset redan varit till salu i 9 mån. Om priset varit ungefär som Boolivärderingen så hade jag nog t o m kunnat chansa och köpa huset på ”postorder”, trots att jag aldrig ens varit i landsänden där det ligger.

Men med priset de har som utgångspris nu så känns det alldeles för läskigt. Hur ska man göra? Min strategi (?) nu är vänta och se vad som händer, hoppas lite svagt på att ingen köper och att de sänker priset (eller att någon köper, så att jag kan sluta älta

)…
Har som sagt inte riktigt förlikat mig med var det ligger, hade helst velat att det var lite närmare familjen (föräldrarna är gamla och lite skruttiga) istället för nästan lika långt bort som jag bor nu - fast åt andra hållet…