Har provat men inget svar. Men gör det nästa vecka igen om gården fortfarande då ligger ute.Har du provat att ringa mäklaren? Inte säkert att säljaren uppskattar att bli kontaktad direkt,
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har provat men inget svar. Men gör det nästa vecka igen om gården fortfarande då ligger ute.Har du provat att ringa mäklaren? Inte säkert att säljaren uppskattar att bli kontaktad direkt,
Byt mäklare! Hon är inte värd en krona med hennes attityd. Kan du skicka din lägenhet? Jag har ju många bekanta med 20 åringar som ev ska börja plugga uppåt.Suck… Pratade med mäklaren idag, för att ha en plan när hon går på semester. Sa att snart borde det lossna, bara antagningsbeskeden kommer. Fick då ett lätt hånfullt skratt tillbaka och en kommentar som gick ut på att så hoppas alla som säljer ettor.
Jag begriper inte? Vill hon inte sälja? Det var så hysteriskt bråttom att få ut lägenheten till salu innan påsk och när intresset var noll så var enda lösningen att sänka priset (vilket jag vägrar). Nu låter det som att hon gett upp.
Ska kolla upp lite andra mäklare tror jag. Kruxet är att jag hittills aldrig träffat en mäklare som jag tyckt varit bra.
Jag tänker att Uppsala är jämförbartMan kan inte jämföra med större städer som tex Stockholm.
Sen behöver man ju inte gilla mäklaren, egentligen. Den mäklare jag haft (både köpt och sålt) är rätt oskön. Men han säljer bra.Suck… Pratade med mäklaren idag, för att ha en plan när hon går på semester. Sa att snart borde det lossna, bara antagningsbeskeden kommer. Fick då ett lätt hånfullt skratt tillbaka och en kommentar som gick ut på att så hoppas alla som säljer ettor.
Jag begriper inte? Vill hon inte sälja? Det var så hysteriskt bråttom att få ut lägenheten till salu innan påsk och när intresset var noll så var enda lösningen att sänka priset (vilket jag vägrar). Nu låter det som att hon gett upp.
Ska kolla upp lite andra mäklare tror jag. Kruxet är att jag hittills aldrig träffat en mäklare som jag tyckt varit bra.
Man kan inte jämföra med större städer som tex Stockholm.
Byt mäklare! Hon är inte värd en krona med hennes attityd. Kan du skicka din lägenhet? Jag har ju många bekanta med 20 åringar som ev ska börja plugga uppåt.
Jo, men bara för att det varit rekordpriser i storstäderna så betyder det inte att det kommer vara så på andra orterFast Uppsala är ändå fjärde största stad i Sverige?
Jo, men bara för att det varit rekordpriser i storstäderna så betyder det inte att det kommer vara så på andra orterVar det jag hade invändning emot.
I vilka fler städer har det varit rekordpriser?Jag tänker att Uppsala är jämförbartpratar inte heller om Stockholm men iofs en större stad än Uppsala.
Byt mäklare!Suck… Pratade med mäklaren idag, för att ha en plan när hon går på semester. Sa att snart borde det lossna, bara antagningsbeskeden kommer. Fick då ett lätt hånfullt skratt tillbaka och en kommentar som gick ut på att så hoppas alla som säljer ettor.
Kanske inte rekordpris, men jag sålde min lägenhet när den låg som kommande, till det högsta pris en lägenhet i den storleken sålts för i den föreningen. Tog 3 veckor från första kontakt med mäklaren till den var såld. I samma stad som @Habina säljer i.I vilka fler städer har det varit rekordpriser?![]()
I min förening (Göteborg) har det sålts 4 lägenheter senaste månaderna (det i sig är rekord, men är lite generationsskifte ..) alla 4 har gått för mer än någon lägenhet har gått för under de snart 10 år jag bott här/kvadratmeter. En så högt kvadratmeterpris att mäklaren skickade ut en lapp om det.I vilka fler städer har det varit rekordpriser?![]()
Ja det var riktat mot digJaha. Jag uppfattade det som att det var riktat specifikt till mig. Men såklart är det olika på olika orter. Ffa hur marknaden för jobb ser ut eller om det finns en högskola som drar folk.
@Habina Och du funderar fortfarande inte på Hemverket? https://www.hemverket.se/?utm_sourc...W8zSokOMYzRj3KcQJETjjbIK4z4YwFHUaAo-sEALw_wcB
Mycket smidigt när jag använde dem. Den största skillnaden är väl att man visar fastigheten själv, men det gjorde mig ingenting. De var (i alla fall för ca 10 år sedan) smidiga och proffsiga att ha och göra med. Och billiga. Då var deras fasta arvode 10 000 kr, men nu har det ju såklart gått upp. Men de lär ändå vara billigare än andra.
Gör det, du behöver ju inte vara bästis med mäklaren men man vill ju ändå känna förtroende och det verkar ju ni inte riktigt haft under den här processen.Suck… Pratade med mäklaren idag, för att ha en plan när hon går på semester. Sa att snart borde det lossna, bara antagningsbeskeden kommer. Fick då ett lätt hånfullt skratt tillbaka och en kommentar som gick ut på att så hoppas alla som säljer ettor.
Håller tummarna för dig! Förhoppningvis vänder allt 11:e juliHoppas jag slipper allt snart…
Vad händer den 11/7?Håller tummarna för dig! Förhoppningvis vänder allt 11:e juli![]()
Vad händer den 11/7?
När jag för flera år sen ville köpa en lägenhet som såldes med Hemverket så ville inte banken bevilja lån. Vet inte om det fortfarande är så.@Habina Och du funderar fortfarande inte på Hemverket? https://www.hemverket.se/?utm_sourc...W8zSokOMYzRj3KcQJETjjbIK4z4YwFHUaAo-sEALw_wcB
Mycket smidigt när jag använde dem. Den största skillnaden är väl att man visar fastigheten själv, men det gjorde mig ingenting. De var (i alla fall för ca 10 år sedan) smidiga och proffsiga att ha och göra med. Och billiga. Då var deras fasta arvode 10 000 kr, men nu har det ju såklart gått upp. Men de lär ändå vara billigare än andra.