Tvärdött på bostadsmarknaden? - utbruten från Den perfekta lägenheten

Bukefalos 30 år!

Suck… Pratade med mäklaren idag, för att ha en plan när hon går på semester. Sa att snart borde det lossna, bara antagningsbeskeden kommer. Fick då ett lätt hånfullt skratt tillbaka och en kommentar som gick ut på att så hoppas alla som säljer ettor.

Jag begriper inte? Vill hon inte sälja? Det var så hysteriskt bråttom att få ut lägenheten till salu innan påsk och när intresset var noll så var enda lösningen att sänka priset (vilket jag vägrar). Nu låter det som att hon gett upp.

Ska kolla upp lite andra mäklare tror jag. Kruxet är att jag hittills aldrig träffat en mäklare som jag tyckt varit bra.
Byt mäklare! Hon är inte värd en krona med hennes attityd. Kan du skicka din lägenhet? Jag har ju många bekanta med 20 åringar som ev ska börja plugga uppåt.

Suck… Pratade med mäklaren idag, för att ha en plan när hon går på semester. Sa att snart borde det lossna, bara antagningsbeskeden kommer. Fick då ett lätt hånfullt skratt tillbaka och en kommentar som gick ut på att så hoppas alla som säljer ettor.

Jag begriper inte? Vill hon inte sälja? Det var så hysteriskt bråttom att få ut lägenheten till salu innan påsk och när intresset var noll så var enda lösningen att sänka priset (vilket jag vägrar). Nu låter det som att hon gett upp.

Ska kolla upp lite andra mäklare tror jag. Kruxet är att jag hittills aldrig träffat en mäklare som jag tyckt varit bra.
Sen behöver man ju inte gilla mäklaren, egentligen. Den mäklare jag haft (både köpt och sålt) är rätt oskön. Men han säljer bra.

Jo, men bara för att det varit rekordpriser i storstäderna så betyder det inte att det kommer vara så på andra orter 🙂 Var det jag hade invändning emot.

Jaha. Jag uppfattade det som att det var riktat specifikt till mig. Men såklart är det olika på olika orter. Ffa hur marknaden för jobb ser ut eller om det finns en högskola som drar folk.

Byt mäklare!
Även om det tar lite tid att sälja bör mäklaren kunna hantera sina känslor på ett professionellt sätt inför säljaren. Och köpare!

I vilka fler städer har det varit rekordpriser? 🙂
Kanske inte rekordpris, men jag sålde min lägenhet när den låg som kommande, till det högsta pris en lägenhet i den storleken sålts för i den föreningen. Tog 3 veckor från första kontakt med mäklaren till den var såld. I samma stad som @Habina säljer i.

Men stor skillnad på storlek och område, så det säger inte så mycket mer än att just min lägenhet var lättsåld. Och att jag hade en väldigt kommunikativ och engagerad mäklare.

@Habina Och du funderar fortfarande inte på Hemverket? https://www.hemverket.se/?utm_sourc...W8zSokOMYzRj3KcQJETjjbIK4z4YwFHUaAo-sEALw_wcB

Mycket smidigt när jag använde dem. Den största skillnaden är väl att man visar fastigheten själv, men det gjorde mig ingenting. De var (i alla fall för ca 10 år sedan) smidiga och proffsiga att ha och göra med. Och billiga. Då var deras fasta arvode 10 000 kr, men nu har det ju såklart gått upp. Men de lär ändå vara billigare än andra.

Jaha. Jag uppfattade det som att det var riktat specifikt till mig. Men såklart är det olika på olika orter. Ffa hur marknaden för jobb ser ut eller om det finns en högskola som drar folk.
Ja det var riktat mot dig :). Jag tror det kommer lossna snart. Men håller med om att byta mäklare. Finns det någon som sålt mycket i området? Skit i hur du känner för personen, nu har du ju en jättefin lägenhet du vill bo i ett tag, det viktigaste är att sälja 🤣. Som sagt gillar jag inte alls ”min” mäklare, men han är en jävel på att sälja och sträcker sig ofta lite längre än andra med förhandsvisningar osv. Och så är han bra på att få folk att känna sig sedda och få alla att tro att man gör en bra affär.

@Habina Och du funderar fortfarande inte på Hemverket? https://www.hemverket.se/?utm_sourc...W8zSokOMYzRj3KcQJETjjbIK4z4YwFHUaAo-sEALw_wcB

Mycket smidigt när jag använde dem. Den största skillnaden är väl att man visar fastigheten själv, men det gjorde mig ingenting. De var (i alla fall för ca 10 år sedan) smidiga och proffsiga att ha och göra med. Och billiga. Då var deras fasta arvode 10 000 kr, men nu har det ju såklart gått upp. Men de lär ändå vara billigare än andra.

Nä, det är nog jobbigt att hinna förbereda för visning. Än värre att visa. Hoppas jag slipper allt snart…

Gör det, du behöver ju inte vara bästis med mäklaren men man vill ju ändå känna förtroende och det verkar ju ni inte riktigt haft under den här processen.

När jag för flera år sen ville köpa en lägenhet som såldes med Hemverket så ville inte banken bevilja lån. Vet inte om det fortfarande är så.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp 2026
  • Valp, tips och råd

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka