tvingas på tjänsteresa?

Tossa90

Trådstartare
jag jobbar som lärare och har fått reda på att alla lärare på min skola ska på tjänsteresa 4 dagar innan skolan börjar efter sommarlovet, har kollat upp restiden å den ligger på ca 25-30timmar tur å retur 😅.
jag har häst å har ingen hästvakt dessa 5-6dagar.

nån som har koll på om en arbetsgivare kan tvinga en att åka iväg? kan ju inte bara lämna min häst hur som helst 😅
 
jag jobbar som lärare och har fått reda på att alla lärare på min skola ska på tjänsteresa 4 dagar innan skolan börjar efter sommarlovet, har kollat upp restiden å den ligger på ca 25-30timmar tur å retur 😅.
jag har häst å har ingen hästvakt dessa 5-6dagar.

nån som har koll på om en arbetsgivare kan tvinga en att åka iväg? kan ju inte bara lämna min häst hur som helst 😅
Jag har inte koll men känner spontant att det inte kan vara möjligt med tvång. Vad händer om folk har barn, sjuklig närstående, hund eller bara en gård som behöver skötas under den tiden?
 
jag jobbar som lärare och har fått reda på att alla lärare på min skola ska på tjänsteresa 4 dagar innan skolan börjar efter sommarlovet, har kollat upp restiden å den ligger på ca 25-30timmar tur å retur 😅.
jag har häst å har ingen hästvakt dessa 5-6dagar.

nån som har koll på om en arbetsgivare kan tvinga en att åka iväg? kan ju inte bara lämna min häst hur som helst 😅
Har du tagit upp det med AG? Det kanske inte ens är ett problem.
 
jag jobbar som lärare och har fått reda på att alla lärare på min skola ska på tjänsteresa 4 dagar innan skolan börjar efter sommarlovet, har kollat upp restiden å den ligger på ca 25-30timmar tur å retur 😅.
jag har häst å har ingen hästvakt dessa 5-6dagar.

nån som har koll på om en arbetsgivare kan tvinga en att åka iväg? kan ju inte bara lämna min häst hur som helst 😅