Tvisten fortsätter kring Madick

Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Madick är väl ett sto? (eller har jag helt missat något:confused:)
Så avel kanske?

Det har ju stått en del om Flippan och hennes föl och ev försäljningspriser på den fölisen så iden att avla även på Madick är kankse inte helt främmande för ägaren?

Fast vägen dit är rätt lång. Det är ju inte ens säkert om den går att få dräktig, det vet man aldrig. Liksom att det skall gå vägen "hela" vägen.

Dessutom så de pengar som Madick är värd just nu kan man inte tjäna in än på många år genom avel
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Ja hur kan NÅGON över huvud taget applådera när McClain Ward rider är för mig en gåta! Jag känner äckel så fort jag ser honom! Och jag är inte blödig, jag brukar klara av rätt mycket.
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Men han har ju tydligen fortfarande hästaffärer med sin far. Vem som än gjort som McClain Wards far i min närhet skulle jag säga upp bekantskapen med för all framtid.
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

En sak som jag är fundersam över till de länkar som ligger ute är att det inte någonstans står vilken häst detta kontrakt rör sig om???

är det verkligen originalkontraktet som ligger på länken?

Dessutom så står det att Hans endast är representant och det betyder INTE direkt att det är han som ligger bakom kontraktets utförande även om det är han som skrivit under det!


Det är orginalkontraktet.

Det betyder alltså att det INTE är säkert att det ens gäller Madick. Fundera på det du! :D
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Nej, det är ju sant

Min poäng var mest att det inte behöver ha något med försäljning att göra som AK vill ha hästen tillbaka...
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Precis! Hon red ju faktiskt VM-final på Mynta. Det är ju större än något hon gjort på Maddick.

Jahaa! Vad var det hon var på för tävling i Las Vegas då????????????
Och var det inte Madick hon hade med sig dit????????????
Och jag tror inte Helena hade varit där hon är idag, IGEN, om hon inte hade "fått" Madick! Det hade nög tagit flera år till, hennes andra hästar har ju inte börjat "komma fram" förens nu. Och tydligen inte lika kapabla att hoppa de stora klasserna som Madick är, eftersom hon, tydligen, alltid vill ha Madick till de stora klasserna!
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Ja, inte vart det OS i Las vegas iaf.

Förra året red hon "Blomman" i OS.
Bara att söka på hennes resultat. Finns fler hästar än "Madde" för henne att rida de stora klasserna med.
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Jahaa! Vad var det hon var på för tävling i Las Vegas då????????????
Och var det inte Madick hon hade med sig dit????????????
Och jag tror inte Helena hade varit där hon är idag, IGEN, om hon inte hade "fått" Madick! Det hade nög tagit flera år till, hennes andra hästar har ju inte börjat "komma fram" förens nu. Och tydligen inte lika kapabla att hoppa de stora klasserna som Madick är, eftersom hon, tydligen, alltid vill ha Madick till de stora klasserna!

Men nu får du väl ändå ge dig :crazy:

Många av OS hästarna går inte fullt ut än och det är ganska förklarligt. HL lever eller faller inte med Madick hon har tagit fram många hästar under åren som hon ridit de stora tävlingarna på.

Las Vegas var WC final och räknas självklart som stort men inte större än mästerskapen som går utomhus där Madick visat osäkerhet på vatten..
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Till kopparberg. Ägaren vill ha tillbaka sin häst pga många olika saker. T ex vet hon inte vart i världen hästen är, hon står med en häst som tjänar in miljoner och får ingen del av det även fast HL:s gett henne ett muntligt avtal om omskrivning av kontraktet när hästen blev en "världshäst", ägaren har stått/står och betalar skyhöga försäkringspremier och vet.avgifter för hästen. Och hon får inte en krona för det! Medans ryttaren tar allt hästen inbringar, och ska göra avdrag för allt hon har lagt ut ( inget fel i att göra avdrag men då ska ju även det ägaren betalar dras av på intjänade pengar!)! Att man sedan inte redovisar hur mycket av sponsorpengarna, som HL:s fått in, är relaterade till HL:s framgångar med Madick är ju också en fråga i sig! Helena hade ju som sagt ingen världscuphäst når hon tog Madick eftersom Mynta hade pensionerats då, så jag tror att Helena hade nog fått kämpa på bra för att ta sig tillbaka till toppen om hon inte "fått" Madick!!! Ang. det ekonomiska värdet gäller det för försäkringar, och inte F***N har du en häst värd miljoner förs. för inköpspriset! Det där tror jag inte ett dugg på! För det har inte ens jag med min skogsmulle!!!!!!!!!!!
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

det är ytterst ovanligt att hästar i den prisklassen är fullförsäkrade. Försäkringen är något som är upp till ägaren att avgöra.

Angående att inte veta var hästen är...Är man intresserad av sin häst kan man själv lyfta en telefonlur och fråga hur den närmsta planeringen ser ut.

Sponsorerna har troligtvis sponsrat ryttaren. INTE de olika hästarna
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Jag säger inte att hon inte har andra hästar!!! Det var du som skrev att hon inte gått en WC-final med Madick! Och jag ifrågasatte vad hon red i LV! Och ska vi hårddra detta, som du tycks vilja göra, så har Helena ALDRIG tagit fram en häst till de stora klasserna!! Hon har tagit hästar med potential och startade minst 1.45, hon har (mig veterligen, rätta mig gärna om jag har fel) ALDRIG tagit fram en häst från scratch! Inte ens Mynta!! Hon har en tjej som sitter och rider unghästarna, och har dom inte potential så säljs dom tydligen! Annars är det som i Madicks "ärende" hon tar en startklar häst och fortsätter att VIDAR-utveckla den! Och kom inte och säg att det är samma sak som att ta fram en häst! Och ett kännt faktum är att hästen du sitter på blir aldrig bättre en du själv är! Så om det nu ska gnällas så in i norden, vem är det som ridit hästen de sista fem åren??????????? Kanske hade hästen blivit bra mycket BÄTTRE med en annan ryttare en Helena! Vem vet, inte jag! Men kan inte låta bli att undra............
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Jag säger inte att hon inte har andra hästar!!! Det var du som skrev att hon inte gått en WC-final med Madick! Och jag ifrågasatte vad hon red i LV! Och ska vi hårddra detta, som du tycks vilja göra, så har Helena ALDRIG tagit fram en häst till de stora klasserna!! Hon har tagit hästar med potential och startade minst 1.45, hon har (mig veterligen, rätta mig gärna om jag har fel) ALDRIG tagit fram en häst från scratch! Inte ens Mynta!! Hon har en tjej som sitter och rider unghästarna, och har dom inte potential så säljs dom tydligen! Annars är det som i Madicks "ärende" hon tar en startklar häst och fortsätter att VIDAR-utveckla den! Och kom inte och säg att det är samma sak som att ta fram en häst! Och ett kännt faktum är att hästen du sitter på blir aldrig bättre en du själv är! Så om det nu ska gnällas så in i norden, vem är det som ridit hästen de sista fem åren???????????

VAR har jag skrivit det???

Är inte det en normal företeelse??? Har för mig att alla dessa ryttare har beridare :grin:

Och du steget från nationell till internationell är rätt så stor. Att en hästskötare sitter och rider unghästar har inte med utbildningen till internationell häst att göra...
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

det är ytterst ovanligt att hästar i den prisklassen är fullförsäkrade. Försäkringen är något som är upp till ägaren att avgöra.

Angående att inte veta var hästen är...Är man intresserad av sin häst kan man själv lyfta en telefonlur och fråga hur den närmsta planeringen ser ut.


HL är den ryttaren som med sin ridning fått en väldigt stor värdeökning i hästen det kan ingen ta från henne sedan kan man själv räkna ut hur otroligt dyrt det hade blivit om madicks ägare skulle lämnat hästn till HL och om HL d å istället skulle tatt månadskostnad för ridning och madicks ägare utöver det även skulle betala tävlingarna.. Då hade det inte räckt med försäkringspremie o del av vettekostnader.
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Och ett kännt faktum är att hästen du sitter på blir aldrig bättre en du själv är! Så om det nu ska gnällas så in i norden, vem är det som ridit hästen de sista fem åren??????????? Kanske hade hästen blivit bra mycket BÄTTRE med en annan ryttare en Helena! Vem vet, inte jag! Men kan inte låta bli att undra............

Menar du med detta att madick inte är så bra som hon borde varit, det låter som du undrat ihop med madicks ägare av dina inlägg.
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Till kopparberg. Ägaren vill ha tillbaka sin häst pga många olika saker. T ex vet hon inte vart i världen hästen är, hon står med en häst som tjänar in miljoner och får ingen del av det även fast HL:s gett henne ett muntligt avtal om omskrivning av kontraktet när hästen blev en "världshäst", ägaren har stått/står och betalar skyhöga försäkringspremier och vet.avgifter för hästen. Och hon får inte en krona för det!


Jadu jag tycker nog att du rör ihop en del saker. För det första som hoppar nog inte Madick in flera miljoner efter det att man gjort alla avdrag. Kostar ju som sagt en hel del att ligga ute och träna/tävla!

Försäkringen är ju faktiskt upp till ägaren och hur mkt hon vill ha den försäkrad i. Tror faktiskt inte att någon topphäst är fullförsäkrad för det finns det inte ekonomi till. Det vanligaste är att man har dem försäkrade för veterinära utgifter.

Och hur kan hon ha skyhöga veterinärkostnader om hästen är försäkrad?????

Liksom att ägaren fått tillbaka just dessa kostnader redan, står att läsa i länkarna från förhandlingen.

Medans ryttaren tar allt hästen inbringar, och ska göra avdrag för allt hon har lagt ut ( inget fel i att göra avdrag men då ska ju även det ägaren betalar dras av på intjänade pengar!)!

Varför skall ägarens utgifter dras av??? Det är praxis att ÄGAREN har sin EGEN häst försäkrad oavsett vilken typ av kontrakt man har. Ser absolut inget sammanband i det!

Att man sedan inte redovisar hur mycket av sponsorpengarna, som HL:s fått in, är relaterade till HL:s framgångar med Madick är ju också en fråga i sig!

Varför skall hon göra det?? Jag tycker inte att det hör dit överhuvudtaget. tror du att Roffes hästägare får del av Roffes egna sponsorpengar :rofl: tex

Helena hade ju som sagt ingen världscuphäst når hon tog Madick eftersom Mynta hade pensionerats då, så jag tror att Helena hade nog fått kämpa på bra för att ta sig tillbaka till toppen om hon inte "fått" Madick!!!

Så du menar att den hästen som hon red OS finns inte :grin:


Ang. det ekonomiska värdet gäller det för försäkringar, och inte F***N har du en häst värd miljoner förs. för inköpspriset! Det där tror jag inte ett dugg på! För det har inte ens jag med min skogsmulle!!!!!!!!!!!

Och ägaren har ju inte lagt ut det priset för hästen heller.... En häst är aldrig värd mer än det man får vid försäljning och uppskattade värden brukar tas med en nypa salt.
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

ledsen men förstår inte riktigt vart du vill komma? Väldigt trött som sagt:p
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

alltså, jag tycker det blir lite märkligt när du skriver om HL för allt du skriver om hur hon tränar och rider fram sina hästar osv, är hörsägen, dvs du har "hört" det, eller du "förutsätter" ditten och datten osv. Du har dessutom fel på flera punkter gällande det. När du då sitter och är sur på att folk skriver om AK utan att som du anser det "veta" ja då blir det lite sten i glashus kan jag tycka.

KL
Förstår inte resonemanget om att Madick skulle vara HL's stjärnhäst nr 1 alls. Hon har ju åtskilliga fler som varit mycket starkare än Madick långa perioder. Madick har vad jag sett det en rätt ojämn form, sen att hon i flera perioder varit den som varit det bästa kortet i HL's stab, betyder inte för den skull att hon är en oslagbar stjärnhäst som HL inte skulle klarat sig utan. Befängt att tro det, när man vet vilka hästar hon har i stallet och vad hon gjort tidigare.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 653
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 893
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 147
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
830
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp