Tvisten fortsätter kring Madick

Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Och inte nog med att de inte verkade ha använt kontrakt, det verkade inte finnas kvitton heller! Märkligt som fanken!
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

På tal om "slut" så tog det ju inte ens slut för Schockemöle i och med barreringsskandalen som var för många år sedan. Tror väldigt många numera inte ens vet att det hänt!

För att inte tala om McLain Ward som blev tvåa i Las Vegas :angel:
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Du undviker frågan. Jag undrade hur du ser på att de påstår att Helena bär hela ansvaret för avtalet och förhandlingarna. Trots att HansL är den som undertecknat det och det gäller hans företag Ridab osv. Är inte det bevis på att HansL åtminstone medverkat till avtalets tillkomst?

Detta är en väldigt viktig sak. Genom att det går att bevisa att en del av det som Lundbäcks säger är lögn så minskas deras trovärdighet även i övrigt.


En sak som jag är fundersam över till de länkar som ligger ute är att det inte någonstans står vilken häst detta kontrakt rör sig om???

är det verkligen originalkontraktet som ligger på länken?

Dessutom så står det att Hans endast är representant och det betyder INTE direkt att det är han som ligger bakom kontraktets utförande även om det är han som skrivit under det!
 
Senast ändrad:
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Nej det är inte samma sak, väljer jag att sätta en häst i träning och sen tar hem den och säljer den. Så har ryttaren inte förmedlat något. Säljer jag den genom ryttarens kontakter så är vad jag har hört den normala summan är 10%

Som jag skrivit innan så anser jag detta gälla ENBART om hästen är hos ryttaren. Jag menar inget annat!!!

Jag måste ju få ha rätten som ägare att ta hem min häst och sätta den hos en annan ryttare utan att betala den första ryttaren extra för att den har ridit min häst. Alla vill inte sälja sin häst men tycker kanske att nästa ryttare passar hästen bättre.


Som sagt har jag inte skrivit något annat heller! Så länge hästen säljs när den är hos ryttaren eller om ryttaren förmedlar köparen så skall provision utgå till ryttaren
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Som jag skrivit innan så anser jag detta gälla ENBART om hästen är hos ryttaren. Jag menar inget annat!!!




Som sagt har jag inte skrivit något annat heller! Så länge hästen säljs när den är hos ryttaren eller om ryttaren förmedlar köparen så skall provision utgå till ryttaren

Men hur lång tid efter att hästen har lämnat ryttaren tycker du är normalt för att det inte ska räknas som att ryttaren ska ha en av "kakan"?

Själv tycker jag att 2 år är extremt magstarkt.
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Där hon är idag !

Madick är inte den enda topphästen i Lundbäcks stall

Ja det är bara löjligt att påstå att Madick gör HL :crazy:

Hur kommer det sig då att hon faktiskt var 4a i en VM final på en helt annan häst och uttagen till OS på en annan och red OS på ytterliggare en annan :angel:
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Om hästen inte är till salu, varför strider då ägaren så hårt för att få tillbaka den? Varför lägga så stor vikt på hästens ekonomiska värde om den inte är tänkt att säljas?

Det undrar jag med!

Kanske för att slippa betala all veterinärvård och försäkringen utan att få en krona tillbaka. Helt enkelt kunna förhandla fram ett bättre kontrakt med en annan ryttare där hon slipper känna att hon blir ruinerad. Eller så vill hon att hästen ska gå till avel.
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Men hur lång tid efter att hästen har lämnat ryttaren tycker du är normalt för att det inte ska räknas som att ryttaren ska ha en av "kakan"?

Själv tycker jag att 2 år är extremt magstarkt.

Det har jag aldrig påstått!!

Den dagen hästen lämnar stallet så är ju kontraktet uppsagt! Om ryttaren sedan förmedlar hästen så är det en annan sak.

Det som stod i detta kontrakt är ju ganska ovanligt och jag själv hade aldrig gått med på det
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Kanske för att slippa betala all veterinärvård och försäkringen utan att få en krona tillbaka. Helt enkelt kunna förhandla fram ett bättre kontrakt med en annan ryttare där hon slipper känna att hon blir ruinerad. Eller så vill hon att hästen ska gå till avel.

Som jag förstår det så har ägaren redan fått tillbaka pengar för vet kostnader och försäkring är ju något hon själv valt att ha.

Att ha hästen högt försäkrad är ett eget val och det vanligaste är ju trots allt att man har dem försäkrade i inköpsvärdet och inte det faktiska värdet.

Jag förstår eg hur hon kan få ha hästen så högt försäkrad när hon inte betalt så mkt för den, försäkringsbolagen brukar inte bevilja det speciellt inte när de skall betala ut försäkringen vid ev dödsfall :crazy:

Sedan till avel låter rätt tidigt tycker jag
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Det har jag aldrig påstått!!

Den dagen hästen lämnar stallet så är ju kontraktet uppsagt! Om ryttaren sedan förmedlar hästen så är det en annan sak.

Det som stod i detta kontrakt är ju ganska ovanligt och jag själv hade aldrig gått med på det

Du missförstod mig. Jag menade att som det står i kontraktet 2 år är magstarkt. Inte att du har skrivet det eller menar att det är så :)

Jag tänkte mer på vad som brukar vara rimlig "karens" för att det inte ska bli sura miner och bråk om man tar hem hästen och säljer den själv.
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Du missförstod mig. Jag menade att som det står i kontraktet 2 år är magstarkt. Inte att du har skrivet det eller menar att det är så :)

Jag tänkte mer på vad som brukar vara rimlig "karens" för att det inte ska bli sura miner och bråk om man tar hem hästen och säljer den själv.

Ok, Jag tycker också att det är lång tid men som sagt ägaren skrev under det vilket tyvärr försätter henne i en svår sits.

När det gäller det andra så är det väl upp till var och en och det har väl bara med samvetet att göra.
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Fast det var väl inte han utan hans far!!?

Nä det var han som stoppade nubbar i skydden och blev bannad från Aachen, hans pappa slog sönder hästar för försäkringspengar.

Se vad fort folk glömmer , så det finns nog hopp för HL!
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Om hästen inte är till salu, varför strider då ägaren så hårt för att få tillbaka den? Varför lägga så stor vikt på hästens ekonomiska värde om den inte är tänkt att säljas?

Madick är väl ett sto? (eller har jag helt missat något:confused:)
Så avel kanske?

Det har ju stått en del om Flippan och hennes föl och ev försäljningspriser på den fölisen så iden att avla även på Madick är kankse inte helt främmande för ägaren?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 799
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 505
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 269
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
842
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp