TW! ev SA jag är lite konfunderad efter en sak.

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 320
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 64
  • Visningar Visningar 6 600

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Exakt.

Helt ärligt tycker jag det är lite magstarkt att tigga sympati på ett forum där en agerat som en predator tidigare och där ens offer fortfarande är aktiva (och flera av dem dessutom fortfarande känner obehag).

Det har noll med transfobi att göra utan hur en uppför sig som medmänniska.

Edit: Samt att vi alla är människor... ibland är det långt till sympatin även om en kanske borde ha det.

Himla fult att det plockas bort också, när man uppmärksammar personens äckliga beteende och att folk håller personen om ryggen och säger att man är elak för att man berättar? Jag skulle t.ex aldrig kunna gå på en buketräff utan att behöva stå ut med att träffa någon som gjort mig sjukt obekväm.

Exakt.

Helt ärligt tycker jag det är lite magstarkt att tigga sympati på ett forum där en agerat som en predator tidigare och där ens offer fortfarande är aktiva (och flera av dem dessutom fortfarande känner obehag).

Det har noll med transfobi att göra utan hur en uppför sig som medmänniska.

Edit: Samt att vi alla är människor... ibland är det långt till sympatin även om en kanske borde ha det.
Ja just det här med de dubbla rollerna är väldigt svårt.

Vem som helst kan bli utsatt för exempelvis ofredande och behöva stöd men det är knepigt när det sker i ett sammanhang där den utsatta själv har utsatt andra.

På ett principiellt plan tycker jag förstås att även tidigare förövare ska kunna söka stöd, men just när det som i det här fallet kan leda till att andra drabbas negativt kompliceras bilden. I samtalsgrupper för stöd sätter man väl generellt inte förövare och offer i samma grupp av en anledning.

I slutändan är det kanske positivt om man kan få in en balans och reflektion kring det egna gränsöverskridande beteendet, samtidigt som man understryker att det som beskrivs i trådstarten förstås inte är ok heller. Men kan förstå om det är svårt att få till i praktiken.

Ja just det här med de dubbla rollerna är väldigt svårt.

Vem som helst kan bli utsatt för exempelvis ofredande och behöva stöd men det är knepigt när det sker i ett sammanhang där den utsatta själv har utsatt andra.

På ett principiellt plan tycker jag förstås att även tidigare förövare ska kunna söka stöd, men just när det som i det här fallet kan leda till att andra drabbas negativt kompliceras bilden. I samtalsgrupper för stöd sätter man väl generellt inte förövare och offer i samma grupp av en anledning.

I slutändan är det kanske positivt om man kan få in en balans och reflektion kring det egna gränsöverskridande beteendet, samtidigt som man understryker att det som beskrivs i trådstarten förstås inte är ok heller. Men kan förstå om det är svårt att få till i praktiken.
Jag har aktivt fått varna andra unga kvinnor på forumet när TS börjat tjata om att få komma hem till dom och "hjälpa" dom med saker. TS har absolut varit väldigt aktiv i sina obehagliga beteenden på forumet. Jag tycker att TS inte borde vara välkommen här alls.

Jag tycker inte att folk som betett sig predatory och äckligt borde få vistas här. Så vitt jag vet har TS inte ens blivit tillsagd för sina beteenden utan det är användare som fått skrika högt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka