TW! ev SA jag är lite konfunderad efter en sak.

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 320
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 64
  • Visningar Visningar 6 600

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
R

Raderad medlem 320

Varning: möjligen milt övergrepp.
Jag var på en konferens från onsdag till torsdag.
När jag satt i pubben så kom en kollega som jag var nära och förtrogen med för ett år sen.
Denna kollega pratade med mig och sen plötsligt kände på ett av mina bröst.
Inte hårt, men definitivt kände efter.
För hen ville veta om de var äkta.
Jag gillade inte det, men kände inte att jag heller kunde bli arg. (varför vet jag inte?)
Och nu känner jag bara lite konfunderad. Och jag vet inte hur jag ska göra eller bemöta kollegan.
Hon är en masc lesbian.

Varning: möjligen milt övergrepp.
Jag var på en konferens från onsdag till torsdag.
När jag satt i pubben så kom en kollega som jag var nära och förtrogen med för ett år sen.
Denna kollega pratade med mig och sen plötsligt kände på ett av mina bröst.
Inte hårt, men definitivt kände efter.
För hen ville veta om de var äkta.
Jag gillade inte det, men kände inte att jag heller kunde bli arg. (varför vet jag inte?)
Och nu känner jag bara lite konfunderad. Och jag vet inte hur jag ska göra eller bemöta kollegan.
Hon är en masc lesbian.
Inte okej utan att fråga om lov eller att du själv bjuder in till det typ ”här känn”.

det är då det 16 fallet jag tar upp på 3 år. han kommer inte bli glad men jag tar upp det.
*viftar febrilt med @tanten s pom-poms*

Att inte alla de gångerna har gjort att din chef tar tag i problemet genom att utbilda sin personal inom diskrimineringslagen är pinsamt!
Det finns säkert hjälp att få från ditt fackförbund med fysiska och obligatoriska föreläsningar.
Min erfarenhet av digitala sådana och/eller utskickat material är att de sällan har samma effekt.

*viftar febrilt med @tanten s pom-poms*

Att inte alla de gångerna har gjort att din chef tar tag i problemet genom att utbilda sin personal inom diskrimineringslagen är pinsamt!
Det finns säkert hjälp att få från ditt fackförbund med fysiska och obligatoriska föreläsningar.
Min erfarenhet av digitala sådana och/eller utskickat material är att de sällan har samma effekt.
Det är så de har skött det förut. Och jag vill inte ange folk åt höger och vänster. För snart har typ alla frågat om mina genitalier. Vilket jag tar väldigt illa upp av när de gör.

Det är så de har skött det förut. Och jag vill inte ange folk åt höger och vänster. För snart har typ alla frågat om mina genitalier. Vilket jag tar väldigt illa upp av när de gör.
Men alltså va! De måste sakna alla gränser som finns?
SJÄLVKLART tar du illa upp när de frågar om dina genitalier.
EXTREMT opassande.

Du överreagerar inte alls.
Förstår däremot att du börjar tvivla på dina egna känslor och upplevelse när du utsetts för det gång på gång.

Men alltså varför är du kvar på ett sånt ställe? Mitt intryck är att du är ganska högutbildad och duktig på vad du gör, så det lär väl inte vara helt omöjligt att hitta nytt även om arbetsmarknaden är som den är.
Förstår inte riktigt vad "masc lesbian" tillför, för det är ett övergrepp oavsett kön eller sexualitet.

Men alltså varför är du kvar på ett sånt ställe? Mitt intryck är att du är ganska högutbildad och duktig på vad du gör, så det lär väl inte vara helt omöjligt att hitta nytt även om arbetsmarknaden är som den är.
Förstår inte riktigt vad "masc lesbian" tillför, för det är ett övergrepp oavsett kön eller sexualitet.
Jag har försökt lämna. Men det har tidigare varit svårt

Men detta har ju inte med genitalier att göra. Det handlar om en person som oombedd tafsar och tar på ens kropp! HerreGUD jag blir så ARG!!! Är somliga (män??) helt utan nåt som helst vett?!?

Det är olika personer som frågar. Orkar inte ta det riktigt med chefen mer för han blir arg
Arg på dig eller de som gör fel? För DU gör inget fel. Det du UTSÄTTS för är dock helt vansinnigt. Du ska ju ha samma rätt till respekt kring privata saker som CIS-kvinnor tex ska ha. Man tar inte folk på brösten eller frågar om genitalier. Punkt!
Det är ju rubbat att det är så många som har så svårt att respektera normala gränser. Om de är nyfikna på fysiska saker får de väl läsa på online eller ngt och inte bara vräka sig in i sånt som kan vara privat eller som kan vara jobbigt att prata om.
Förstår att det måste vara jobbigt att stå på sig i en sådan miljö.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka