Sv: Twilight

! Vad jag ville belysa var hur ni ser på andra filmer som barn/tonåringar ser, twilight är knappast den enda med dåligt budskap om man säger så..
Jag har inte sett nåt som tyder på att exempelvis micaelathegreat eller nån annan Twilight-kritisk är helt okritisk till allt annat skit.
 
Sv: Twilight

var inte vad jag menade heller! jag är bara nyfiken på var ni sätter gränsen på vad barnen får se. exempel på filmer/tv-program gärna:)
 
Sv: Twilight

Sen jag kan dessutom tycka att det är skillnad på skit och skit.

Det ohälsosamma förhållandet mellan Bella och Edward tas tom upp av Dr Phil med sina härliga all amercian texas values. Röka gräs är på ett helt annat plan, även i hur det accepteras med tanke på att det tom legaliserats i några delstater. Nu säger jag inte att röka gräs är något bra, att filmen Ted är något barn bör se, eller att den på något sätt förmedlar några bra budskap (inte sett den så).
 
Sv: Twilight

Ja, och där är det ju upp till var och en liksom hur man väljer.

Till skillnad från Lotusblomman tycker jag till exempel att det är helt okontroversiellt att föräldrar sållar efter vad de tycker är lämpligt för barnen att se.
 
Sv: Twilight

Jag har inte sett Ted, misstänker starkt att det inte är min typ av humor. Jag skulle definitivt inte låta mina barn se den förrän de blir, ja, typ tonåringar. Eller nåt sånt. Jag får erkänna att det känns ganska avlägset nu när de är 1 och 3. ;)

Jag tycker bara att man ska tänka ett varv extra när det gäller vissa saker. Jag har haft barn i min närhet som har fått titta på Simpsons när de var 4 år gamla. Det tycker jag är alldeles för tidigt. Föräldrarna menade att det är ju tecknat och alltså för barn, jag tycker att det är tecknat för vuxna. Nu var det så de valde att göra. Jag hade gjort ett annat val.
 
Sv: Twilight

Åh gud jag blir tokig på den där inskränkta synen på allt tecknat som något för barn. De föräldrarna borde få en hentai-manga upptryck i ansiket :grin:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 868
Senast: Yrsel
·
Hästvård Jag har en 3-åring hemma på prov som har varit oren på hårt/grusigt underlag med hypotes sulömhet. Vill gärna bolla lite! - Gick oskodd...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 157
Senast: MiniLi
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 848
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 373
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Barn och djur
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp