Bukefalos 28 år!

Tygellängd med stång?

alazzi

Trådstartare
Finns det skrivet någonstans hur lång tygel får vara när man tävlar? Jag har letat i min regelbok (ewu, tyska motsvarigheten till Wras) men där hittar jag inget. Kanske finns det i AQHAs regelbok? En ryttare i mitt stall sa att det finns en regel om att tygeln inte får nå längre ner än till knät när man rider. Det låter ju rimligt, men jag hittar inte den regeln någonstans. Måste antagligen korta av mina tyglar lite och vill ju inte korta mer än absolut nödvändigt.
 
Sv: Tygellängd med stång?

Tack för svaret! Jag har kollat runt nu på tävlingsbilder och folks tygellängd varierar väldigt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 353
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 129
Senast: Magiana
·
Ridning Har hållit på med hästar i snart sexton år. Har alltid varit hästtjej by heart, men det här med att tävla och träna "seriöst" har aldrig...
Svar
4
· Visningar
1 681
Senast: holymary
·
  • Låst
Ridning Hej! Jag har på senare tid börjat ifrågasätta hur nödvändigt det egentligen är att rida sin häst på korta tyglar, eller över...
56 57 58
Svar
1 141
· Visningar
86 685
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp