Bukefalos 28 år!

"Typiskt svenskt"

Lösgodis generellt. Till Australien skickade jag lösgodis, osthyvel, idealmjöl (önskades:D) dalahäst, en liten jämtländsk bordsflagga i trä och typ en munblåst ljuslykta. Det blev rätt för den mottagaren.
På ett sätt lite sorgligt att det första alla tänker på är godis 😂

Jag funderade på att skicka med ett lammskinn, men är tveksam till hur uppskattat det är på en plats där + 20 grader betraktas som vinter 😁
 
Har inga direkta förslag, men det är nog skillnad på vad som uppskattas av en svensk som saknar hemlandet eller vad någon vill ha som inte har anknytning.
Ja, det här är mest tänkt som en kul grej när jag ändå skickar nått annat.

Funderar på om det går att få tag i en amerikansk översättning av nån Astrid Lindgren-bok, då det finns läsintresse och ett litet barn med i bilden.
 
Ang osthyvel - mjukosthyvel? Funkar ju bättre till mjukare ostar.
Förstår inte ens varför folk envisas med att ha hårdosthyvlar. Mjukosthyvel all the way! Även på hårda ostar!
 
Jag blir förvånad av några av förslagen. Vem vill ha en svensk bordsflagga, en collagetröja där det står vasaskeppet eller STHLM?

Nä, jag tror bara de som säger att de uppskattat såna gåvor varit vänliga :angel:

Ätbara saker kan ändå vara lite exotiskt och är inte hela världen om de bara slängs, så sånt röstar jag på!
 
Jag blir förvånad av några av förslagen. Vem vill ha en svensk bordsflagga, en collagetröja där det står vasaskeppet eller STHLM?

Nä, jag tror bara de som säger att de uppskattat såna gåvor varit vänliga :angel:

Ätbara saker kan ändå vara lite exotiskt och är inte hela världen om de bara slängs, så sånt röstar jag på!
Tja, jag är själv inte mycket för prylar, så är inne på samma linje.

Vad sjutton är en mjukosthyvel @gul_zebra ?😀
 
Jag blir förvånad av några av förslagen. Vem vill ha en svensk bordsflagga, en collagetröja där det står vasaskeppet eller STHLM?

Lika väl som folk här går runt med amerikanska flaggan, har tavlor med american typical motiv eller kepor med NY eller LA på så är väl coolhetsgraden detsamma åt andra hållet?

För övrigt har USA fler människor med svensk bakgrund äv vi faktiskt har svenska medborgare här så underskatta inte hur coola vi och våra symboler är där!
 
Om jag ska döma utefter vad turister släpar med sig i handbagaget när de lämnar Sverige (efter 14 år i Arlandas säkerhetskontroll) så är det svensk hårdost, bregott, smågodis, saltlakrits, marabouchoklad, en tysk hade även 5 påsar dillchips 😂, kostaboda glas, ljusstakar (heter den hallon? för värmeljus)
 
En sån! Hyvlar mycket tunnare skivor framför allt :d Och funkar klockrent för såväl en hård ost som en supermjuk gräddost!
Men bildjävel! Såhär då:
mjukosthyvel-170mm.jpg
 
Såna är ju hopplösa att hantera. Det blir djupa hack i både osten och mina fingrar varje gång jag försöker :mad:. Men så har jag fått höra att jag hyvlar som en grottmänniska. Kan man hyvla som en lady så når man kanske större framgångar?
Jag hyvlade faktiskt av tummen förra månaden. Det tog mig dock 32 år innan det hände en olycka så det är väl inte alltför negativt :D
Jag kan inte hantera de vanliga istället, de bara fastnar i osten. Har inte riktigt försökt så mycket heller då jag tycker skivorna blir alldeles för tjocka.
 
Jag hyvlade faktiskt av tummen förra månaden. Det tog mig dock 32 år innan det hände en olycka så det är väl inte alltför negativt :D
Jag kan inte hantera de vanliga istället, de bara fastnar i osten. Har inte riktigt försökt så mycket heller då jag tycker skivorna blir alldeles för tjocka.
Se! Rena mordvapen ju...
 
Ja, det här är mest tänkt som en kul grej när jag ändå skickar nått annat.

Funderar på om det går att få tag i en amerikansk översättning av nån Astrid Lindgren-bok, då det finns läsintresse och ett litet barn med i bilden.

Barnbokhandeln vid slottet i stockholm har på massa språk. De kanske har näthandel också?
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 454
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 653
Senast: Paddington
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 322
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
97 619

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp