"Typiskt svenskt"

Jag börjar inse att svenska produkter är mer lättillgängliga i USA än här i UK! Här har ingen hört talas om lingonsylt for sure, och Verkligen inte finncrisp eller knäckebröd. Däremot har jag råkat snubbla över pågenskorpor en gång, och alltid Annas pepparkakor till jul, och det är ju lite kul. :D
Glöggkryddor vore kanske lite roligt också? Tillsammans med recept? Det är faktiskt lite annorlunda från till exempel mulled wine.
Torkade enbär som krydda? :heart

Finncrisp finns på Waitrose! Pågenskorpor finns på Waitrose, Sainsburys, Tesco... det finns numera flera olika sorters knäckebröd också. Lingonsylt finns, men en rätt trist slät variant.
 
3B79415C-CCF5-4C3B-A5B6-CAA4037E1CEB.jpeg


Haha! På tal om dammsugare och svenska symboler... 😂 Såg den på flygplatsen tillsammans med en tjusig burk ”svenskt kaffe”. 🤘
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 882
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 489
Senast: Paddington
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 203
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
96 949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp