Uclerös Colit

Det är precis som du säger väldigt individuellt hur sjuk man blir, hur ofta skoven kommer, hur ont man får, vad man kan och inte kan äta. Det är därför det är så svårt, man får liksom testa sig fram med allting! Mat, träning, sömn, arbetsmängd man klarar av osv.
Jag fick för övrigt jättejobbiga biverkningar av asacolen också, tappade mycket av mitt hår, huden blev katastrof, min astma blev sämre för att nämna några... Alla mediciner för UC/Chrons känns lite som pest eller kolera, det finns ganska mycket vanliga biverkingar och inte så många "snälla" mediciner utan de flesta verkar vara cellgiftsklassade. Därför vill man sköta sig så man slipper dessa :)
När jag blev sjuk så fick jag närmast veta att alla måste ta de där Asacol-tabletterna resten av livet. Men jag har förstått det som att man kanske är mer försiktig med att skriva ut nu..? Jag mådde jättedåligt i alla fall och precis som du så tappade jag håret. Det var mycket ångest förknippat med att sluta med tabletter det var sagt att jag "måste" ta resten av livet, men till slut bestämde jag mig för att inte ta dem mer. Och sedan har jag faktiskt mått bra i alla år. Tack och lov. Och det verkar inte som att jag är ensam om att slippa medicinering och det känns ganska lugnande faktiskt. :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
2 995
Senast: lady_vip
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
18 087
Senast: sorbifolia
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 884
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 944
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp