ullared fynd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare M-Meduza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 674
  • Visningar Visningar 72 854
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ullared fynd

fast jag köpte ett par i warmblood dvs dom är mindre än full :) så detfinns väl ibland?

jasså gör det? då jag köper grimmor och skydd osv i usa så är warmblood alltid mindre än regular horse (full)

Var i Ullared idag!!!!!! :bump:

JÖSSES vad jag har shoppat!
För nästan inga pengar (iaf inte om man jämför med t ex Sharpman som jag stannade till vid på vägen hem....)
Bl a:

3 schabrak
Fleecetäcke
Skritt-täcke
2 förp benlindor
Fleecelindor
Ridbyxor (helskodda) till både mig
och döttrarna (4 par)
Hovolja
Pälsglans
Helosan (jättetub)
10 par ridstrumpor
Ridhandskar
Tyglar
5 pikétröjor att rida i
2 grimmor
3 grimskaft
Benskydd fram + bak
mm mm totalt 6 kassar fullproppade
för det facila priset av 2126:-

Som hittat! :)
Jag måste säga att jag känner mig väldigt nöjd med dagen!
Och inget folk nästan heller - nu har ju sommaren kommit och då vill folk ligga på stranden! :p

vad konstiga dom är för det är ju mindre än full ;)

Kan ju vara att de kallar de olika vb är cob i tyskland. Tycker det är logiskt varmblod är ju ridhästar ju :D

ja rent logiskt men tyskarna kanske har små hästar ;) min kompis ville köpa sånan benskydd tills ina hästar (hon har jättehalvblod och dom går inte runt kotan direkt hehe

de har ju ofta wb extra då ;) eller oversize/xfull. En jättehäst kan ju inte ha vanligt full min 170+ häst är ofta för stor i allt utan att vara någon enorm häst. Och det är nästan enbart tyskt blod i honom ;)

*kl*
Jag var i Ullared igår! :bump:
inte så mycket folk och mycket grejer!!

Kom hem med:
grått vintertäcke
brunrutigt vintertäcke
marint regntäcke med fleecefoder och beiget kantband
Marint skrittäcke med beiget kantband
Fårskinnspadd
Fårskinnsrumpvärmare
2 schabrak,ett grått m rosa passpoal och ett marint med grön passpoal och vitt kantband.
Fleecelindor i blått
ett träns med vitt foder
ett D-bett med kopparrullar
linement
b vitamin
glucosamin
2 piké tröjor
2 v-ringade tröjor m golfrutor
ett par ridbyxor
3 ridstrumpor (10kr st!)
skinnhandskar m foder

och så lite vanliga kläder och små plock!
Önskar jag hade haft mera pengar med mig, tyckte de hade bra ridkläder nu.
Kan tyvärr inte lägga in bilder då kameran inte har nått batteri och laddaren försvunnit!

Någon som vet om Hampa skydden finns inne i ponny?

*akut*

Jag ska till ullared imorgon :D Hoppas jag hittar masor med fina saker :D tror jag kommer köpa mer ridkläder och hästsaker än vanliga kläder :angel:

Jag ska oxå dit imon :) På kvällen, tur att dom har kvällsöppet ;)

täcket fanns upp till 145 som jag har o kostade 129kr fanns rött med kompis också

Bra/tjock kvalitet? kryssgjordar? Min medryttare ska nämligen dit i övermorgon så imorgon lämnar jag beställning :smirk:

Undrar också vad rumpvärmaren i fårskinn kostar! Har för mej den kostar 199 kr, men jag är inte alls säker.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
402
Senast: Hedwig
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till... 2 3
Svar
49
· Visningar
1 889
Senast: manda
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari... 16 17 18
Svar
355
· Visningar
17 439
Senast: Cattis_E
·
Fordon Hej Buke, jag vänder mig hit då det brukar finnas så mycket kunskap utöver hästeriet. Det har börjat lysa en röd varningslampa i min... 2
Svar
21
· Visningar
1 509
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka