Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag inne en stund. Jag har läst igenom rollistan och efter att ha läst förtydligandena efteråt Tror jag att jag förstår det mesta. Ger mig på att försöka göra någon form av räkning även om jag är lite trött;

16 deltagare
9 goda specialroller + bybor
1 ond specialroll + ulvar

Den berömda 1/3 = 5,33333333333333333333333 typ :p Då borde det rimligtvis vara 4-5 ulvar vilket ger 1-2 bybor. Fler onda skulle göra att det inte finns några bybor och det känns ju omöjligt i och med att bybor står med på rollistan. I rollbeskrivningen står det övriga deltagare i spelen - bybor. Betyder det är att det måste vara fler än en? Den skrivningen tolkar jag som att det inte enbart kan vara en bybo (Utifrån hur det stått i tidigare lekar, bybo(r) eller nåt sånt). Det skulle innebära att det var 5 onda tillsammans, alltså 4 ulvar. Tänker jag rätt såhär på morgonen?

Åh gud vad jag känner mig ringrostig när jag läser det här inlägget. Känner hur allt börjar snurra :o Där får man för att man inte varit med sedan i vintras :angel:
 
Nu har jag nyktrat till och läst igenom leken så här långt, det är lite intressant att Cirkus inte verkar ha läst rollistan ang sponsorn och mentorn, jag tyckte att det kändes väldigt tydligt skrivet hur det fungerade.
Sen håller jag @bollen__ åt det ondare hållet eftersom hon försökte få mig att skriva i onyktert tillstånd, vad det säger om hennes roll är dock oklart. ;)
Lite undrar jag över om @Habina fick sin förhoppning uppfylld... :angel:

I övrigt är det inte mycket som har hänt så här långt...
 
Nu har jag nyktrat till och läst igenom leken så här långt, det är lite intressant att Cirkus inte verkar ha läst rollistan ang sponsorn och mentorn, jag tyckte att det kändes väldigt tydligt skrivet hur det fungerade.
Sen håller jag @bollen__ åt det ondare hållet eftersom hon försökte få mig att skriva i onyktert tillstånd, vad det säger om hennes roll är dock oklart. ;)
Lite undrar jag över om @Habina fick sin förhoppning uppfylld... :angel:

I övrigt är det inte mycket som har hänt så här långt...

Jag hade läst - men jag förstod inte riktigt hur det funkade. Varför tycker du att det är intressant?
 
Jag hade läst - men jag förstod inte riktigt hur det funkade. Varför tycker du att det är intressant?
Just för att jag tyckte att det var väldigt tydligt beskrivet, du frågade om saker som faktiskt stod, vilket får mig att fundera på om du slarvläste eller om du försöker hinta om att du har någon av roller, låtsas ha någon av rollerna eller något annat alternativ.
 
Just för att jag tyckte att det var väldigt tydligt beskrivet, du frågade om saker som faktiskt stod, vilket får mig att fundera på om du slarvläste eller om du försöker hinta om att du har någon av roller, låtsas ha någon av rollerna eller något annat alternativ.

Och om du läser ordentligt så ser du att jag frågade INNAN rollerna var utdelade. Jag var glad att jag hann det så jag skulle slippa den här typen av tankar från nån - men jag noterar att de kommer ändå
 
Här verkar det lugnt än så länge, kan det bero på att vissa spelare har lite ont i håret... :angel: :p :D

Cirkus bad igår om förtydligande om hur sponsor/mentor-rollen fungerar, jag ser inget konstigt i det speciellt inte som första frågan kom innan rollerna delats ut.

EmmaN funderar lite på fördelningen onda/goda, inte heller det säger mig något om vilken sida hon är på.

TeamLundVer klagar över att hon är ringrostig, stämmer nog om hon inte spelat sedan i vintras... :)

Fortsätter det då här blir det jättelätt att hitta någon att rösta på. :banghead:
 
Nu har jag också hittat hit, tog visst det där med semester på lite för stort allvar ;).
Har läst in mig på leken och försöker komma ihåg hur sjutton man gör, det var väl ändå minst 2-3 år sedan jag sist var med.

Så jag vet inte om jag missat att läsa, men de olika deadlinesen, i vilken händer vad? Äter ulvarna till natten och sedan ska man köra teorier och rösta på en misstänkt till dagdeadline? Eller har jag rört till det nu?
 
Nu har jag också hittat hit, tog visst det där med semester på lite för stort allvar ;).
Har läst in mig på leken och försöker komma ihåg hur sjutton man gör, det var väl ändå minst 2-3 år sedan jag sist var med.

Så jag vet inte om jag missat att läsa, men de olika deadlinesen, i vilken händer vad? Äter ulvarna till natten och sedan ska man köra teorier och rösta på en misstänkt till dagdeadline? Eller har jag rört till det nu?
Stämmer! Sedan har ju vissa specialroller olika uppgifter till de olika deadlinesen också. :)
 
Nä klockan 22 är det Dag-DL alltså teoria och rösta på någon innan dess :D @Emro

Edit: La till taggen.

Åhfan, då ska jag lyckas vara lite snille nu alltså ;). Tack återigen för att du förtydligar så jag vet vad som händer och förhoppningsvis har jag lite ordning på vad som förväntas av mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 943
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 794
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 354
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 875
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp