Bukefalos 28 år!

Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska ut på en löprunda så bäst att rösta redan nu. Man vet aldrig vad som händer ute i skogen :nailbiting:

Mirtai röstar på Snurrfian

Med den alldeles lysande motiveringen att det måste vara något skumt med en person som är onykter men ändå kan formulera alldeles vettiga och läsbara inlägg
 
Svårt att utläsa något än annat att väldigt många njuter av sommarens alkohol:p HAHA, jag håller mig till oboy ikväll:D
 
har funderat lite över rollfördelningen/ hur allt fungerar , gör en egen sammanställning:

Sior:
vi har ingen siare men väl en sia från brev( förutsatt att sponsorn lever så kommer brev delas ut oavsett om mentorn lever, ifall mentorn dör så lottar LL vilket brev som ska delas ut)
Vi har en byfåne som har en sia, men får inte veta specifik roll, utan bara ond eller god, samt har en extraröst vid ett tillfälle.
Mentorn och Katniss( en av tvillingarna) kan hitta varandra om sponsorn väljer just Katniss att få mentorns brev. Katniss får då veta vem som är mentorn och mentorn får veta att deltagaren som fått brevet är just Katniss

Spioninfo:
Spionen (Beetee) har funktionen att EN gång under leken få full info om ALLT som hänt tills dess. Här är det frågan hur länge denna törs vänta?
Mentorn( Haymitch)/LL kan skicka spioninfo via brev till den som sponsorn bestämt ska få den, dock bara om sponsorn lever.
@Gabby_Ossi -spioninfon i brev är det också full info , för det senaste speldygnet?
Ensamvargen får en spionrad varje natt

Beskydd
Ängeln skyddar varje natt nån från käk så länge den lever
beskydd kan delas ut i form av brev av mentorn så långe sponsorn lever ( kan mottagaren välja vem beskyddet ska ges till?)
En av tvillingarna kan bli immun mot en ulvattack om den blir vald till käk, för då dör den andra ( betyder detta att den har ett beskydd mot en attack leken igenom så när ulvarna väljer att käka denna så misslyckas det? eller är immuniteten bara för nästkommande käk?)
Ensamvargen (president Snow) är immun mot en ulvattack

Extraröster/ utslagsröster
byfånen har en extraröst vid ett tillfälle
Maga (borgmästare) har utslagsröst vid lika i lynch ( förutsätter att det är om borgmästaren röstat på någon av de som det står lika emellan?) samt har en extraröst en gång under leken
mentorn /LL kan dela ut en extraröst via brev så långe sponsorn lever

Käk
Ulvarna har möjligheten att käka en gång varje natt så långe nån ulv lever
Ensamvargen får försöka käka varje natt om den lever from natt tre

Bra med en så tydlig sammanställning av vad som kan hända (rätt mycket också!) ska stjäla den till mitt dokument.
 
@Gabby_Ossi -spioninfon i brev är det också full info , för det senaste speldygnet?

Spioninfon från brevet är full info för ett dygn.

( kan mottagaren välja vem beskyddet ska ges till?)

Ja

( betyder detta att den har ett beskydd mot en attack leken igenom så när ulvarna väljer att käka denna så misslyckas det? eller är immuniteten bara för nästkommande käk?)

Det gäller för resten av leken men bara en gång, om ulvarna försöker igen efter att ha misslyckats en gång kan tvillingen bli käkad.

( förutsätter att det är om borgmästaren röstat på någon av de som det står lika emellan?)

Ja, precis
 
1. cirkus funderar över sponsorn och mentorn. Gör dock detta innan rollerna kommer ut.
2. Mirtai finner Snurrfians kommentarer om Cirkus frågor skumma.
3. Lobelia ska på födelsedagsfest
4. EmmaN har koll på vilka som kommit in i tråden och inte
5. bollen__ har hittat leken
6. Habina hoppas bli lottad ulv i leken innan rollerna var utdelade. Återstår att se om hon fick igenom sin önskan eller inte.
7. Klara kan inte stava till Emtherlia och funderar över vad som händer om mentorn dör.
8. Emtherlia gör ett försök till att sammanställa leken tidigt.
9. quarter4ever sitter på ett tåg. Diskuterar ensamvargen.
10. FiaM gör ett försök till att sammanställa leken
11. Koppen skrev i förmiddags att hon hade gott om tid att leka men har inte skrivit något sedan dess. O_o
12. Emro kommer in sent, känner sig ringrostig och funderar över hur deadlinesen fungerar.
13. Artline har hittat hit
14. TeamLundVer är ju jag :D
15. Snurrfian Läser in väldigt mycket i Cirkus frågor och vill väl inte riktigt se dem som oskyldiga trots att de skedde innan rollfördelningen. En ulv som försöker peka ut en oskyldig tidigt eller en oskyldig som läser in lite väl mycket?
16. Paddington äter honung:confused: och funderar över ensamvargen.
 
Nu ska jag ut och rasta sista hästen för idag så förväntar mig en fin röstlista när jag är tillbaks till DL :angel:
 
1. cirkus funderar över sponsorn och mentorn. Gör dock detta innan rollerna kommer ut.
2. Mirtai finner Snurrfians kommentarer om Cirkus frågor skumma.
3. Lobelia ska på födelsedagsfest
4. EmmaN har koll på vilka som kommit in i tråden och inte
5. bollen__ har hittat leken
6. Habina hoppas bli lottad ulv i leken innan rollerna var utdelade. Återstår att se om hon fick igenom sin önskan eller inte.
7. Klara kan inte stava till Emtherlia och funderar över vad som händer om mentorn dör.
8. Emtherlia gör ett försök till att sammanställa leken tidigt.
9. quarter4ever sitter på ett tåg. Diskuterar ensamvargen.
10. FiaM gör ett försök till att sammanställa leken
11. Koppen skrev i förmiddags att hon hade gott om tid att leka men har inte skrivit något sedan dess. O_o
12. Emro kommer in sent, känner sig ringrostig och funderar över hur deadlinesen fungerar.
13. Artline har hittat hit
14. TeamLundVer är ju jag :D
15. Snurrfian Läser in väldigt mycket i Cirkus frågor och vill väl inte riktigt se dem som oskyldiga trots att de skedde innan rollfördelningen. En ulv som försöker peka ut en oskyldig tidigt eller en oskyldig som läser in lite väl mycket?
16. Paddington äter honung:confused: och funderar över ensamvargen.

Fast det skrev jag ju inte. Jag skrev att det var skumt att hon kunde formulera sig så bra när hon var full, inget om VAD hon skrev
 
har funderat lite över rollfördelningen/ hur allt fungerar , gör en egen sammanställning:

Sior:
vi har ingen siare men väl en sia från brev( förutsatt att sponsorn lever så kommer brev delas ut oavsett om mentorn lever, ifall mentorn dör så lottar LL vilket brev som ska delas ut)
Vi har en byfåne som har en sia, men får inte veta specifik roll, utan bara ond eller god, samt har en extraröst vid ett tillfälle.
Mentorn och Katniss( en av tvillingarna) kan hitta varandra om sponsorn väljer just Katniss att få mentorns brev. Katniss får då veta vem som är mentorn och mentorn får veta att deltagaren som fått brevet är just Katniss

Spioninfo:
Spionen (Beetee) har funktionen att EN gång under leken få full info om ALLT som hänt tills dess. Här är det frågan hur länge denna törs vänta?
Mentorn( Haymitch)/LL kan skicka spioninfo via brev till den som sponsorn bestämt ska få den, dock bara om sponsorn lever.
@Gabby_Ossi -spioninfon i brev är det också full info , för det senaste speldygnet?
Ensamvargen får en spionrad varje natt

Beskydd
Ängeln skyddar varje natt nån från käk så länge den lever
beskydd kan delas ut i form av brev av mentorn så långe sponsorn lever ( kan mottagaren välja vem beskyddet ska ges till?)
En av tvillingarna kan bli immun mot en ulvattack om den blir vald till käk, för då dör den andra ( betyder detta att den har ett beskydd mot en attack leken igenom så när ulvarna väljer att käka denna vid ett tillfälle så misslyckas det? eller är immuniteten bara för nästkommande käk?)
Ensamvargen (president Snow) är immun mot en ulvattack

Extraröster/ utslagsröster
byfånen har en extraröst vid ett tillfälle
Maga (borgmästare) har utslagsröst vid lika i lynch ( förutsätter att det är om borgmästaren röstat på någon av de som det står lika emellan?) samt har en extraröst en gång under leken
mentorn /LL kan dela ut en extraröst via brev så långe sponsorn lever

Käk
Ulvarna har möjligheten att käka en gång varje natt så långe nån ulv lever
Ensamvargen får försöka käka varje natt om den lever from natt tre
Bra sammanställning! Jag har dock tolkat det som att ensamvargen "bara" får äta var tredje natt från och med Dag 3. Kopierat från rollistan: Får “käka” var tredje natt med start natt 3,
 
Bra sammanställning! Jag har dock tolkat det som att ensamvargen "bara" får äta var tredje natt från och med Dag 3. Kopierat från rollistan: Får “käka” var tredje natt med start natt 3,
ja from natt 3 = då får den börja käka, det var i alla fall så jag menade.
edit aha!!!! ser nu vad du menar!! Var tredje natt!
edit 2: uppmärksamt! :up:jag hade faktiskt tolkat det som att den får käka varje natt efter 3 dygnet!
 
Du skrev: Ensamvargen får försöka käka varje natt om den lever from natt tre. Det var det jag tolkade som att du menade att den får äta varje natt. Men det var kanske inte så du menade? :)
 
ja from natt 3 = då får den börja käka, det var i alla fall så jag menade.
edit aha!!!! ser nu vad du menar!! Var tredje natt!
edit 2: uppmärksamt! :up:jag hade faktiskt tolkat det som att den får käka varje natt efter 3 dygnet!

Så du känner dig redan nu hungrig kanske? :p
 
ja när man läser vad det står så tycker jag att du borde ha rätt. Men oavsett så är det inte bra med möjligheten för de onda med dubbla käk from dygn 3 ( såtillvida inte ensamvargen käkar en i lyan förstås:D ) och därpå följande var tredje dygn
 
Jag kan på ett sätt hålla med @Snurrfian om att @cirkus frågor egentligen stod ganska tydligt i beskrivningen, samtidigt har jag läst samma sak tusen gånger, frågat och sen blivit misstänkt för att jag inte fattar det alla andra fattar. Ibland är det inte så klart för alla helt enkelt. Dessutom ställde cirkus frågorna innan vi fått våra roller, så frågorna kan inte säga något om hennes roll. Det gör ju faktiskt att reaktionen på hennes frågor är intressantare och då funderar jag över vad det säger om @Snurrfian ?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 793
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 845
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 174
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 526
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp