Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
ja när man läser vad det står så tycker jag att du borde ha rätt. Men oavsett så är det inte bra med möjligheten för de onda med dubbla käk from dygn 3 ( såtillvida inte ensamvargen käkar en i lyan förstås:D ) och därpå följande var tredje dygn
Det vore ju praktiskt om vargen kunde ta och käka en i lyan men gissar att vi inte har sån tur. Eftersom vi måste få ut alla onda för att vinna så vore det ju kung om vi kunde hitta vargen innan dygn 3!
 
Habina skriver i inlägg 10 att hon hoppas på att få en ond roll, efter att rollerna är fördelade och meddelade skriver hon i inlägg 26 att hon ska ta det lugnt. Som ulv kan man kanske kosta på sig att ta det lite lugnt och inte funder så värst mycket. Återstår att se om hon återkommer med funderingar.

?

Hmm jag trodde @Habina skrev det innan rösterna kom :confused:. Får gå tillbaka och kolla igen.
 
ja när man läser vad det står så tycker jag att du borde ha rätt. Men oavsett så är det inte bra med möjligheten för de onda med dubbla käk from dygn 3 ( såtillvida inte ensamvargen käkar en i lyan förstås:D ) och därpå följande var tredje dygn
Den möjligheten hade jag inte ens tänkt på. Det kan man ju gå och hoppas på, att ensamvargen äter upp en ulv! :up:
 
Hmm jag trodde @Habina skrev det innan rösterna kom :confused:. Får gå tillbaka och kolla igen.

Jag fattade det som att hon först hoppades på att bli ond och sedan när rollerna fördelats så skulle hon dra sig tillbaka, ta det lugnt och "tänka". Vet man redan att man är ond kanske man inte behöver skriva så mycket eller komma med så mycket teorier om vilka som är onda utan kan ta det just lugnt.
 
:nailbiting: Helsicke! Jag var så nervös inför kvällens hopptävling att jag helt glömde bort leken. Förlåt! :arghh: Är DL 22 eller har det redan varit? :banghead: *läser ikapp fort*
 
Nu har jag nyktrat till och läst igenom leken så här långt, det är lite intressant att Cirkus inte verkar ha läst rollistan ang sponsorn och mentorn, jag tyckte att det kändes väldigt tydligt skrivet hur det fungerade.
Sen håller jag @bollen__ åt det ondare hållet eftersom hon försökte få mig att skriva i onyktert tillstånd, vad det säger om hennes roll är dock oklart. ;)
Lite undrar jag över om @Habina fick sin förhoppning uppfylld... :angel:

I övrigt är det inte mycket som har hänt så här långt...

Haha, på den frågan svarar jag bestämt näe. ;)
 
Och @cirkus Visst första frågan kanske kom innan rollerna hade kommit men det kändes ändå som Cirkus slarvläste en hel del, det står tydligt i info att och att då undra :
gör att jag fundera på om man verkligen har läst ordentligt...

Fast jag undrade specifikt en helt annan sak - inte vad som hände om den dog före sponsorn, det hade jag fattat, jag undrade vad som hände om mentorn dog i ett DagDL då personen som skulle få paketet redan var vald och om den utvalde då fick paketet.
 
har funderat lite över rollfördelningen/ hur allt fungerar , gör en egen sammanställning:

Sior:
vi har ingen siare men väl en sia från brev( förutsatt att sponsorn lever så kommer brev delas ut oavsett om mentorn lever, ifall mentorn dör så lottar LL vilket brev som ska delas ut)
Vi har en byfåne som har en sia, men får inte veta specifik roll, utan bara ond eller god, samt har en extraröst vid ett tillfälle.
Mentorn och Katniss( en av tvillingarna) kan hitta varandra om sponsorn väljer just Katniss att få mentorns brev. Katniss får då veta vem som är mentorn och mentorn får veta att deltagaren som fått brevet är just Katniss

Spioninfo:
Spionen (Beetee) har funktionen att EN gång under leken få full info om ALLT som hänt tills dess. Här är det frågan hur länge denna törs vänta?
Mentorn( Haymitch)/LL kan skicka spioninfo via brev till den som sponsorn bestämt ska få den, dock bara om sponsorn lever.
@Gabby_Ossi -spioninfon i brev är det också full info , för det senaste speldygnet?
Ensamvargen får en spionrad varje natt

Beskydd
Ängeln skyddar varje natt nån från käk så länge den lever
beskydd kan delas ut i form av brev av mentorn så långe sponsorn lever ( kan mottagaren välja vem beskyddet ska ges till?)
En av tvillingarna kan bli immun mot en ulvattack om den blir vald till käk, för då dör den andra ( betyder detta att den har ett beskydd mot en attack leken igenom så när ulvarna väljer att käka denna vid ett tillfälle så misslyckas det? eller är immuniteten bara för nästkommande käk?)
Ensamvargen (president Snow) är immun mot en ulvattack

Extraröster/ utslagsröster
byfånen har en extraröst vid ett tillfälle
Maga (borgmästare) har utslagsröst vid lika i lynch ( förutsätter att det är om borgmästaren röstat på någon av de som det står lika emellan?) samt har en extraröst en gång under leken
mentorn /LL kan dela ut en extraröst via brev så långe sponsorn lever

Käk
Ulvarna har möjligheten att käka en gång varje natt så långe nån ulv lever
Ensamvargen får försöka käka varje natt om den lever from natt tre

Funderar vidare - en bra sak är ju att lyan kan inte vara säker på vilken roll personen de försökt käka har. Nog för att de kanske inte kan vara helt säkra i vanliga fall heller för ängeln kan ju ha valt att skydda någon annan men nu finns det ju fler skydd och deras kollega borde de väl inte vilja äta upp så tidigt heller..
 
Jag fattade det som att hon först hoppades på att bli ond och sedan när rollerna fördelats så skulle hon dra sig tillbaka, ta det lugnt och "tänka". Vet man redan att man är ond kanske man inte behöver skriva så mycket eller komma med så mycket teorier om vilka som är onda utan kan ta det just lugnt.
Aha då är jag med :)

Ja det är ju lite misstänkt att man tänker spela "lugnt" eftersom det oftast brukar vara ulvar som gör det. Hmm tålmatt funderas lite å henne alltså :cautious:
 
Yes, yes. Hitta någon att rösta på och inte göra det utan att ha någon sorts grund. Lite har jag märkt när jag läst igenom inläggen.

Habina skriver i inlägg 10 att hon hoppas på att få en ond roll, efter att rollerna är fördelade och meddelade skriver hon i inlägg 26 att hon ska ta det lugnt. Som ulv kan man kanske kosta på sig att ta det lite lugnt och inte funder så värst mycket. Återstår att se om hon återkommer med funderingar.

Klara konstaterat i inlägg 13 att hon måste lära sig stava till Emtherlia. Kan det vara för att hon som ulv vill kunna rösta på henne och skriva terorier om henne?

Paddington siktar i inlägg 10 på superkrafter genom att inta dunderhonung. Det kan vara nog så viktigt med lite skärpa och styrka inför en specialroll, såväl ond som god.

Snurrfian meddelade efter rollfördelningen att hon var på personalfest där de var totalt 5 anställa. Rör det sig om karriärister i ulvlyan månne?

Haha, uttryckte jag mig så? Jag menade att jag, nu när jag fått min roll, kan sova. Kunde ju inte lägga mig innan jag visste vilket lag jag skulle heja på. ;)
 
har funderat lite över rollfördelningen/ hur allt fungerar , gör en egen sammanställning:

Sior:
vi har ingen siare men väl en sia från brev( förutsatt att sponsorn lever så kommer brev delas ut oavsett om mentorn lever, ifall mentorn dör så lottar LL vilket brev som ska delas ut)
Vi har en byfåne som har en sia, men får inte veta specifik roll, utan bara ond eller god, samt har en extraröst vid ett tillfälle.
Mentorn och Katniss( en av tvillingarna) kan hitta varandra om sponsorn väljer just Katniss att få mentorns brev. Katniss får då veta vem som är mentorn och mentorn får veta att deltagaren som fått brevet är just Katniss

Spioninfo:
Spionen (Beetee) har funktionen att EN gång under leken få full info om ALLT som hänt tills dess. Här är det frågan hur länge denna törs vänta?
Mentorn( Haymitch)/LL kan skicka spioninfo via brev till den som sponsorn bestämt ska få den, dock bara om sponsorn lever.
@Gabby_Ossi -spioninfon i brev är det också full info , för det senaste speldygnet?
Ensamvargen får en spionrad varje natt

Beskydd
Ängeln skyddar varje natt nån från käk så länge den lever
beskydd kan delas ut i form av brev av mentorn så långe sponsorn lever ( kan mottagaren välja vem beskyddet ska ges till?)
En av tvillingarna kan bli immun mot en ulvattack om den blir vald till käk, för då dör den andra ( betyder detta att den har ett beskydd mot en attack leken igenom så när ulvarna väljer att käka denna vid ett tillfälle så misslyckas det? eller är immuniteten bara för nästkommande käk?)
Ensamvargen (president Snow) är immun mot en ulvattack

Extraröster/ utslagsröster
byfånen har en extraröst vid ett tillfälle
Maga (borgmästare) har utslagsröst vid lika i lynch ( förutsätter att det är om borgmästaren röstat på någon av de som det står lika emellan?) samt har en extraröst en gång under leken
mentorn /LL kan dela ut en extraröst via brev så långe sponsorn lever

Käk
Ulvarna har möjligheten att käka en gång varje natt så långe nån ulv lever
Ensamvargen får försöka käka varje natt om den lever from natt tre

Bra med summering quarter, men jag blev faktiskt bara ännu mer snurrig. :o Så jag sammanfattar med att det är bra om vi lynchar ensamvargen ikväll och så resten av ulvarna framöver. :p
 
jag inser att jag gör en klassisk cirkus och röstar från ni-vet-var.

Tycker ju att det skummaste som hänt är Snurrfian och hennes tankar runt mig, men de är så snabbt genomskådade och gör henne till ett lätt offer kanske och jag ser att Mirtai lagt en röst där redan och det gör att jag undrar var jag har henne. Hennes motivering är dessutom vääääldigt svag, hon använder inte ens Snurris misstag/tankar om mig - vill hon kanske lämna dem till andra att använda sig av?

cirkus röstar på Mirtai
 
Funderingar från mitt håll:

@EmmaN funderade lite kring antalet ulvar i leken och bybor. För mig är det självklart att bybor är plural och därmed fler än 1 person. Försöker hon få det att låta som att hon inte har en aning om hur många ulvar det finns när hon faktiskt vet det för att hon sitter i lyan?

@Snurrfian funderar lite på @cirkus trots att @cirkus funderingar kom innan rollerna blev utdelade.

@quarter4ever verkar fundera en del kring rollerna och hur de funkar. Mycket som kan hända!

@Mirtai Ska ut och springa och lägger kvällens första röst, rösen hamnar på på Snurrfian

@Habina Skriver att hon kunde sova lugnt efter att hon fick veta vilken roll hon har. Sover hon lugnt för att hon vet att det är hon som käkar och inte behöver oroa sig för att bli mat under natten?
 
Försöker komma överrens med min dator så att jag kan hänga med fram till dl. Eftersom den borde gått i pension för flera år sedan och verkligen hatar buke vet jag inte hur det går. I värsta fall får jag fortsätta leka från telefonen, men jag har svårt att hinna med på slutet då eftersom det tar sådan tid att skriva inlägg. :banghead::banghead::banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 406
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 656
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 795
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 204
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp