Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hmm jag trodde @Habina skrev det innan rösterna kom :confused:. Får gå tillbaka och kolla igen.

Ja, alltså innan jag fick min roll skrev jag att jag hoppades på att jag skulle bli ond (vilket mest var ett skämt, jag brukar nämligen föredra att vara god), sedan när jag väl fått min roll konstaterade jag att jag fått det och att jag därmed kunde sova. :)
 
har funderat lite över rollfördelningen/ hur allt fungerar , gör en egen sammanställning:

Sior:
vi har ingen siare men väl en sia från brev( förutsatt att sponsorn lever så kommer brev delas ut oavsett om mentorn lever, ifall mentorn dör så lottar LL vilket brev som ska delas ut)
Vi har en byfåne som har en sia, men får inte veta specifik roll, utan bara ond eller god, samt har en extraröst vid ett tillfälle.
Mentorn och Katniss( en av tvillingarna) kan hitta varandra om sponsorn väljer just Katniss att få mentorns brev. Katniss får då veta vem som är mentorn och mentorn får veta att deltagaren som fått brevet är just Katniss

Spioninfo:
Spionen (Beetee) har funktionen att EN gång under leken få full info om ALLT som hänt tills dess. Här är det frågan hur länge denna törs vänta?
Mentorn( Haymitch)/LL kan skicka spioninfo via brev till den som sponsorn bestämt ska få den, dock bara om sponsorn lever.
@Gabby_Ossi -spioninfon i brev är det också full info , för det senaste speldygnet?
Ensamvargen får en spionrad varje natt

Beskydd
Ängeln skyddar varje natt nån från käk så länge den lever
beskydd kan delas ut i form av brev av mentorn så långe sponsorn lever ( kan mottagaren välja vem beskyddet ska ges till?)
En av tvillingarna kan bli immun mot en ulvattack om den blir vald till käk, för då dör den andra ( betyder detta att den har ett beskydd mot en attack leken igenom så när ulvarna väljer att käka denna vid ett tillfälle så misslyckas det? eller är immuniteten bara för nästkommande käk?)
Ensamvargen (president Snow) är immun mot en ulvattack

Extraröster/ utslagsröster
byfånen har en extraröst vid ett tillfälle
Maga (borgmästare) har utslagsröst vid lika i lynch ( förutsätter att det är om borgmästaren röstat på någon av de som det står lika emellan?) samt har en extraröst en gång under leken
mentorn /LL kan dela ut en extraröst via brev så långe sponsorn lever

Käk
Ulvarna har möjligheten att käka en gång varje natt så långe nån ulv lever
Ensamvargen får försöka käka varje natt om den lever from natt tre

Bra sammanställning, quater4ever! :up:
@Gabby_Ossi, när det gäller stycket jag fetat, får Katniss avslöja vem mentorn är för Peeta?
 
Emro röstar på Habina

Detta baseras på att hon verkade lugn efter rollfördelningen och jag tycker att det är lite ulvigt att känna sig lugn efter en rollfördelning, annars är man ju rädd att bli ulvkäk.
 
Det intressantaste som hänt hittills tycker jag är snurrfians misstänksamhet mot cirkus. Jag tycker ofta jag läser rollistan och ändå inte hänger med i svängarna, så jag tyckte det var bra att cirkus frågade och förtydligade. Samtidigt känns det som en för "lätt" sak att hänga upp sig på hos snurrfian, så jag noterar det enbart.

Mirtai valde att rösta på snurrfian pga det och cirkus på mirtai... Känner inte att det säger någonting hjälpsamt om deras roller, så jag får fundera vidare där.

Quarter4ever gör en bra sammanställning, men missar att ensamvargen endast får äta var tredje natt. Det hade jag också missat, men får mig att i alla fall tro att quarter4ever inte har den rollen. ;)
 
Emro röstar på Habina

Detta baseras på att hon verkade lugn efter rollfördelningen och jag tycker att det är lite ulvigt att känna sig lugn efter en rollfördelning, annars är man ju rädd att bli ulvkäk.

Fast jag var lugn för att jag fått min roll, så jag kunde gå och lägga mig! Skriver ofta så när jag leker, eftersom jag föredrar att markera när jag lämnar leken för natten. Vissa här är nattugglor, men jag brukar somna innan midnatt i alla fall.
 
Funderingar från mitt håll:

@EmmaN funderade lite kring antalet ulvar i leken och bybor. För mig är det självklart att bybor är plural och därmed fler än 1 person. Försöker hon få det att låta som att hon inte har en aning om hur många ulvar det finns när hon faktiskt vet det för att hon sitter i lyan?

@Snurrfian funderar lite på @cirkus trots att @cirkus funderingar kom innan rollerna blev utdelade.

@quarter4ever verkar fundera en del kring rollerna och hur de funkar. Mycket som kan hända!

@Mirtai Ska ut och springa och lägger kvällens första röst, rösen hamnar på på Snurrfian

@Habina Skriver att hon kunde sova lugnt efter att hon fick veta vilken roll hon har. Sover hon lugnt för att hon vet att det är hon som käkar och inte behöver oroa sig för att bli mat under natten?
Ja det är självklart för mig med egentligen men man måste ju verkligen vända och vrida på allt i de här lekarna för att komma någonvart. I de lekar jag tidigare varit med i har det inte kunnat gått att läsa ut exakt hur många onda/goda det varit. I den här leken verkade det gå att göra om det nu är plural antal bybor (som det verkar). Varför skulle det göra mig till ulv förstår jag däremot inte? Det är matematik. :p
 
Nu har jag fått min roll, så nu skall jag vara ordentlig och sova. Tackar @cirkus för att du funderade kring sponsor och mentor, jag hängde inte riktigt heller med där i början. Men nu tror jag att jag förstår. Tar tid för paketet att komma fram. ;)

Så här skrev jag @Emro var någonstans står det att jag är lugn? Jag skall vara ordentlig = jag måste lägga mig nu då jag skall upp tidigt dagen därpå och behöver min sömn. Tycker det är misstänksamt att du hittar på formuleringar.
 
Ja det är självklart för mig med egentligen men man måste ju verkligen vända och vrida på allt i de här lekarna för att komma någonvart. I de lekar jag tidigare varit med i har det inte kunnat gått att läsa ut exakt hur många onda/goda det varit. I den här leken verkade det gå att göra om det nu är plural antal bybor (som det verkar). Varför skulle det göra mig till ulv förstår jag däremot inte? Det är matematik. :p
rent krasst med tanke på rollerna och att ensamvargen kan käka var 3e natt så ser jag det som lite osannolikt att vi skulle ha fler än 4 ulvar i lyan (baserat utifrån mina egna LL erfarenheter). Skulle det vara totalt 6 onda så skulle leken kunna ta slut väldigt fort.

så jag tror att det är bybor i plural i denna lek.
 
Röstlista DL1 kl 22
20.42 Mirtai röstar på Snurrfian
21.17 cirkus röstar på Mirtai
21.25 Emro röstar på Habina

snurrfian 1
Mirtai 1

Habina 1
 
@EmmaN Som du säger så måste man vända på allt! Det jag menade var suspekt var att du funderade över en "självklar" sak och på så sätt låtsas vrida och vända på saker som du egentligen vet om (i teorin att du är en ulv)

Jag kan väl erkänna att det inte är en stark teori.:p
 
Det intressantaste som hänt hittills tycker jag är snurrfians misstänksamhet mot cirkus. Jag tycker ofta jag läser rollistan och ändå inte hänger med i svängarna, så jag tyckte det var bra att cirkus frågade och förtydligade. Samtidigt känns det som en för "lätt" sak att hänga upp sig på hos snurrfian, så jag noterar det enbart.

Mirtai valde att rösta på snurrfian pga det och cirkus på mirtai... Känner inte att det säger någonting hjälpsamt om deras roller, så jag får fundera vidare där.

Quarter4ever gör en bra sammanställning, men missar att ensamvargen endast får äta var tredje natt. Det hade jag också missat, men får mig att i alla fall tro att quarter4ever inte har den rollen. ;)

Fast Mirtai röstade inte pga det på Snurrfian utan pga att hon som onykter kunde skriva begripliga inlägg :p
 
Fråga: Kan man på något sätt få fram alla inlägg en person gjort i leken på ett smart sätt? Alltså så att endast de inläggen syns.
 
@EmmaN Som du säger så måste man vända på allt! Det jag menade var suspekt var att du funderade över en "självklar" sak och på så sätt låtsas vrida och vända på saker som du egentligen vet om (i teorin att du är en ulv)

Jag kan väl erkänna att det inte är en stark teori.:p
Okej! Det var mer att det är något jag inte varit med om innan, att man kan läsa ut hur många det är. Därav blev jag osäker. Men då förstår jag hur du menade :)
 
Fråga: Kan man på något sätt få fram alla inlägg en person gjort i leken på ett smart sätt? Alltså så att endast de inläggen syns.
Ja, du går ur tråden så du ser alla trådar under senior, då klickar du där det står antal inlägg i denna tråd. Då får du upp en lista på hur många inlägg varje nick gjort i den här tråden, klicka på antalet och alla inlägg den gjort kommer upp!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 406
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 657
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 797
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 205
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarpratare 2024
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Monarki - för eller emot?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp