Ulvlek: Grimm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilket citat, kanske jag kan tyda det nu med facit i hand?

Mitt röstinlägg:
"Jag väljer att rösta redan nu så är det gjort. Jag har läst vad ni funderat över under dagen och eftersom jag var misstänksam mot habina redan igår och efter hennes milt sagt ulviga uttalande ang varför käkade vi inte DD ? Så summa summarum och för att citera @LenaH s kända devis:
Om det ser ut som en ulv är det troligen en ulv

quarter4ever röstar på habina
 
Mitt röstinlägg:
"Jag väljer att rösta redan nu så är det gjort. Jag har läst vad ni funderat över under dagen och eftersom jag var misstänksam mot habina redan igår och efter hennes milt sagt ulviga uttalande ang varför käkade vi inte DD ? Så summa summarum och för att citera @LenaH s kända devis:
Om det ser ut som en ulv är det troligen en ulv

quarter4ever röstar på habina
Får knappt ihop det ändå :laugh:
 
Mitt röstinlägg:
"Jag väljer att rösta redan nu så är det gjort. Jag har läst vad ni funderat över under dagen och eftersom jag var misstänksam mot habina redan igår och efter hennes milt sagt ulviga uttalande ang varför käkade vi inte DD ? Så summa summarum och för att citera @LenaH s kända devis:
Om det ser ut som en ulv är det troligen en ulv

quarter4ever röstar på habina
Fast du var ju tydlig spökväckare redan när du pratade om hur dumt det var av ulvarna att käka LenaH så hon kunde bli spöke. ;)
Däremot har jag ingen aning om hur @Niyama skulle ha hintat att hon var drake, även om jag aldrig riktigt trodde att hon var ond.
 
Men det var ju kul!!
Jag har inte skrattat så mycket på flera dagar som när jag såg den uppdateringen! :rofl:

(inte sen min ena kusin skickade ett mess om att det finns havsörn på Ljusterö och funderade på om hans systers dvärgtax skulle passa i kanindräkt... :angel:)
aktion var ordet ;)
(närå mena action) :D
 
väldigt enkelt:

LenaH brukar alltid säga: Det som ser ut som en ulv är troligen en ulv"
Så genom att Q skrev ovan så skrek hon ut till hela leken att hon var spökväckaren (eftersom vi alla visste att LenaH var det väckte spöket)
Skulle nog inte förstå ett sånt citat i en kommande lek heller :p
 
jisses, jag viftade med mina långa "ögonfransar". Direkt efter att LL meddelat vilka onda som var i lyan så laddar jag upp en svartvit bild som komplement till mina ögonfransar (jag visste ju då att jag inte var i lyan). Påpekar att Snurrfian inte är i lyan, skriver ett personligt meddelande till Heddan ang lynchen dagen innan. Viftar hejvilt å Bsf skriver i tråden att jag är fåret som viftar mot Q.......:banghead:

Vad har jag glömt @Sasse ;)
habina fattade väl( eller inte :rofl:) då hon visste att du gillar giraffer- om jag kommer ihåg rätt;)
 
Däremot har jag ingen aning om hur @Niyama skulle ha hintat att hon var drake, även om jag aldrig riktigt trodde att hon var ond.
Jag hintade inte om att jag var drake till alla, utan bara till cirkus och snurris. Eftersom de visste om att de var ihopparade skrev jag ett inlägg där jag höll några som goda bara för att inte bli för uppenbar, och sen misstänkte endast cirkus och snurris väldigt tydligt. Svårt för andra att upptäcka när de inte vet om några parats ihop och i så fall vilka, men tydligt (tänkte jag :p) för snurris och cirkus. Efter att jag dött skulle det förstås bli uppenbart för alla om man efter ha sett min roll kollade på vad jag skrev innan dl, men jag tror de flesta bara tänkte att jag inte hade nån info i alla fall så därför inte brydde sig så mycket om att kolla.
 
Mitt röstinlägg:
"Jag väljer att rösta redan nu så är det gjort. Jag har läst vad ni funderat över under dagen och eftersom jag var misstänksam mot habina redan igår och efter hennes milt sagt ulviga uttalande ang varför käkade vi inte DD ? Så summa summarum och för att citera @LenaH s kända devis:
Om det ser ut som en ulv är det troligen en ulv

quarter4ever röstar på habina

:rofl: Jag tänkte inte på det citatet på det sättet. Bara att ja, det stämmer ju. :p
 
Jag hintade inte om att jag var drake till alla, utan bara till cirkus och snurris. Eftersom de visste om att de var ihopparade skrev jag ett inlägg där jag höll några som goda bara för att inte bli för uppenbar, och sen misstänkte endast cirkus och snurris väldigt tydligt. Svårt för andra att upptäcka när de inte vet om några parats ihop och i så fall vilka, men tydligt (tänkte jag :p) för snurris och cirkus. Efter att jag dött skulle det förstås bli uppenbart för alla om man efter ha sett min roll kollade på vad jag skrev innan dl, men jag tror de flesta bara tänkte att jag inte hade nån info i alla fall så därför inte brydde sig så mycket om att kolla.
Men jag var ju tvungen att försöka rädda Cirkus i det läget, hon hade fått röster på sig ju... :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 879
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 798
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 596
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 184
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp