Ulvlek: Grimm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, jag är ju lite nyfiken på den här nyckeln, hur hittar man den egentligen?
Okej, men hur funkar det med lynch, jag tänker att det är väl fler som lynchar en person, vem får den då?
Den som har nyckeln har även Borgmästarkrafter, med andra ord får andra försöka att luska ut vem som har nyckeln på så sätt.

Nyckeln lottas ut av mig när "nyckelbäraren" lynchas, såvida inte Diana medverkat i lynchen och valt att spela solo - då får hon nyckeln och kammar hem vinsten. Mer info kommer efter DagDL.


Grattis @Blacksmithfarm!
 
Om jag förstått det hela rätt så har vi endast fått reda på vilken sida vi är på - alltså vet de onda inte om de kommer vara ulv eller utanför lyan (för visst stod det att det skulle finnas en sådan?). Så signaler från den utanför till lyan kan det därför inte vara. Om det inte är i förebyggande syfte förstås...
Förebyggande syfte? Jag tror dock ulvarna är i lyan, en vet att den är utanför men inga specialroller är utdelade. Annars blir ju första lynchen i princip meningslös att analysera i efterhand.

@Sasse kanske kan förtydliga vad som gäller?

Grattis!
 
Coolaste djuret: elefanter. Jättestora, coola fötter, huvud, rörelsemönster :love:
Läskigaste djuret: ormar. Lömska slingrande kräk.
 
Jag har hittat leken! Absolut noll koll på temat.

Coolaste djuret - jag tycker att det är katt, så graciösa och vackra - sen har de det allra vackraste ljudet när de spinner. (jag glömmer genast bort hur gnälliga de kan vara när något inte passar - jag har en dramaqueen av värsta slag här hemma)

Läskigaste djuret - jag får lust att säga människan, det mest utstuderade och onskefulla varelsen jag vet, men jag är tveksam till att människa räknas till djur. Så jag säger krokodil, fullkomligt oläsbara och farliga
Människor är ju däggdjur ;)
 
Förebyggande syfte? Jag tror dock ulvarna är i lyan, en vet att den är utanför men inga specialroller är utdelade. Annars blir ju första lynchen i princip meningslös att analysera i efterhand.

@Sasse kanske kan förtydliga vad som gäller?
Ulvarna är inte i lyan ännu, alla har fått ett separat PM om vilken sida de tillhör.

Min första tanke var att den neutrala rollen / Diana bara skulle få x antal timmar på sig att välja sida, och att alla roller sedan skulle delas ut i god tid till första DL. Just för att undvika vad som hände förra leken, och som du skriver, att det blir nästintill omöjligt att analysera något efteråt. Och det hade kanske fungerat på helgen, men det är svårare att genomföra en vardag. Så det får bli lite som det blir helt enkelt.
 
Har lite tågtid nu och passar på att rösta då det kan bli ont om tid sen.
Niyama röstar på Hedinn
För en som tycker ormar är coola måste vara ond :arghh:
 
Ulvarna är inte i lyan ännu, alla har fått ett separat PM om vilken sida de tillhör.

Min första tanke var att den neutrala rollen / Diana bara skulle få x antal timmar på sig att välja sida, och att alla roller sedan skulle delas ut i god tid till första DL. Just för att undvika vad som hände förra leken, och som du skriver, att det blir nästintill omöjligt att analysera något efteråt. Och det hade kanske fungerat på helgen, men det är svårare att genomföra en vardag. Så det får bli lite som det blir helt enkelt.
Vad hände förra leken?

Så det enda som är utdelat är god, ond, neutral?
 
Den som har nyckeln har även Borgmästarkrafter, med andra ord får andra försöka att luska ut vem som har nyckeln på så sätt.

Nyckeln lottas ut av mig när "nyckelbäraren" lynchas, såvida inte Diana medverkat i lynchen och valt att spela solo - då får hon nyckeln och kammar hem vinsten. Mer info kommer efter DagDL.


Grattis @Blacksmithfarm!
Tack :D

Förebyggande syfte? Jag tror dock ulvarna är i lyan, en vet att den är utanför men inga specialroller är utdelade. Annars blir ju första lynchen i princip meningslös att analysera i efterhand.

@Sasse kanske kan förtydliga vad som gäller?

Grattis!
Tack:D

Ja, alltså om man blir utanför så har man redan fiskat efter kollegor. Hamnar man i lyan tillsammans så vet man ändå om varandra. Men det är nog troligare att de inte försöker dra för mycket uppmärksamhet till sig.
 
När det är så som jag uppfattar det, att de som är onda vet inte vilka de andra onda så tror jag inte att någon vinkar åt något håll eller fiskar efter kontakt, det gör att den här lynchen blir väldigt svår att säga något alls om någon efter. Alla vill hålla sina kort nära och inte avslöja något för någon, oavsett om man är god eller ond. Så jag tror inte att någon har några baktanka med sina val av coolaste eller läskigaste djur, men jag tror att lynchen i alla fall kommer att handla om det eftersom det inte finns något annat att gå på idag.
Paddington verkar tror att det kommer att det kommer att bli en lång lek, jag har svårt att se scenarion som gör att leken skulle kunna hålla på ända tills på måndag? Men det säger egentligen ingenting om hennes roll.
LenaH verkar vara lite ambivalent när det gäller att käka födelsedagsbarn, lite hämnd begär kanske? :D Habina verkar inte har förlåtit de som hade käkat henne på födelsedagen men inget av det säger någonting om rollen.
Jag skulle behöva lägga en röst redan nu, sen kommer jag antagligen att vara upptagen resten av efm/kvällen :crazy: Så för att vara behjälplig och kanske se till att @Mistimed åker ut före fredag och för att hon tycker att råttor är coolaste djuret :nailbiting: vilket borde tyda på en ulv och ond, Snurrfian röstar på Mistimed.
 
Tack :D


Tack:D

Ja, alltså om man blir utanför så har man redan fiskat efter kollegor. Hamnar man i lyan tillsammans så vet man ändå om varandra. Men det är nog troligare att de inte försöker dra för mycket uppmärksamhet till sig.
Men ingen är ju tydligen i lyan än enligt Sasses citat (som jag missade att få med på telefonen) så nåt fiskande är ju inte aktuellt ändå?
 
Uppdaterar:

Obligatorisk fråga:
Vilket är det coolaste respektive läskigaste djur ni vet? Motivera varför ni tycker så.

Eftersom det här temat är fantasybaserat är såklart även sagodjur inkluderade!

(Frågan ska ha besvarats till första DL)


bollen__ : Coolaste. Enhörning. För att de är vackra och mystiska.
Läskigaste. Troll. Snoriga stora bläbbiga varelser? nej tack!

Ileo: Svår obligatorisk fråga. Jag säger nog fenix på det coolaste djuret. Jag tycker att de är rätt häftiga och speciellt då att de dör och sen återuppstår ur sin egen aska, och så kopplingen till eld också. Läskigaste djuret - hm, det var ännu svårare ju. Jag har ganska stor respekt för ormar, speciellt giftiga ormar.

Artline: Coolast tycker jag helt klart Giraffer är. Det är väldigt fascinerande att se dem röra sig med deras konstiga kroppsform. De är också väldigt fotovänliga.
Läskigaste djuret är helt klart älgloppor! Totalt vidriga. Snabba och halvt omöjliga att bli av med.

Paddington: Det coolaste djur jag vet är giraff - alltså snacka om ögonfransar :love:
Och det läskigaste är naturligtvis SPINDLAR!!!!!!!!!!!!!!!
Det räcker ju med att säga namnet så får jag rysningar genom hela kroppen, och det är ju inte många djur som klarar av att bära upp en skräckfilm som i "Imse, vimse spindel" eller se bara Shelob i Sagan om Ringen :nailbiting:

Hedinn:
Som coolaste måste jag säga ormar. De ser kloka och lite sluga ut, samtidigt som många större varianter är otroligt häftiga. Jag gillar kloka djur.
Läskigaste är utan tvekan fästing. Jag klarar de flesta småkryp, men fästingen är rent vidrig. Knappt synbar och potentiellt livsfarlig, ingen kombination jag uppskattar.

cirkus: Coolaste djuret - jag tycker att det är katt, så graciösa och vackra - sen har de det allra vackraste ljudet när de spinner. (jag glömmer genast bort hur gnälliga de kan vara när något inte passar - jag har en dramaqueen av värsta slag här hemma)
Läskigaste djuret - jag får lust att säga människan, det mest utstuderade och onskefulla varelsen jag vet, men jag är tveksam till att människa räknas till djur. Så jag säger krokodil, fullkomligt oläsbara och farliga

Derring-Do: Om nu fantasydjur är tillåtna så tycker nog jag (som inbiten hästnörd) att Keplian är det coolaste djuret. Det är typ en stor svart häst, fast starkare, snabbare, snyggare, smartare och med telepatiska förmågor. Kan väl inte behövas mer motivering. :D
Vad gäller läskigaste djuret så har jag aldrig tyckt att påhittade djur är lika otäcka som de jag har stött på i verkligheten, så där säger jag nog geting, det är väl ändå Sveriges farligaste djur enligt statistiken har jag för mig.

Mistimed: Det coolaste djur jag vet... Hmm, jag tror nog jag vill säga råttor faktiskt, så intelligenta, kärleksfulla och mysiga. :love:
Det läskigaste djur som finns (fanns) är nog Velociraptorer. :mad: Sneaky, ondskefulla, snabba som attan, lite för smarta för allas bästa och så blodtörstiga. :nailbiting: Jurassic Park är utan tvekan grunden till mina mest återkommande mardrömmar... :cautious:

quarter4ever: Coolaste djuret: Pegasus! - alltså en bevingad häst :love::love::love:- behöver jag motivera det mera? ;)
Läskigaste djuret: Hajar! Efter att ha sett filmen hajen i tonåren så vågade jag knappt doppa foten ens i en insjö :nailbiting:

Snurrfian: Coolaste djuret tycker jag är Sleipner, åtta hovar, kan springa snabbare än alla andra och tar sig fram över både hav och land.
Det läskigaste djuret måste vara fästing, där håller jag helt och hållet med Hedinn äckliga små kryp som nästan inte går att ha ihjäl och sprider dödliga sjukdomar. :nailbiting::arghh:

Blacksmithfarm: Coolast tycker jag att hästar är, underbara djur :love: Läskigast är nog kryp - och för att jag antagligen måste vara specifikare så väljer jag mygg. För att jag stöter på dem oftare än t.ex. fästingar som nämnts tidigare.

Habina: Svårt... Jag känner att jag blir påverkad av vad alla andra svarat också. Men coolaste djuret måste ändå vara kentauren, förstå att ha en hästs starka och snabba kropp, men samtidigt kunna kommunicera med människor och vara ännu (?) smartare än dessa... ;)

Läskigaste djuret är lite svårare. Visst är fästing bland det läskigaste som finns, men jag måste nog svara sfinx, som ställer kluriga frågor och hotar med att äta upp en.

LenaH: Jag tycker att älgar är väldigt coola, visserligen gillar jag dem inte för de är så i vägen i min vardag men det är ju just det, de är så coola att de inte bryr sig. Annars gillar jag rävar men så värst coola är de kanske inte. :p
Vad gäller det läskigaste djuret så är de jag tycker är otäckast redan nämnda, fästingar är ju otäcka men det är ju inte så att jag blir skrämd av blotta anblicken. Den gemensamma nämnaren för vad jag tycker är läskigt är nog just när man inte kan läsa av ögonen, ungefär som med hajar och krokodiler och då får det bli krokodil för någon haj har jag aldrig sett på nära håll.
 
Men ingen är ju tydligen i lyan än enligt Sasses citat (som jag missade att få med på telefonen) så nåt fiskande är ju inte aktuellt ändå?
Nä och min tanke var att någon som är ond tänkte "ifall jag blir den utanför så passar jag på att vinka redan nu" - men jag vet, det är långsökt och antagligen inte så troligt. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 273
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 496
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 295
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 049
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • När fan slutar jag ramla av?
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp