Bukefalos 28 år!

Ulvlek: Grimm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Miniuppdatering

Inser att jag tänkt lite olyckligt, som vanligt. Ulvarna vet hädanefter om varandra.
 
Har läst ikapp och ska försöka sammanfatta lite innan jag måste dra iväg på träningen.

Jag tror det är svårt att försöka utläsa något av folks val av djur, precis som redan tagits upp av flera. Eftersom det inte finns några definitiva roller än så tror jag att man avvaktar tills man vet mer om vilken roll man blivit tilldelad. Detta gör ju också samtidigt som @Niyama konstaterat att det blir väldigt svårt att utläsa något av den första lynchen eftersom man mer eller mindre röstar i blindo. Det är i o för sig något som goda alltid gör men lyan brukar ju ha koll på varandra och det brukar gå att hitta spår efter lyan och deras röstning efter några dagar (förutom @Hedinn i förra leken då ;) )

Precis som ngn ovan skrev så hade jag inte koll på att @Artline valt samma djur som jag själv och oavsett så hade jag valt giraff ändå - är helt fascinerad av dem efter min Kenya-resa; Alltså finns det ngt coolare än det här :love:



De tidiga rösterna säger jag inget om heller eftersom de ser ut som helt vanliga tidiga förstadags-röster. Måste man rösta tidigt så måste man ta det man lyckas få ihop ett inlägg om.
 
Du har en bra poäng :up:-man kanske ska ta bort den neutrala när man funderar över antal onda/goda- för den kan ju välja antingen att spela som ond/god eller som neutral . Jag undrar jag om LL kanske tänkte sig balansera upp med olika specialare utifrån vad den neutrala väljer att spela som?
Så kanske ska man räkna med 13/3≈ 4,33 onda i leken . Så troligt är väl att det är 4 onda nu men kanske att det kan bli 5 om den neutrala väljer att spela som ond? Och att goda sidan då får kompensation med starkare goda roller? Och vice versa om den väljer att spela som god att onda sidan får extra förmågor? Och sedan beror det även på hur vinstvillkoren kommer att se ut förstås
Funderar lite på antalet oxå och tror att Q mfl är inne på något här. Det känns väldigt mycket med 6 onda (om det skulle vara fem onda från början och sedan Diana oxå väljer att spela som ond). Eftersom vi är 14 deltagare så skulle det betyda att det var 8-6 redan dag1 och leken potentiellt skulle kunna ta slut redan vid DL2 det blir lynch av en god roll och käket lyckas.

@Snurrfian noterar att jag tror det kan blir en lång lek... well, förra leken höll väl på till DL6 med 12 deltagare och det är två deltagare ytterligare i denna lek. Så det är ju inte omöjligt att det blir en lång lek även om det är troligast att den håller på i 4-5dgr.
 
Miniuppdatering

Inser att jag tänkt lite olyckligt, som vanligt. Ulvarna vet hädanefter om varandra.
Och detta gör att en del av det jag skriver ovan utgår eftersom lyan nu vet om varandra. Så nu kommer det (förhoppningsvis) vara lättare att analysera röstningen i Dl1 oxå.


Tillagt: nu ska jag iväg på träning men kommer in i tid för DL
 

Tack :D


Om lyan känner varandra så kan de ju prata ihop sig för att lyncha någon. Nu kan de ju råka lyncha en av sina egna. Det gör dem betydligt svagare än om de vetat om varandra. Precis som den goda sidan är svagare utan specialroller.
Ah! Nu har ju LL meddelat lyan vilka de är - men det hade ju annars varit en anledning för onda att hitta varandra. För att minimera risken att rösta på en kollega. Fast - å tredje sidan - det kan ju slå tillbaka på dem själva sedan ändå.
Oavsett så känner de nu till varandra och endast den utanför kvarstår som ensam ond (beroende på vad den neutrala väljer då).
 
Tack :D
Ah! Nu har ju LL meddelat lyan vilka de är - men det hade ju annars varit en anledning för onda att hitta varandra. För att minimera risken att rösta på en kollega. Fast - å tredje sidan - det kan ju slå tillbaka på dem själva sedan ändå.
Oavsett så känner de nu till varandra och endast den utanför kvarstår som ensam ond (beroende på vad den neutrala väljer då).
Det kan vara en anledning. Men det känns som en alldeles för stor risk när de annars skulle fått veta om varandra efter DL ändå.
 
Jobbet är kinda crazy ikväll, så jag vill få iväg en röst så jag vet att det finns en.


Snurrfian röstar på mig för att "hjälpa" mig röstas ut innan fredag. Tack. Jättesnällt. :meh: :p Men att uttrycka sig så om råttor?!
Vänta bara, om jag får tid över ska jag visa vad söta de är. :love:

Jag vill också säga att jag bara hunnit skumma leken under dagen, och då jag inte hinner med någon genomgående koll ikväll så kommer jag utgå från svaren på obligatoriska frågan.

Om jag tittar på val av coolaste djur har de flesta valt gräsätare eller diverse mytiska djur, de två jag tycker sticker ut är Hedinn och Cirkus, som har valt jagande köttätare som coolaste djur (jag är rätt osäker på de mytiska djuren, jagar fågel fenix t.ex? O_o ). Det känns som nåt en ond skulle kunna tycka är coolt. Och av dessa två (orm och katt), är nog hur katter gärna leker ihjäl sina offer extra makabert. Därför:

Mistimed röstar på Cirkus
 
Alla har svarat innan uppdateringen om att lyan nu känner till varandra kom. Alltså har ulvarna inte kännt till varandra när de har svarat.
bollen__ : Enhörning - Troll.
Ileo:
fenix - ormar
Artline: Giraffer - älgloppor
Paddington: giraff - SPINDLAR!!!!!!!!!!!!!!!
Hedinn: ormar - fästing
cirkus: katt - krokodil
Derring-Do: Keplian - geting
Mistimed: råttor - Velociraptorer
quarter4ever: Pegasus! - Hajar!
Snurrfian: Sleipner - fästing
Blacksmithfarm: hästar - mygg
Habina: kentauren - sfinx
LenaH: älgar - krokodil
Niyama: elefanter - ormar

Som jag skrev förut är svarar Paddi Giraff efter att Artline redan gjort det.
Hedinn tycker att ormar är coola när Ileo tyckte de var läskiga - även Niyama tycker ormar är läskiga
LenaH hakar på cirkus och tycker att krokodiler (istället för alternativet hajar) är läskiga. Q valde hajar innan det.
bollen__, Q och Habina väljer hästbaserade sagoväsen (jag valde vanlig häst).

Onda hade ju (när de svarade på frågan) nackdelen att inte känna till varandra och riskera att rösta ut en kollega då de inte skulle kunna styra röstningen. Därför undrar jag ändå om de inte kan ha försökt att fiska lite efter varandra? Jag tänker t.ex. att Habina som är trea på hästbaserade sagoväsen skulle kunna vara en ond som hoppas att hennes kollegor fattar vinken - att ett mönster som sas innehåller mer än två spelare är mer... ...substantiellt.

Niyama är även hon trea, fast på ormar - så teorin skulle kunna stämma på henne också/istället.
 
Det kan vara en anledning. Men det känns som en alldeles för stor risk när de annars skulle fått veta om varandra efter DL ändå.
Ja, frågan är vilken risk de ser som störst - att råka avslöja sig eller att råka rösta ut en kollega.

Och tänker jag ett steg till så är ju att rösta ut en kollega ett bra alibi (fast i denna leken hade det varit annorlunda - om inte LL uppdaterat med lyan...) så det hade kanske inte blivit mycket alibi ändå. Men jag hittar inget som skriker ulv vilket gör att svaren på frågorna är där jag letar för tillfället i alla fall.
 
Jag tycker att älgar är väldigt coola, visserligen gillar jag dem inte för de är så ivägen i min vardag men det är ju just det, de är så coola att de inte bryr sig. Annars gillar jag rävar men så värst coola är de kanske inte. :p

Vad gäller det läskigaste djuret så är de jag tycker är otäckast redan nämnda, fästingar är ju otäcka men det är ju inte så att jag blir skrämd av blotta anblicken. Den gemensamma nämnaren för vad jag tycker är läskigt är nog just när man inte kan läsa av ögonen, ungefär som med hajar och krokodiler och då får det bli krokodil för någon haj har jag aldrig sett på nära håll.

Känner mig väldigt hedrad att bli vald till coolaste djuret :D
 
Jag börjar bli lite trött och känner att det är säkrast att jag röstar nu ifall jag skulle somna på soffan.

Jag velar fram och tillbaka angående ifall valet av djur spelar någon roll eller inte och känner att det kanske inte gör det. Men jag har inte hittat något annat som är mer misstänkt än så jag väljer ändå att basera min röst på det.

Blacksmithfarm röstar på Paddington

För att hon snabbt hakar på Artlines val av giraff - jag hajjade till direkt när jag såg det.
 
DL 1 Kl 21:30
12:44 Niyama röstar på Hedinn
14:37 Snurrfian röstar på Mistimed
19.48 Mistimed röstar på Cirkus
20.06 Blacksmithfarm röstar på Paddington

Hedinn 1
Mistimed 1

Cirkus 1
Paddington 1
 
DL 1 Kl 21:30
12:44 Niyama röstar på Hedinn
14:37 Snurrfian röstar på Mistimed
19:48 Mistimed röstar på cirkus
20:06 Blacksmithfarm röstar på Paddington


Edit, Ileo var visst snabbare... :p
(+ fixade min tid)
 
Okej, känner att jag borde rösta nu. Det finns inte så mycket att gå på men jag tänker att bollen_s val av enhörning som coolaste djuret är lite misstänksamt. Enhörning är känd som genuint god så jag tror det är ett försök att framstå som god, fast hon inte är det. Därför:
Ileo röstar på bollen_
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 914
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 185
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 822
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 528
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp