Ulvlek: Grimm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har svårt att tro att svaren på den obligatoriska frågan har någon bäring på om en spelare är ond eller god. Eftersom ulvarna inte kände till varandra förrän efter att alla hade svarat har jag svårt att tro att någon försöker vinka hit eller dit.

Däremot så tänker jag att eftersom specialrollerna delas ut först efter DL så kan inte någon av de viktiga specialarna inte åka direkt (om jag försått rätt). Det känns tryggt kan jag tycka.
 
De röster som kom efter LLs miniuppdatering har jag i åtanke att då hade ulvarna fått veta vilka kollegorna är. Medan de två första rösterna kan vara ulvar som röstar "i blindo"
 
DL 1 Kl 21:30
12:44 Niyama röstar på Hedinn
14:37 Snurrfian röstar på Mistimed
19:48 Mistimed röstar på cirkus
20:06 Blacksmithfarm röstar på Paddington

20:14 Ileo röstar på bollen__
20:31 bollen__ röstar på Mistimed


Mistimed 2
Hedinn 1
Cirkus 1
Paddington 1
Bollen__ 1
 
De röster som kom efter LLs miniuppdatering har jag i åtanke att då hade ulvarna fått veta vilka kollegorna är. Medan de två första rösterna kan vara ulvar som röstar "i blindo"

Intressant tanke. Den hjälper kanske inte så mycket nu, men bra att ha till senare. :)
 
noterar att @bollen__ lägger en andra röst på Mistimed

och att @Blacksmithfarm röstar på mig fastän jag precis grattat henne på hennes födelsedag, tack den den lixom :meh:
;):D:p

och nej, jag tror inte ngn av deras röster säger så mycket om deras tillhörighet.
 
Jag kom hem senare än jag trodde men har iallafall hunnit skumma leken nu, dock inte blivit så väldigt klok av det. Jag reagerade lite på att Blacksmithfarm fattat att ulvarna inte kände till varandra än när varken jag eller Niyama (som är mycket mer rutinerad ulvlekare än jag) fattat det. Det skulle ju kunna bero på att Bsf är ulv och därför visste det :cautious: (eller så är hon bara smartare än mig :D).

Den andra saken jag reagerat på är också något Bsf skrev:
Alla har svarat innan uppdateringen om att lyan nu känner till varandra kom. Alltså har ulvarna inte kännt till varandra när de har svarat.
bollen__ : Enhörning - Troll.
Ileo:
fenix - ormar
Artline: Giraffer - älgloppor
Paddington: giraff - SPINDLAR!!!!!!!!!!!!!!!
Hedinn: ormar - fästing
cirkus: katt - krokodil
Derring-Do: Keplian - geting
Mistimed: råttor - Velociraptorer
quarter4ever: Pegasus! - Hajar!
Snurrfian: Sleipner - fästing
Blacksmithfarm: hästar - mygg
Habina: kentauren - sfinx
LenaH: älgar - krokodil
Niyama: elefanter - ormar

Som jag skrev förut är svarar Paddi Giraff efter att Artline redan gjort det.
Hedinn tycker att ormar är coola när Ileo tyckte de var läskiga - även Niyama tycker ormar är läskiga
LenaH hakar på cirkus och tycker att krokodiler (istället för alternativet hajar) är läskiga. Q valde hajar innan det.
bollen__, Q och Habina väljer hästbaserade sagoväsen (jag valde vanlig häst).

Onda hade ju (när de svarade på frågan) nackdelen att inte känna till varandra och riskera att rösta ut en kollega då de inte skulle kunna styra röstningen. Därför undrar jag ändå om de inte kan ha försökt att fiska lite efter varandra? Jag tänker t.ex. att Habina som är trea på hästbaserade sagoväsen skulle kunna vara en ond som hoppas att hennes kollegor fattar vinken - att ett mönster som sas innehåller mer än två spelare är mer... ...substantiellt.

Niyama är även hon trea, fast på ormar - så teorin skulle kunna stämma på henne också/istället.
Här vill Bsf peka ut Habina för att hon skulle vara den tredje som valt ett hästbaserat fantasidjur (och tycker då att vanlig häst inte ska räknas), men hon har inte heller med Keplian (som jag förklarat att är hästbaserad) eller Sleipner, så jag skulle vilja påstå att q var 3:a och Snurrfian 4:a på hästtemat.

Eftersom jag ogillar att rösta sent:
Derring-Do röstar på Blacksmithfarm
eftersom hon är den enda jag egentligen reagerat på så här långt.
 
De röster som kom efter LLs miniuppdatering har jag i åtanke att då hade ulvarna fått veta vilka kollegorna är. Medan de två första rösterna kan vara ulvar som röstar "i blindo"
fast @Niyama har ju aviserat dåligt m tid idag så jag tycker inte den tidiga rösten säger ngt om hennes rolltillhörighet, sedan friskriver det inte att hon kan vara ond ändå - men känns fel att utgå från det så att säga.

Sedan kan ju ingen, båda eller en av de som la tidig röst vara ond

sedan har du en intressant tanke om att de nästföljande rösterna är efter att lyan fått veta sin tillhörighet å den tror jag är bra att ha i bakhuvudet precis som @Habina skriver.
 
Jag vet ju att @Paddington är väldigt förtjust i giraffer, så för mig var svaret nästan givet. Hade blivit mer förvånad om hon inte valt giraff faktiskt. Det gör att jag blir misstänksam mot @Blacksmithfarm men röstar jag på henne blir jag väl lynchad bara för att hon har födelsedag. :p

Tycker dessutom att @Hedinn är skum, för hon har inte valt delfin som coolaste djur. :eek:
 
fast @Niyama har ju aviserat dåligt m tid idag så jag tycker inte den tidiga rösten säger ngt om hennes rolltillhörighet, sedan friskriver det inte att hon kan vara ond ändå - men känns fel att utgå från det så att säga.

Sedan kan ju ingen, båda eller en av de som la tidig röst vara ond

sedan har du en intressant tanke om att de nästföljande rösterna är efter att lyan fått veta sin tillhörighet å den tror jag är bra att ha i bakhuvudet precis som @Habina skriver.

Vad jag menar är att just de rösterna måste analyseras med tanken att då visste inte ulvarna om varandra. Jag har inte lagt någon mer värdering i rösterna än så
 
DL 1 Kl 21:30
12:44 Niyama röstar på Hedinn
14:37 Snurrfian röstar på Mistimed
19:48 Mistimed röstar på cirkus
20:06 Blacksmithfarm röstar på Paddington

20:14 Ileo röstar på bollen__
20:31 bollen__ röstar på Mistimed

20:46 Derring-Do röstar på Blacksmithfarm

Mistimed 2
Hedinn 1
Cirkus 1
Paddington 1
Bollen__ 1

Blacksmithfarm 1
 
Jag vet ju att @Paddington är väldigt förtjust i giraffer, så för mig var svaret nästan givet. Hade blivit mer förvånad om hon inte valt giraff faktiskt. Det gör att jag blir misstänksam mot @Blacksmithfarm men röstar jag på henne blir jag väl lynchad bara för att hon har födelsedag. :p

Tycker dessutom att @Hedinn är skum, för hon har inte valt delfin som coolaste djur. :eek:
Menar du att jag kommer bli lynchad nu? :nailbiting: Jag skummade ju förbi allt födelsedagsprat som ovidkommande OT när jag läste leken och hade ingen tanke på det när jag röstade. :o
 
Äh vad sjutton, jag måste kvällsfodra och sova nu.

Habina röstar på LenaH

Då jag iaf tycker att älgar är läskiga djur. Speciellt när man kommer och rider och de vägrar flytta på sig. :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 659
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 803
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
4 952
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 408
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp