Ulvlek: Grimm

Status
Stängd för vidare inlägg.
DL 1 Kl 21:30
12:44 Niyama röstar på Hedinn
14:37 Snurrfian röstar på Mistimed
19:48 Mistimed röstar på cirkus
20:06 Blacksmithfarm röstar på Paddington

20:14 Ileo röstar på bollen__
20:31 bollen__ röstar på Mistimed

20:46 Derring-Do röstar på Blacksmithfarm
20:56 Habina röstar på LenaH

Mistimed 2
Hedinn 1
Cirkus 1
Paddington 1
Bollen__ 1

Blacksmithfarm 1
LenaH 1
 
Jag kom hem senare än jag trodde men har iallafall hunnit skumma leken nu, dock inte blivit så väldigt klok av det. Jag reagerade lite på att Blacksmithfarm fattat att ulvarna inte kände till varandra än när varken jag eller Niyama (som är mycket mer rutinerad ulvlekare än jag) fattat det. Det skulle ju kunna bero på att Bsf är ulv och därför visste det :cautious: (eller så är hon bara smartare än mig :D).

.

Men bsf var med i första grimm leken. Då fungerade det likadant att ulvarna inte kände till varandra i början.
 
Jag reagerade lite på att Blacksmithfarm fattat att ulvarna inte kände till varandra än när varken jag eller Niyama (som är mycket mer rutinerad ulvlekare än jag) fattat det. Det skulle ju kunna bero på att Bsf är ulv och därför visste det :cautious: (eller så är hon bara smartare än mig :D).
Tänkte också den tanken men vad jag förstått har det varit så i en lek tidigare, och det kanske BSF har koll på.
 
Då ska jag se om jag kan sortera mina tankar.
om jag fattar rätt så vet alla onda om att de är på onda sidan och ulvarna vet om varandra
Diana vet om att hon ska välja sida

Goda har inte blivit tilldelade sina roller än så....
De goda specialrollerna kommer vara intakta eftersom de fördelas efter lynch och efter Diana har valt sida.

De som har mest att förlora i denna röstning är alltså onda sidan och Diana
 
Jag tänker att efter miniuppdateringen så kan ulvarna styra röstningen på ett annat vis. Hittills så har det kommit en andraröst och det ifrån bollen__ som hade fått en röst på sig. Det säger mig ingenting om bollens tillhörighet - mer än att jag som också fått en röst på mig tycker det känns bra att någon annan fått två röster - så jag kan tänka mig att bollens röst delvis är för att rädda sig själv (oavsett var hon hör hemma).
 
Väldigt många av rösterna är totalt OT motiverade och det gör dem väldigt svåra att validera - sen är det några som faktiskt försöker sig på att teoria. Det som är förvånande är tex. Ileos röst som är väldigt OT jämfört med de tankar hon presenterat innan. Kan det bero på att hon nu känner sina kamrater och därför drar korten närmare bröstet?
 
bollen__ röstar på Mistimed
någon som tycker att råttor är mysiga måste vara ond! :nailbiting::cautious:

inte ok! :mad:

SL383294.jpg


Siri ville helst sitta på axeln eller vara under tröjan, satt gärna på axeln under promenader eller tågresor (såhär några år senare kan jag inte förstå att ingen sa nåt? :confused: ). Kunde pussas på munnen för godis också. Urmysig var hon. :love:

SL383323.jpg


Bea var lite blygare och lite nervösare av sig, blev skrämd för minst lilla. Men satte man ner handen platt mot golvet med handflatan upp kom hon springandes och klättrade upp. :love:

@Snurrfian också, titta! De är ursöta!

Edit: eller ja, de var ursöta. Det där var 10 år sen... :p
 
Jag kan inte prestera bättre idag.

Artline röstar på DD
Det är helt enkelt skumt att försöka lyncha födelsedags"barnet" :eek:. Förstår inte hur hon kunde missa det trots att hon verkar ha koll, till ex på olika hästsorter. Sedan var hon tvungen att påminna mig om getingar.
 
jag måste hoppa in i duschen och just nu känner jag mig helt lost. Men utifrån ovanstående tankar som jag skrev precis så har onda sidan mest att förlora i denna röstning och det gör att jag väger mellan @bollen_ som lägger en andra röst (kan vara för att skydda sin sida och inte bara sig själv) och @Mirtai som bara skrivit två inlägg så här långt å kommer vara den enda som väljer sina djur efter att lyan har fått veta vilka som ingår i den.

Det gör att det väger över för Mirtai idag

Paddington röstar på Mirtai
 
jag måste hoppa in i duschen och just nu känner jag mig helt lost. Men utifrån ovanstående tankar som jag skrev precis så har onda sidan mest att förlora i denna röstning och det gör att jag väger mellan @bollen_ som lägger en andra röst (kan vara för att skydda sin sida och inte bara sig själv) och @Mirtai som bara skrivit två inlägg så här långt å kommer vara den enda som väljer sina djur efter att lyan har fått veta vilka som ingår i den.

Det gör att det väger över för Mirtai idag

Paddington röstar på Mirtai
Är hon med?
 
Jag behöver rösta och jag känner mig helt lost. Men det jag hittills reagerat på är nog ändå Ileo - det kom en hel del frågor och teorier innan miniuppdateringen, men sen när rösten kom så var den väldigt OT-baserad - känns som en som först diskuterar och funderar och sen liksom drar sig tillbaka...



cirkus röstar på Ileo

jag måste hoppa in i duschen och just nu känner jag mig helt lost. Men utifrån ovanstående tankar som jag skrev precis så har onda sidan mest att förlora i denna röstning och det gör att jag väger mellan @bollen_ som lägger en andra röst (kan vara för att skydda sin sida och inte bara sig själv) och @Mirtai som bara skrivit två inlägg så här långt å kommer vara den enda som väljer sina djur efter att lyan har fått veta vilka som ingår i den.

Det gör att det väger över för Mirtai idag

Paddington röstar på Mirtai

Hon är inte med (kommentar till P att Mirtai inte är med)
 
Äh vad sjutton, jag måste kvällsfodra och sova nu.

Habina röstar på LenaH

Då jag iaf tycker att älgar är läskiga djur. Speciellt när man kommer och rider och de vägrar flytta på sig. :nailbiting:
Det var ju det som var grejen, de gör som de vill. Läste du inte min motivering? Jag gillar dem inte heller.
 
Funderar på att ändra röst till Paddington, det känns inte som ett seriöst försök att leta ulvar om man lyckas rösta på någon som inte är med ;)
 
Lite stressad, fick långdraget telefonumgänge som blev senare än väntat.

LenaH röstar på Habina för att hon inte verkar ha läst min djurmotivering.
 
Liten miniuppdatering

Jag behöver tyvärr skjuta upp uppdateringen en aning, eftersom jag nyss kom hem efter ett alldeles för långt träningspass. Satsar på vid 22.00! Sorry att det blir försenat!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 664
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 812
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
4 959
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 408
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp