Ulvlek - Historieätarna

Hemlig tycker jag faktiskt har kommit med bra tankar leken igenom. Och detta trots att hon haft mig i fokus men har redan skrivit till henne att jag förstår varför igår efter hon röstade på mig och hennes letande och grävande sant ifrågasättanden tycker jag tyder på att hon borde vara god? Så tippar över ditåt för mig.

glömmerallt. Troligast god. IOM utfallet efter första Dl. Kan vara ulv. Men i så fall inte fårulven. Teoriandet gör att min tanke om henne som god förstärks. Jag hade henne som en möjlig ond utanför lyan då hon både nominerade mig och röstade på mig samtidigt i första Dl. Tänkte det var ett unikt sätt att vinka till lyan oavsett om hon trodde jag var i den eller inte. Cirkus greppade direkt hur hon menade när hon förklarade hur hon tänkte med dubbelfönster och efter att cirkus visade sig vara ond så blev jag lur på Ga pga det.
men som leken fortskridit så som sagt. Det tippar över åt en god GA
 
Ska försöka.
Det handlade inte om dig, utan om heffa skulle kunna vara ulv i fårakläder.
Om hon är det så visste hon i alla fall inte i första dl vem som är ond mastermind. Att då bidra till lottning mellan två personer är ju att riskera att den onda utanför lyan åkte.
Jag tänker att den onda utanför lyan höll låg profil i första Dl just för att inte riskera att hamna i hetluften?
 
Ett skrivfel, det ska vara en god BM. Att min nominering av pega var ganska avgörande för att cirkus inte blev BM. Och att få en lynchröst på mig för att jag ska ha gjort Cirkus till viljes och sett till att hon inte blev BM känns rätt ulvigt. I synnerhet som cirkus vad jag vet påtalade detta efter lynchen.
Det står ju god bm redan.
 
Jag tänker att den onda utanför lyan höll låg profil i första Dl just för att inte riskera att hamna i hetluften?
Tänker och tänker (tillägg: som i att jag inte kan tänka, typ). Försökte se möjligt scenario och tycker det vore konstigt att ulven i fårakläder skulle riskera att lägga upp en potentiell ond utanför lyan till lottning.
Tror inte att glömmerallt har den rollen, utan var mer en fundering på om heffa skulle kunna vara ulv med röst i pm.


Känns snart som jag bara kommer förvirra till saker mer, nästan så jag hoppas att bli käk så jag inte kan riskera krångla till det nu när jag faktiskt tycker jag varit duktig och kommit såhär långt :p.
 
Bollen har jag lyckats nästan glömma och det borde ju kunna vara en varningsklocka om något? Säger som GA här att bollen blir likson över och borde vara i lyan helt enkelt ? Eller så är det några som luras rejält ?

madalitso hamnar också i lyan lite pga samma anledning som bollen. Hon blir över.

så nu tror jag att jag fått med allt?
så långt har jag pusslat och det kan givetvis vara galet liksom jag uppenbarligen hade galet för mig om iiantanzie igår. Men då finns det iaf något att nysta i om jag blir käk.
är jag kvar så hinner jag inte delta mer ordentligt fre kvällen då jag dels jobbar och rasten är slut och dels får Höleverans på eftermiddagen och hjälp att köra ut dem i hagen -har ingen traktor själv så måste få hjälp med det.
 
Jag är i nuläget mest nyfiken på att veta heffas roll. Sen beror det ju på vad som skett under natten och vad som skrivs under dagen.
 
Uppdatering

Glömmerallt hade sedan åratal ett samlarintresse – köksmaskiner. En kan fråga sig hur det gick ihop med fascinationen för historisk matlagning, men den som undrar har kanske lite korta tidsperspektiv. Köksmaskiner är inte enbart fancy grejor från 2000-talet inte. Glömmerallts hem var fyllt av isskåp, spisar från artonhundrakallt, en mikro från 1940-talet (nu förvarad i ett speciellt blyskåp pga strålning), samovarer från 1700-tal, vispar som kvalade in som arkeologiska fynd och mycket annat. Men hennes stolthet var trots allt köksmaskinen med stort K; hennes Kitchen Aid Food Preparer från orignalåret 1919. Den första verkliga hushållsassistenten som kunde baka, skära och hacka. Men Glömmerallts maskin var dessutom ovanligt. En gigantisk restaurangvariant tillverkad i endast ett tiotal exemplar. Oklart varför, men rykten hade gått när produkten drogs in att den var osäker. Glömmerallt förstod inte varför men i godan ro putsade hon nu på sin KAFP. Hon skulle förevisa den live för de övriga i morgonens Zoom-sändning. Fantastiska råvaror låg på bänken. Det skulle bli diverse olika sorters färska korvar enligt klassiska New York-recept (från samma tid som maskinen, allt annat vore otänkbart!). Vissa av recepten föreskrev ganska grovmalen färs, så glömmerallt justerade den specialtillverkade kniv som chefskocken på Luchow’s German Restaurant hade beställt till sin maskin. Det var den glömmerallt hade nu (självklart fanns proveniensen belagd, ingen plundring här!). Kniven snarare tärnade än skar.

Hon startade motorn. WROOOM! Ok, den lät högt men vad förväntar man sig av en antik maskin? Glömmerallt lutade sig fram och studerade den roterande kniven. Ur skuggorna lösgjorde sig en silhuett, men glömmerallt var allt för inne i sina nörderier och hade glömt omvärlden. Men hon funderade på om inte de här knivarna borde passa för tillverkning av aladåb snarare än korv.


Glömmerallt var röstfifflare

Nästa DL 21:30
 
Tittade in för att se uppdatering innan jag ska ut en sväng i naturen (enda jag lämnar lägenheten för nuförtiden).

Om GA var röstfifflaren så ökar det sannolikheten för att hon la upp Elo till lottning dl 1 genom dold röst eller hur? Så inte alls säkert fårulven var alls inblandad i resultatet den lynchen?
Eller räknar jag fel nu?

Vet inte när jag återkommer idag, beror på hur länge jag orkar promenera och hur mycket jag får sovit ikapp idag (sovit dåligt inatt).
 
Röstfifflare...måste kolla mer på hennes röster i leken och se om man kan ana nåt där.

Lutar fortfarande åt heffa som ulv.
Inte lika säker på att hon och q måste vara på olika sidor dock, när jag tänker efter. Men tror inte q är ulv i alla fall, efter sitt grävande (känns som grävande i alla fall).

Kan lika gärna slänga in rösten nu.
Enligt tidigare teorier om heffaklumpen:
hemlig röstar på heffaklumpen

Tror vi har en luden en där. Även om hon röstade tidigt på poisonous så känns det som om ev ulven i fårakläder, vilket fint alibi det vore.

Tittade in för att se uppdatering innan jag ska ut en sväng i naturen (enda jag lämnar lägenheten för nuförtiden).

Om GA var röstfifflaren så ökar det sannolikheten för att hon la upp Elo till lottning dl 1 genom dold röst eller hur? Så inte alls säkert fårulven var alls inblandad i resultatet den lynchen?
Eller räknar jag fel nu?

Vet inte när jag återkommer idag, beror på hur länge jag orkar promenera och hur mycket jag får sovit ikapp idag (sovit dåligt inatt).
Tänker lite så med. Måste dock kolla DL1 (och övriga) igen för att känna mig mer säker.
 
Uppdatering

Glömmerallt hade sedan åratal ett samlarintresse – köksmaskiner. En kan fråga sig hur det gick ihop med fascinationen för historisk matlagning, men den som undrar har kanske lite korta tidsperspektiv. Köksmaskiner är inte enbart fancy grejor från 2000-talet inte. Glömmerallts hem var fyllt av isskåp, spisar från artonhundrakallt, en mikro från 1940-talet (nu förvarad i ett speciellt blyskåp pga strålning), samovarer från 1700-tal, vispar som kvalade in som arkeologiska fynd och mycket annat. Men hennes stolthet var trots allt köksmaskinen med stort K; hennes Kitchen Aid Food Preparer från orignalåret 1919. Den första verkliga hushållsassistenten som kunde baka, skära och hacka. Men Glömmerallts maskin var dessutom ovanligt. En gigantisk restaurangvariant tillverkad i endast ett tiotal exemplar. Oklart varför, men rykten hade gått när produkten drogs in att den var osäker. Glömmerallt förstod inte varför men i godan ro putsade hon nu på sin KAFP. Hon skulle förevisa den live för de övriga i morgonens Zoom-sändning. Fantastiska råvaror låg på bänken. Det skulle bli diverse olika sorters färska korvar enligt klassiska New York-recept (från samma tid som maskinen, allt annat vore otänkbart!). Vissa av recepten föreskrev ganska grovmalen färs, så glömmerallt justerade den specialtillverkade kniv som chefskocken på Luchow’s German Restaurant hade beställt till sin maskin. Det var den glömmerallt hade nu (självklart fanns proveniensen belagd, ingen plundring här!). Kniven snarare tärnade än skar.

Hon startade motorn. WROOOM! Ok, den lät högt men vad förväntar man sig av en antik maskin? Glömmerallt lutade sig fram och studerade den roterande kniven. Ur skuggorna lösgjorde sig en silhuett, men glömmerallt var allt för inne i sina nörderier och hade glömt omvärlden. Men hon funderade på om inte de här knivarna borde passa för tillverkning av aladåb snarare än korv.


Glömmerallt var röstfifflare

Nästa DL 21:30
Precis som jag trodde men inte ville skriva så lyan skulle snappa upp det men det var ju dumt tänkt att de inte skulle göra det. Skit också.
 
Tittade in för att se uppdatering innan jag ska ut en sväng i naturen (enda jag lämnar lägenheten för nuförtiden).

Om GA var röstfifflaren så ökar det sannolikheten för att hon la upp Elo till lottning dl 1 genom dold röst eller hur? Så inte alls säkert fårulven var alls inblandad i resultatet den lynchen?
Eller räknar jag fel nu?

Vet inte när jag återkommer idag, beror på hur länge jag orkar promenera och hur mycket jag får sovit ikapp idag (sovit dåligt inatt).
Om fårulven var inblandad så kan den inte ha röstat i tråden på elo iaf! Då hade inte elo åkt. Så vi kan avskriva dessa som möjlig fårulv åteminstone.
 
Viktigt meddelande!!

Jag har ledsnat på att bara döda en per uppdatering nu. Så vad säger ni om trippellynch ikväll?

Varje deltagare får rösta på tre personer? Obs! Ej på mig.

Eller vill ni hellre ha dubbel/enkel lynch?
 
Viktigt meddelande!!

Jag har ledsnat på att bara döda en per uppdatering nu. Så vad säger ni om trippellynch ikväll?

Varje deltagare får rösta på tre personer? Obs! Ej på mig.

Eller vill ni hellre ha dubbel/enkel lynch?
Gärna för mig, för imorgon börjar jag jobba och har inte riktigt tid längre.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 407
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 206
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 659
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 801
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp