Ulvlek - Historieätarna

Ok nu har jag grönnat klart

har inte allt för mycket tid men ska skriva så mycket jag kan under rasten nu ifall jag ändå blir käk

Tack@hemlig! Dettablir faktiskt vettigt för mig. Har hållit heffa som troligt god just för rösterna på poisonous framför allt i lynchen då poisonous gjorde sin blooper. Då hon röstade där före det hände. Hon kan såklart vara fårulven! Blir ju bra alibi och framför allt om glömmerallt är god vilket jag mer och mer känner mig övertygad om efter sitt grävande igår och inatt
Jag har ju starka misstankar om gabby -ossi också. Kanske min främsta kandidat till att vara onda master mind dock. Men skulle kunna vara ulv också. Och om man tänker sig heffa och gabby som onda tillsammans så blir detta citatet väldigt intressant tycker jag

lenah var jag lite fundersam över och röstade på i förrigår innan jag såg poisonous blooper tack vare snurrfians snabba citering
Tycker lenah kommit igång ordentligt med start den kvällen och igår tyckte jag hon börjat få ordning på tankarna riktigt mycket och vill därför hålla henne åt det godare hållet




Det enda som är lite synd är att hon inte verkar ha koll på lyan. Vi får hoppas att hon är kvar efter natten så hon kan fortsätta gräva där
Så OM jag är ond, det säger jag inte nu. Tror du verkligen att jag hade varit nästan först ut (tror jag var tvåa?) att rösta på en kollega (poisonous) som många verkade ha misstankar om och riskera att dra igång ett drev, bara för att eventuellt skaffa mig ett alibi? Ja, det hade kanske varit ett fint alibi. Men jag tvekar på att man som ond går så långt att man riskerar att dra igång ett drev mot en annan ond? Jag vill minnas att onda som dragit igång drev mot onda kollegor blivit ondförklarade rätt snabbt efteråt...
Nu råkade ju poisonous lösa det så superbra själv genom att posta ett lyameddelande fel. Men om inte det hade hänt?
 
Så OM jag är ond, det säger jag inte nu. Tror du verkligen att jag hade varit nästan först ut (tror jag var tvåa?) att rösta på en kollega (poisonous) som många verkade ha misstankar om och riskera att dra igång ett drev, bara för att eventuellt skaffa mig ett alibi? Ja, det hade kanske varit ett fint alibi. Men jag tvekar på att man som ond går så långt att man riskerar att dra igång ett drev mot en annan ond? Jag vill minnas att onda som dragit igång drev mot onda kollegor blivit ondförklarade rätt snabbt efteråt...
Nu råkade ju poisonous lösa det så superbra själv genom att posta ett lyameddelande fel. Men om inte det hade hänt?
Varför skulle det blivit ett drev menar du? Var ju flera olika som var röstade på när du kan din röst.
 
Så OM jag är ond, det säger jag inte nu. Tror du verkligen att jag hade varit nästan först ut (tror jag var tvåa?) att rösta på en kollega (poisonous) som många verkade ha misstankar om och riskera att dra igång ett drev, bara för att eventuellt skaffa mig ett alibi? Ja, det hade kanske varit ett fint alibi. Men jag tvekar på att man som ond går så långt att man riskerar att dra igång ett drev mot en annan ond? Jag vill minnas att onda som dragit igång drev mot onda kollegor blivit ondförklarade rätt snabbt efteråt...
Nu råkade ju poisonous lösa det så superbra själv genom att posta ett lyameddelande fel. Men om inte det hade hänt?
Men jag upplevde det inte alls som att många hade misstankar mot Poison före hennes felmeddelande, tyckte att det var ganska likt med misstankar kring de som röstade på GA så inte tyckte jag att man kunde räkna ut att det skulle bli ett drev före detta. Jag tror att det hade varit mycket mer spridd röstning om hon inte skrivit sitt inlägg på fel ställe.
 
Varför skulle det blivit ett drev menar du? Var ju flera olika som var röstade på när du kan din röst.
Min röst var fjärde rösten i listan, vad jag läser mig till. Innan det fanns det en på Q, en på Pegasus och en på Poisonous. Sedan la jag min röst på poisonous. Då hade poisonous 2 och Q och pegasus en var.
Med två dolda röster i leken är det inte säkert att den som har mest röster i leken åker - det såg vi ju tydligt i DL1 där GA hade 4 och Elo 3. Men Elo åkte.
Så eftersom flera redan hade sagt att de hade tankar om poisonous som ond fanns väl möjligheten att flera tänkte rösta där, eftersom 1) flera personer hade tankar om henne som ond och 2) folk vet att saker kan hända i det dolda.

Om poisonous hade fått två röster till, alltså sammanlagt 4 röster, och de andra fortfarande hade en var så borde poisonous åka. Visst, det var flera kvar att rösta även efter det och de hade kunnat vända lynchen. Men det hade också varit relativt enkelt att fortsätta lägga röster på poisonous och därmed få ut henne. Om ett antal personer hade försökt vänta lynchen men poisonous ändå hade åkt i slutändan, hade du avskrivit de personerna som goda? Det hade inte jag gjort i alla fall, utan jag hade sett det som ett eventuellt räddningsförsök av kollegan poisonous.
 
Jag jobbar hela dagen och kommer inte hem förrän runt 19 så jag får svårt med tidigare DL

Speciellt om flera ska lynchas samtidigt, då måste jag nog ha tid att gå igenom mer ordentligt
 
Är det inte bättre att ha två eller tre lyncher med kort mellan rum istället. Så man får lite mer att gå på? Dubbellynch känns ok

Viktigt meddelande!!

Jag har ledsnat på att bara döda en per uppdatering nu. Så vad säger ni om trippellynch ikväll?

Varje deltagare får rösta på tre personer? Obs! Ej på mig.

Eller vill ni hellre ha dubbel/enkel lynch?
Dubbellynch räker väl? Tre blir väl chansartat.
 
Alla nöjda med dubbellynch?

Kände plötsligt hur valnöten krympte ihop till en torkad ärta som trillar runt inne i skallen. Att hitta en ulv att göra soppa på är svårt, men att hitta 2 så vi får till stånd en ulvbuffé? Det blir en utmaning som heter duga om då inte pälsfällarna är så snälla att de för sin diskution i tråden i stället för i lyan
 
Jag håller pegasus som god och har gjort det ett bra tag nu, typ den enda jag är säker på om man nu kan vara säker i ett ulvspel och det har jag skrivit flera gånger i leken.

Det som gör mig misstänksam mot BSF är att hon verkar tycka det är skumt att se till att pga blev BM och inte onda cirkus.
Nu känns det som att du vrider mina ord till något jag inte alls tycker.
Cirkus uttryckte i tråden att hon inte skulle låtit sina kollegor nominera henne till BM. Dun nominering av peganhjälper henne att inte bli BM.

Jag vet inte om jag hakar upp mig bara för att det känns som att du missförstår mig nu.
 
Röstlista DL1

12.30 Blacksmithfarm röstar på Elo
16.21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16.50 Ceta röstar på hemlig
16.51 cirkus röstar på hemlig
16.53 Pegasus röstar på karamelldrottningen

16.54 glömmerallt röstar på qitis
17.24 Poisonous röstar på glömmerallt
17.59 Madalitso röstar på fio
18.24 Niyama röstar på cirkus
18.38 qitis röstar på glömmerallt
19.20 Elo röstar på Qitis
19:25 karamelldrottningen röstar på bollen
20.14 iiantazie röstar på Ceta
20:50 Lobelia röstar på Elo
20:55 Snurrfian röstar på glömmerallt
21.04 heffaklumpen röstar på Ceta
21.05 LenaH röstar på fio
21.15 fio röstar på glömmerallt
21.20 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21.26 glömmerallt ändrar röst till Elo

bollen__ missar, röstar glömmerallt i efterhand

Elo bybo

Käk: ingen

Dag 2
13:39 Blacksmithfarm röstar på Pegasus63
17.13 fio röstar på cirkus
18.23 Niyama röstar på cirkus
18.31 Madalitso röstar på q
19.41 Ceta röstar på Glömmerallt
19.48 Poisonous rostar pa Cirkus
19.52 hemlig röstar på cirkus
20.12 LenaH röstar på cirkus
20.21 Heffaklumpen röstar på cirkus
20.25 bollen__ röstar på cirkus
20.43 qitis röstar på cirkus
20.44 glömmerallt röstar på cirkus
20.45 iiantazie röstar på cirkus
20.45 Gabby_Ossi röstar på cirkus
20.47 Pegasus63 röstar på Cirkus
20.50 karamelldrottningen röstar på cirkus
20.57 cirkus röstar på Niyama
21.02 Snurrfian röstar på Cirkus
21.03 Lobelia röstar på Cirkus

Cirkus psykopat

ceta bybo

Käk: Niyama, bybo + fio, tjuv


Röstlista DL3 21.30


19.22 iiantazie röstar på qitis
18.29 Poisonous rostar pa pegasus63

19.36 hemlig röstar på poisonous
20.07 Heffaklumpen röstar på Poisonous.

20.08 qitis röstar på LenaH
20.22 madalitso röstar på hemlig
20.48 snurrfian röstar på poisonous
20.49 bollen__ röstar på poisonous
20.49 LenaH röstar på poisonous
20.50 qitis ändrar röst till poisonous
21.51 poisonous ändrar röst till snurrfian
20.58 iiantazie ändrar röst till poisonous
21.10 Pegasus63 röstar på poisonous
21.14 Blacksmithfarm röstar på poisonous
21.14 Karamelldrottningen röstar på poisonous
21.18 gabby_ossi röstar på poisonous
21.21 Lobelia röstar på poisonus
21.21 Glömmerallt röstar på poisonus

Poisonous nattvakt/ulv


DL4 kl 21.30


22.03 Pegasus63 röstar på glömmerallt
16.10 Pegasus63 tar tillbaka sin röst på GA
17.02 hemlig röstar på qitis
18.29 qitis röstar på Iiantazie
18.56 Gabby_Ossi röstar på qitis
20:37 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20:47 iiantazie röstar på qitis
21.11 Madalitso röstar på gabby_ossi
21.18 glömmerallt röstar på iiantazie

21.20 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21.22 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
21.22 LenaH röstar på iiantazie
21.24 Pegasus63 röstar på iiantazie
21.25 Hemlig ändrar röst till Lobelia
21.25 Lobelia ändrar röst till Gabby Ossy

21.27 Heffaklumpen röstar på qitis
21.27 bollen__ ändrar röst till iiantazie
21.30 Heffaklumpen ändrar till iiantazie
21.30 Lobelia ändrar röst till iiantazie

Iiantazie bybo



Käk: glömmerallt röstfifflare
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 408
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 206
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 659
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 803
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp