Ulvlek: Kampen om semestern

Deltagare:
1. hemlig
2. Lobelia
3. bollen__
4. Snurrfian
5. qitis
6. Artline
7. Idahoe
8. LenaH
9. Mirtai
10. cirkus
11. Hedinn
12. Ferrari
13. Madalito
14. Sasse
15. Mammas
 
Jaha, när jag skulle iväg för att tentaplugga till kvällens tenta så blev det stopp i avloppet, så jag måste vara hemma till rörmokaren Micke kommer hit, givetvis sätter jag mig och läser hemma då! Bwaahaha, nope!

Läst tråden lite snabbt och det som sticker ut är att @hemlig frågar vad som står i min GIF, vill hen antyda att hen ser dåligt och därför inte kan vara ond? När en inte kan läsa längre behövs ju verkligen semester, men hen kanske bara vill lura oss?

@LenaH ska ut och rida mitt på dagen, eller är det något som sägs bara för att få oss att tro att det inte är en semesterhatare vi har att göra med?

Både @bollen__ och @qitis pratar om sina jobb, men inte om semester. Hintar till lyan/fen?
 
Jaha, när jag skulle iväg för att tentaplugga till kvällens tenta så blev det stopp i avloppet, så jag måste vara hemma till rörmokaren Micke kommer hit, givetvis sätter jag mig och läser hemma då! Bwaahaha, nope!

Läst tråden lite snabbt och det som sticker ut är att @hemlig frågar vad som står i min GIF, vill hen antyda att hen ser dåligt och därför inte kan vara ond? När en inte kan läsa längre behövs ju verkligen semester, men hen kanske bara vill lura oss?

@LenaH ska ut och rida mitt på dagen, eller är det något som sägs bara för att få oss att tro att det inte är en semesterhatare vi har att göra med?

Både @bollen__ och @qitis pratar om sina jobb, men inte om semester. Hintar till lyan/fen?
Inte på dagen, nu jobbar jag, men efter jobbet! :)
 
Hunnit klart morgonens jobb så nu är jag här, något klarare i huvudet än igår (förhoppningsvis).
Och här händer det grejer. Men kul att @Mammas hittade hit till slut, det var länge sen :) Men jag måste ju få fråga:
Läst tråden lite snabbt och det som sticker ut är att @hemlig frågar vad som står i min GIF, vill hen antyda att hen ser dåligt och därför inte kan vara ond?
Är det nån oskriven regel som jag har missat här? Attans att jag inte vetat det tidigare, den regeln hade ju varit ett sjukt bra försvar varje gång nån misstänkte mig!:angel: "Nej nej, jag ser dåligt så jag kan inte vara ond!":rofl::rofl::rofl:
 
Intressant med ny roll, skulle lobbyisten försvinna så blir det en riktigt old-school lek kvar, vilket skulle kunna bli spännande. Fast vid närmare eftertanke kanske det mest är onda som gynnas av det eftersom det är flest goda förmågor som försvinner?...

Med flera mer ovanliga roller i leken, som lobbyisten och jägaren, så blir jag osäker på hur fördelningen onda/goda kan se ut. Man brukar väl räkna en tredjedel onda (5 alltså), men iom ond fe och den fördel de kan få om lobbyisten dör så kanske vi kan hoppas på bara 4? Å andra sidan finns det en "god lya" som får förhäxa, och goda roller med förmågor som jägare, brevbärare mm, och onda fen känner inte till lyan vilket försvagar henne. Hmm, så jag landar nog ändå i att mest troligt är 5 onda, alltså 4 ulvar i lyan.
 
Jaha, när jag skulle iväg för att tentaplugga till kvällens tenta så blev det stopp i avloppet, så jag måste vara hemma till rörmokaren Micke kommer hit, givetvis sätter jag mig och läser hemma då! Bwaahaha, nope!

Läst tråden lite snabbt och det som sticker ut är att @hemlig frågar vad som står i min GIF, vill hen antyda att hen ser dåligt och därför inte kan vara ond? När en inte kan läsa längre behövs ju verkligen semester, men hen kanske bara vill lura oss?

@LenaH ska ut och rida mitt på dagen, eller är det något som sägs bara för att få oss att tro att det inte är en semesterhatare vi har att göra med?

Både @bollen__ och @qitis pratar om sina jobb, men inte om semester. Hintar till lyan/fen?
Blur det bättre om jag skriver att jag har 5 veckors semester i år? :D Med start från Midsommar:up:
 
Blur det bättre om jag skriver att jag har 5 veckors semester i år? :D Med start från Midsommar:up:
:D Jag är ju student och i år kände jag mig helt körd i botten energimässigt så jag har en hel ledig sommar framför mig, jag lämnade in sista tentan 4 juni och börjar igen i september! :banana: Sen har jag en massa ideellt arbete framför mig i och med att klubben anordnar SM i augusti med 300 startande, men det får jag ju snarare betala för att göra än få betalt. :cautious: Jag strök mig till och med från sommarkursen för jag kände att jag behövde få vara ledig! :D
 
:D Jag är ju student och i år kände jag mig helt körd i botten energimässigt så jag har en hel ledig sommar framför mig, jag lämnade in sista tentan 4 juni och börjar igen i september! :banana: Sen har jag en massa ideellt arbete framför mig i och med att klubben anordnar SM i augusti med 300 startande, men det får jag ju snarare betala för att göra än få betalt. :cautious: Jag strök mig till och med från sommarkursen för jag kände att jag behövde få vara ledig! :D
Jag får istället inget sommarlov i år, ska lämna in uppsats i slutet av augusti... :(
 
Jag får istället inget sommarlov i år, ska lämna in uppsats i slutet av augusti... :(
Vi börjar med B uppsats nästa termin, sen ska jag skriva två C uppsatser efter varandra i olika ämnen :crazy: Så jag behöver samla ihop energi för att orka hela vägen ut känner jag. Men nu är det bara två år kvar!! :bump:Vi har gjort tre år! Och med lite tur så kanske jag får jobba i höst också, jag har inte hört något än men jag har svårt att tro att det är någon legitimerad som vill jobba 40 % tjänst. :D
 
Vi börjar med B uppsats nästa termin, sen ska jag skriva två C uppsatser efter varandra i olika ämnen :crazy: Så jag behöver samla ihop energi för att orka hela vägen ut känner jag. Men nu är det bara två år kvar!! :bump:Vi har gjort tre år! Och med lite tur så kanske jag får jobba i höst också, jag har inte hört något än men jag har svårt att tro att det är någon legitimerad som vill jobba 40 % tjänst. :D
Härligt! :)
Jag har också 2 år kvar i utbildningen, förhoppningsvis bara en eller två terminer till på universitetet :D så jag ägnar sommaren åt C-uppsats...
 
Hunnit klart morgonens jobb så nu är jag här, något klarare i huvudet än igår (förhoppningsvis).
Och här händer det grejer. Men kul att @Mammas hittade hit till slut, det var länge sen :) Men jag måste ju få fråga:

Är det nån oskriven regel som jag har missat här? Attans att jag inte vetat det tidigare, den regeln hade ju varit ett sjukt bra försvar varje gång nån misstänkte mig!:angel: "Nej nej, jag ser dåligt så jag kan inte vara ond!":rofl::rofl::rofl:

Haha, jag tänkte något långsökt att varulvar ser bra, men sedan kom jag på att temat ju var semester! 😂 Översätter ditt program du läser med GIF:ar bra eller vill du ha dem syntolkade om jag lägger in?
 
Haha, jag tänkte något långsökt att varulvar ser bra, men sedan kom jag på att temat ju var semester! 😂 Översätter ditt program du läser med GIF:ar bra eller vill du ha dem syntolkade om jag lägger in?
Jag tyckte annars det var en mycket bra regel, som jag tänker använda i framtida lekar och hänvisa till dig som lek-guru :angel: :D
Min talsyntes kan inte hantera bilder eller Gif:ar så ni får gärna skriva vad de föreställer om ni använder såna :)
 
@Mammas kommer in och börjar nästan omgående skriva och citera ev misstankar.

Är det nån oskriven regel som jag har missat här? Attans att jag inte vetat det tidigare, den regeln hade ju varit ett sjukt bra försvar varje gång nån misstänkte mig!:angel: "Nej nej, jag ser dåligt så jag kan inte vara ond!":rofl::rofl::rofl:
@Idahoe börjar prata om att Mammas argument om att dålig syn skulle innebära godhet. Och att hon nästa gång hon blir misstänkt ska använda den ursäkten. Vet inte riktigt om det skulle göra henne ond eller god, men det var något jag reagerade på.

I övrigt så måste jag varna för tidsbrist deluxe idag. Jobbar kväll från 1330, men får läsa ikapp mig på rasten och lägga en ev röst då. För det var DL idag va? (Minne som en guldfisk)
 
Haha, jag tänkte något långsökt att varulvar ser bra, men sedan kom jag på att temat ju var semester! 😂 Översätter ditt program du läser med GIF:ar bra eller vill du ha dem syntolkade om jag lägger in?
Men varulvar är ju hunddjur! :p De ser väl typ inte ett skit? ;) Utan går mer på lukt och hörsel.
 
Jobbar kväll från 1330, men får läsa ikapp mig på rasten och lägga en ev röst då. För det var DL idag va? (Minne som en guldfisk)
Ja första DL idag kl 21.30

Kom ihåg att NattDL är kl 22 (för de med val)

Jag uppskattar hjälp med att hålla koll på röstlistan/antal röster :)
 
Jag jobbar sju dagar till i juni, sen har jag semester hela juli :D.
I övrigt har jag inte så mycket vist att komma med, mer än att den yttepyttelilla GIF:en @Mammas la in, och som jag hade svårt läsa på, inte på nåt vis betyder att jag är ond. Jag tar ju för sjutton ut en semesterdag varannan vecka sen ett par månader tillbaka och kommer troligen så göra även i höst.
 
Jag kanske inte ska nämna hur lång min semester är. Eller kort :angel:
Man kan ju dock fundera på om det är längden på ens egen semester som är avgörande, det är väl snarare hur mycket man vill att andra ska jobba... :D Så vänder man på det så kan man ju lika gärna tolka det som att de med lång semester anser att andra ska jobba åt dem istället... Eller nåt. :angel:

/Så jävla logisk
 
Man kan ju dock fundera på om det är längden på ens egen semester som är avgörande, det är väl snarare hur mycket man vill att andra ska jobba... :D Så vänder man på det så kan man ju lika gärna tolka det som att de med lång semester anser att andra ska jobba åt dem istället... Eller nåt. :angel:

/Så jävla logisk

Så, vad du säger är att de som sitter högre upp i "maktposition" som har anställda, själva vill ha lång semester medans de anställda inte har det? Det känns underligt nog logiskt fastän det inte borde det.

Med andra ord är det svårt att avgöra godhet baserat på den egna individens semesterlängd.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 014
Senast: Niyama
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
23 949
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 999
Senast: Lobelia
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
31 906
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp