Ulvlek: Kampen om semestern

Det är alltid svårt första dagen när (oftast) inget vettigt skrivs.

@Ferrari nämner att Idahoe är lite skum pga hennes och Mammas prat angående att ulvar ser dåligt, och att Idahoe ska använda den ursäkten om hon blir misstänkt. Jag vet inte riktigt vad det är att reagera över, men har man inget annat att reagera över förstår jag att man reagerar på något – vad som helst. Ferrari röstar sedan på bumpo, vilket är en rätt glasklar bop imo.

@Mammas drar igång leken med en massa mindre seriösa teorier (antar/hoppas jag), vilket inte är speciellt skumt i sig. Däremot ...
Jag skriver tenta imorgon (17-21), men räknar med att behöva prokastinera tentapluggadet under dagen så kikar in under dagen!
Ulvigt att använda så avancerade ord! (Och dessutom stava det fel!) :arghh:

@Snurrfians röst är ännu en bop anser jag, och @hemligs.

Lite svårt att ta på någon när de bopar… Jag kan väl tycka att motiveringarna är rätt kassa och att man borde kunna prestera lite bättre när det ändå skrivits lite mer från vissa? Hellre en svag teori på någon som teoriat, än att bopa på någon med en teori helt ur det blå. Mao tycker det är lätta röster från de båda, även om det fortfarande inte skrivits mycket.



Ser inte vargar i mörkret? Tänker att i filmer reflekterar ju varulvars ögon ljuset som kattögon?

I vilket fall var inlägget mest för att kunna skriva något och få igång teoriandet, det funkade ju iaf! :up:
Jo, det gör de säkert, men det är nog inte deras mest framträdande egenskaper ;)
 
Så, vad du säger är att de som sitter högre upp i "maktposition" som har anställda, själva vill ha lång semester medans de anställda inte har det? Det känns underligt nog logiskt fastän det inte borde det.

Med andra ord är det svårt att avgöra godhet baserat på den egna individens semesterlängd.

Konstigt inlägg - var kom maktpositionen ifrån? och hmmmm... tycker det är logiskt att vilja ha en massa semester själv men missunna andra? Är detta en som relaterar till de som är emot semester?

Nu gör jag det jag sagt åt mig själv att inte göra för jag blir fan alltid lynchad då - men @Mammas har redan gjort ett inlägg med "vink" tema och jag känner att jag ville lufta den här tanken.
 
@Snurrfians röst är ännu en bop anser jag, och @hemligs.

Lite svårt att ta på någon när de bopar… Jag kan väl tycka att motiveringarna är rätt kassa och att man borde kunna prestera lite bättre när det ändå skrivits lite mer från vissa? Hellre en svag teori på någon som teoriat, än att bopa på någon med en teori helt ur det blå. Mao tycker det är lätta röster från de båda, även om det fortfarande inte skrivits mycket

Det är lite att smita under radarn att lägga nästan bop röster tycker jag också - samtidigt så tror jag att gå under radarn, dvs inte sticka ut vill både de med viktiga goda roller göra likväl som att ulvar vill göra det. Typ.
 
Det som slår mig mest här att vissa snarare har lov än semester då de studerar, är det för att de är emot semester. @Snurrfian jobbar i vart fall hårt på att inte ha ledigt på sitt lov.

Jag funderade lite på om någon är chef här? Den enda jag hört gnälla över andras ledighet är min f.d chef, han försökte också tvinga mig att ta ut semester på en dag då jag både var ledig enligt schema och det var en klämdag. Han är Irländare så det kan vara ett annat spår, problemet är att jag har noll koll på någotdera och jag tvivlar på att någon räcker upp handen.
 
Det är lite att smita under radarn att lägga nästan bop röster tycker jag också - samtidigt så tror jag att gå under radarn, dvs inte sticka ut vill både de med viktiga goda roller göra likväl som att ulvar vill göra det. Typ.
Ja, absolut, det är det som gör det så svårt första dagen. Det är inte heller så många som synts till i leken ännu känns det som. Gissar att det kommer rassla in en massa röster sista minuten, så det sedan blir ännu svårare att avgöra vem som kan ha vilken roll.
 
Påminner om att jag gärna tar emot hjälp med röstlistan/röster - ju snabbare vi har koll på den desto snabbar kan jag komma med uppdateringen :)

DagDL 21.30
NattDL 22.00
 
Dag 1

Ferrari röstar på bollen_
Snurrfian röstar på Lobelia
hemlig röstar på Snurrfian

;)

Edit. Någon mer ambitiös får lägga in klockslag :p
 
Nu röstade ju dock Ferrari på bollen just pga att hon inte skrev om sin semester? Visserligen var slutsatsen en annan, men samma grund, så blir väl lite motsägelsefullt att bli misstänksam mot Ferraris röst och samtidigt tycka det är skumt att ingen kommenterat "samma sak" när du skrev det?

Jag ser skillnaden också, och är med på att du egentligen inte ser nåt misstänkt med rösten utan att det är en förstaröst utan nåt att gå på.

Vad gäller hintarna du tog upp - intressant notering, dock är jag generellt rätt tveksam till att folk använder temat/frågan (om det är en sån) till att hinta såpass "tydligt" DL 1 just för att det är rätt hög risk att det är de kommentarerna som hamnar i rampljuset och blir grunder för röster. Jag kan såklart ha fel, men generellt upplever jag nog att det brukar undvikas.

Då tror jag nästan mer att det skulle vara ett undvikande att dra på sig lätta misstankar? Sen vad det finns för bakgrund till det låter jag vara osagt. Eller så hintas det just för att man brukar undvika den typen av hintar. :D

Jag kan inte utläsa att Ferrari skriver något om hintar i sin röst, utan skriver att det är en förklädd bop? Eller var menar du att Ferrari skriver att det är hintar till en annan ond det handlar om?

Sedan blir jag fundersam över dig, jag skriver väldigt tydligt att jag reagerar men inser att det är pga tidig röst så misstänker inte ondhet pga inlägget, ändå skriver du att jag är misstänksam? Läser slarvigt eller vill vrida vad jag skriver, det är frågan..
 
Det som slår mig mest här att vissa snarare har lov än semester då de studerar, är det för att de är emot semester. @Snurrfian jobbar i vart fall hårt på att inte ha ledigt på sitt lov.

Jag funderade lite på om någon är chef här? Den enda jag hört gnälla över andras ledighet är min f.d chef, han försökte också tvinga mig att ta ut semester på en dag då jag både var ledig enligt schema och det var en klämdag. Han är Irländare så det kan vara ett annat spår, problemet är att jag har noll koll på någotdera och jag tvivlar på att någon räcker upp handen.
Haha lov är ju snarare semestrarnas semester - blir inte mycket längre än så. :laugh:
 
Alltså, med tanke på hur många som "teoriar" (om det nu kan kallas så när det är så långsökt och lätt oseriöst ;) ) om att de som har mycket semester / lite semester / sommarlov borde vara onda, så funderar jag på vilket fantastiskt detektivarbete som LL Paddi måste ha gjort innan hon delade ut rollerna, undersökt vilka som är studenter, chefer, och hur allas semesterplaner ser ut för att sedan tilldela en passande roll!:rofl::rofl::rofl:
 
Jag kan inte utläsa att Ferrari skriver något om hintar i sin röst, utan skriver att det är en förklädd bop? Eller var menar du att Ferrari skriver att det är hintar till en annan ond det handlar om?

Sedan blir jag fundersam över dig, jag skriver väldigt tydligt att jag reagerar men inser att det är pga tidig röst så misstänker inte ondhet pga inlägget, ändå skriver du att jag är misstänksam? Läser slarvigt eller vill vrida vad jag skriver, det är frågan..
Jag skriver ju också att du inte ser något misstänkt med rösten... ;) Och nej, just hintbiten är ju det som skiljer - dock var rösten för att bollen inte skrivit om sin semester.
 
Vad gäller hintarna du tog upp - intressant notering, dock är jag generellt rätt tveksam till att folk använder temat/frågan (om det är en sån) till att hinta såpass "tydligt" DL 1 just för att det är rätt hög risk att det är de kommentarerna som hamnar i rampljuset och blir grunder för röster. Jag kan såklart ha fel, men generellt upplever jag nog att det brukar undvikas.
Normalt sett skulle jag ha hållit med dig om det här resonemanget, men förra leken svarade det Svarta Fåret på obligatoriska frågan med den i mina LL-ögon sjukt tydliga hinten om hur hon var beredd att " offra sig" för laget när det gällde att äta upp nån mindre god sorts godis eller hur det nu var. Och INGEN noterade det, framförallt inte lyan! :p
Efter det kan jag nog vara misstänksam mot det mesta, framförallt när folk gör sånt som en "ond aldrig skulle göra så tydligt" ;)
 
För att bereda plats till Mamsen så blir det även en ny roll i leken:
JÄGAREN - tar med sig en person in i döden. Skickar varje natt pm om vem den vill ta med sig om den dör. Om jägaren inte gör något nytt val så räknas det senaste. (nattDL)
Även dennes förmåga försvinner när Lobbyisten dör

tacksam om @LenaH kan uppdatera deltagarlistan samt rollistan :) :love:
Nu har jag fixat eftersom @Killaloe inte tar sin moderatorroll på allvar. :mad:
 
Alltså, med tanke på hur många som "teoriar" (om det nu kan kallas så när det är så långsökt och lätt oseriöst ;) ) om att de som har mycket semester / lite semester / sommarlov borde vara onda, så funderar jag på vilket fantastiskt detektivarbete som LL Paddi måste ha gjort innan hon delade ut rollerna, undersökt vilka som är studenter, chefer, och hur allas semesterplaner ser ut för att sedan tilldela en passande roll!:rofl::rofl::rofl:
Jag tar mitt lekledande på allra största allvar :angel:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 896
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 284
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 660
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 820
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp