Ulvlek: Kampen om semestern

Paddington

Trådstartare
Varje år kring sommaren börjar samma diskussion på de internationella storföretagen, svenskar är ju aldrig anträffbara!! Det är ju minst 25 dagars semester, många oxå med en extra vecka för de är övertidsavlösta. Det regnar röda helgdagar, inarbetade dagar och nu börjar svenskarna prata om 36 timmars arbetsvecka!!! När ska de jobba egentligen????

Något måste göras! Arbetare i andra länder har börjat knorra och vill också ha 25 dagars semester MINST!! Strejkhoten blir större och större och hur ska storföretagen ha råd med detta!? Enda rätta innan det urartar helt är att inskränka svenskarnas semester och få dem jobba mer! Men att till facken är lönlöst, EU kan nog inte påverka detta, så det enda rätta är att gå till FN!

Låt kampen om semestern börja!

Deltagare:
1. hemlig
2. Lobelia
3. bollen__
4. Snurrfian
5. qitis
6. Artline
7. Idahoe
8. LenaH
9. Mirtai
10. cirkus
11. Hedinn
12. Ferrari
13. Madalito
14. Sasse
15. Mammas

Roller

Ängel
- kan varje natt skydda en deltagare (natt-DL)
Siare - Får varje natt veta en deltagares roll, siaren väljer vilken deltagare hen vill sia. (natt-DL)
Givmild spion - får första natten veta allas val. Därefter har spionen så svårt att hålla tyst att hen väljer ut spelare som får ta del av hela informationen medan spionen själv bara får en lottad rad! Spionen dräller så att en rad varje natt når ulvarna. (natt-DL)
Brevbärare - får ett visst antal paket att dela ut under leken. Paketen innehåller en sia, en extra röst, ett beskydd, en förhäxning. När alla paketen är utdelade är dessa slut. (dag-DL)
Lobbyisten - Lobbyisten har ett finger med i bägge läger och ser till att all information kommer fram till de olika grupperingarna. När lobbyisten dör försvinner samtliga gåvor/information i leken. Endast ängel behåller sin förmåga.
bybo/r - ingen förmåga
Döda goda hamnar i Fackföreningen - Har fortfarande en stark ställning och påverkar därför omröstningarna genom att se till att någons röst inte räknas (häxa)
JÄGAREN - tar med sig en person in i döden. Skickar varje natt pm om vem den vill ta med sig om den dör. Om jägaren inte gör något nytt val så räknas det senaste. (nattDL)
Även dennes förmåga försvinner när Lobbyisten dör

Onda
ond fe
- Kan ställa till med massa rackartyg och älskar att lägga näsan i blöt där den inte hör hemma. Har bara ett hyss för sig per natt. Kan förhäxa(någons röst räknas inte), sia, kika på spioninfon, trolla så att någon hindras att rösta på en specifik person (t.ex glömmerallt får inte röstat på Mammas), eller skydda sig själv från att bli käkad. När hon gjort alla dessa hyss kan hon dock börja återanvända dem måste då göra alla hyss en andra gång. Väljer själv ordningen. (Dag-DL)
ulv/ar - käkar varje natt en deltagare (natt-DL)


Roller är på G
 
Senast ändrad av en moderator:
Regler
Kom ihåg att det är en lek!
Var snälla och trevliga mot varandra, om du är osäker på hur ett inlägg kan uppfattas - omformulera innan du postar.

*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Enkelt uttryckt, misstankar som skrivs i tråden skall ha en teori.
Man får inte skriva ’Jag tror att X är ulv’, utan skriv ’Jag tror att X är ulv för att hen har skrivit/röstat/…’
Man får inte hinta om sin egen roll. Man får referera till sig själv som god ex “Jag vet att jag är god så därför vet jag att xx bara har röstat på goda” men inte framställa sig själv som mer eller mindre viktig för goda sidan ex “Med tanke på min roll vore det väldigt dåligt för goda sidan om jag skulle bli lynchad”.

*Röster läggs i fetstil typ "Paddington röstar på Mammas". Röster får ändras fram till deadline. Man får inte låta bli att rösta för att det ändå ser ut att vara kört för en själv. Även när man ändrar rösten så måste nya rösten ha teori. Teorin ska vara i samma inlägg som rösten. Vid röständring utan teori kommer den tidigare rösten att räknas. Har man tidigare lagt en röst med teori och ligger i riskzonen är det dock godkänt att röständra med motivering att endast rädda sig själv.

*Efter missad röstning och dålig aktivitet kan man kickas från leken. Obs! Lägg en säkerhetsröst om du vet att det är risk att du inte kommer in före DL. Önskvärt är att varje deltagare teoriar om åtminstone om två personer varje dag.

*Om ni ser ut att lynchas, skriv inte ut "heja goda/onda" eller liknande innan uppdateringen då resultatet kan påverkas av sådant som inte syns i tråden. Samma sak om ni hoppar av: tänk på att inte avslöja din roll!

*Det är tillåtet att spöka i tråden, men begränsa mängden och använd helst OT-färg. Döda spelare får inte kommentera spelet på ett sätt som kan uppfattas som hintande/teoriande
 
Senast ändrad:
Jag kommer vara ute och köra bil på morgnarna och sedan kommer jag vara ute och fota så för att vara säker på att NattDL blir av så kör vi den direkt efter DagDL (jag lovar vara snabb med uppdateringarna :D )

OBSERVERA DL-TIDERNA!!
DagDL 21.30
NattDL 22:00


Vid förhinder att vara online vid DL går det bra att lämna in alternativ (ex siar Killaloe - om hon lynchas vill jag sia Myrten)
 
:banana: Hittat hit!

Och en fråga! Ond fe, ingår den i lyan eller är den utanför? Om utanför, vet den vilka ulvarna är/eller vet ulvarna vilka den är? Känner mig ringrostig och kommer inte ihåg hur det brukar vara, så bäst att fråga :)
 
Hittat hit och fått roll :)
Helt slut i huvudet efter välbehövlig massage nyss så jag kommer in igen imorgon.
 
Och en fråga! Ond fe, ingår den i lyan eller är den utanför? Om utanför, vet den vilka ulvarna är/eller vet ulvarna vilka den är? Känner mig ringrostig och kommer inte ihåg hur det brukar vara, så bäst att fråga :)
Känner mig orimligt trög, men den onda sidan vill ha mindre semester och den goda mer? :) och så undrar jag samma sak som @bollen__ om feen alltså. :)
Om onda fen ingick i lyan tror jag inte denne skulle behöva ett skydd mot käk.... 👼 Så nej, hen ingår inte i lyan.

Hen känner inte till vilka som ingår i den heller, el vice versa
 
Om onda fen ingick i lyan tror jag inte denne skulle behöva ett skydd mot käk.... 👼 Så nej, hen ingår inte i lyan.

Hen känner inte till vilka som ingår i den heller, el vice versa
🙈 jag sa ju att jag kände mig trög. Dumma förkylning, snor i hela hjärnan. Men min första fråga? På vilken sida är de onda? Mer eller mindre semester? :)
 
Jag är också här!


Lobbyisten var en spännande ny roll - men om jag fattat det rätt så tar den med alla förmågor utom ängelns om den dör?Gäller det även den onda fén? och fackföreningen? Ulvarna lär väl ha kvar ätförmågan antar jag.
 
Lobbyisten var en spännande ny roll - men om jag fattat det rätt så tar den med alla förmågor utom ängelns om den dör?Gäller det även den onda fén? och fackföreningen? Ulvarna lär väl ha kvar ätförmågan antar jag.
Det stämmer, även onda fén och fackföreningens förmågor försvinner. Bara ulvarna och ängelns förmågor som är kvar.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 995
Senast: Niyama
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
23 938
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 935
Senast: Lobelia
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
31 892
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Barn och djur
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp