Ulvlek: Kampen om semestern

Inte riktigt, cirkus är klurig och hon fick mig att se mer åt lynchen igår. Delvis för att hon vill avleda eller snarare sätta snurris lite åt det god utan en för mig förklarlig anledning.

Om ovan stämmer så kan snurris vara ond. Samtidigt så kan det oberoende av detta vara så att ond stod mot god igår. Ganska vanligt när det blir många snabba röster.

Jag valde snurris och inte cirkus för att jag har dubbel misstanke där.
Hm, okej då förstår jag din tankegång, även om jag inte nödvändigtvis håller med. Tack för förtydligande :)
 
Men gud vad klockan drar iväg när jag ska hålla på och övertala eländet att skicka det jag skriver. Jag behöver få iväg en röst för att vara på den säkra sidan. Jag har egentligen ingen jag tycker är riktigt så skum som jag skulle önska. Så därför blir det kanske snarare en röst för att jag tycker att det är roligare med aktiva spelare. Snurrfian röstar på @qitis som inte har kommit med några teorier och tankar och det känns inte som en god Q. Samtidigt inser jag att det kan handla om tidsbrist men jag får ut mer av de som faktiskt skriver.

Du får ut mer av de som faktiskt skriver men du väljer att rösta på en som inte varit med i leken alls sedan igår 21.28

@qitis brukar ju inte vara så dålig på att skriva när hon leker och förhoppningsvis kommer hon och börja skriva mer efter idag. Men det känns som helt fel ställe att rösta på bara för att hon inte har skrivit. Om vi andra som skriver mer ger dig mer att gå på, varför har du då inget mer att gå på?
 
UPPDATERING!

Både Cirkus och Hemlig var sena till dagens debatt, de hoppade in i varsin taxibil - den ena i en Uber och den andra i en reguljär taxi som var rejält försenad.. Det gjorde dock inte så mycket eftersom Uber-föraren hörde helt fel när Hemlig ville till FN och körde henne till Rix FMs New York kontor istället.

Hemlig var Jägare
 
Jag hoppas @cirkus är ond nu, annars hade ni gärna fått lyncha mig. Om hon inte är ond blir jag ännu mer misstänksam mot @Ferrari , som sätter spiken i kistan där.

För det hade varit bättre om jag röstade på någon som jag kände mig mindre misstänksam mot? Lägga en trevlig första röst på någon som inte tidigare haft någon röst och bara glida under radarn?
 
Jag hoppas @cirkus är ond nu, annars hade ni gärna fått lyncha mig. Om hon inte är ond blir jag ännu mer misstänksam mot @Ferrari , som sätter spiken i kistan där.
Är det inte lottning mellan dig och cirkus med 3 röster var? eller har jag räknat fel?

Om det är lottning känns det här lite som ett godförklarande för ifall du skulle överleva lottningen :cautious:
 
Du får ut mer av de som faktiskt skriver men du väljer att rösta på en som inte varit med i leken alls sedan igår 21.28

@qitis brukar ju inte vara så dålig på att skriva när hon leker och förhoppningsvis kommer hon och börja skriva mer efter idag. Men det känns som helt fel ställe att rösta på bara för att hon inte har skrivit. Om vi andra som skriver mer ger dig mer att gå på, varför har du då inget mer att gå på?
Ja det här ju egentligen första dagen som folk börjar kunna ha mer genomtänkta teorier så att inte ha någon glasklar blick efter dagen känns ju inte så konstigt, i och med att det är så lite info så är det inga mer än ulvarna som har lite koll. Så för mig känns det vettigare att rösta på någon som inte ger något till leken än någon som faktiskt tillför leken något, speciellt så här tidigt i leken.
 
Uppdatering!

Äntligen hade hon gått igenom alla EU-länders semester och visst var det som hon trodde; längden på dem var ungefär den samma, det var bara sättet hur man tar ut semesterdagarna som skiljer sig (och antalet helgdagar - men det lämnar hon till nästa debatt ;) ). Nöjd med sitt detektivarbete hoppar hon in i hissen på 34 våningen och ska ta sig till debatten, men där blir det stopp! Någon har mixtrat med hissdörren och stackars Sasse får vänta i fyra timmar innan hon kommer ut

Sasse var siare
 
Attans att två goda åkte, men tur att det inte var ängeln iaf.

Jag har kommit hem, men nu ska jag namnsdagsfika med sambon, så får kolla igenom vad alla skrivit och teoria imorgon.
 
Är det inte lottning mellan dig och cirkus med 3 röster var? eller har jag räknat fel?

Om det är lottning känns det här lite som ett godförklarande för ifall du skulle överleva lottningen :cautious:
Jag räknade till 2(3?) på mig och 3(4?) på cirkus, pga Ferraris ändring.
 
UPPDATERING!

Både Cirkus och Hemlig var sena till dagens debatt, de hoppade in i varsin taxibil - den ena i en Uber och den andra i en reguljär taxi som var rejält försenad.. Det gjorde dock inte så mycket eftersom Uber-föraren hörde helt fel när Hemlig ville till FN och körde henne till Rix FMs New York kontor istället.

Hemlig var Jägare
Jag lyssnar faktiskt hellre på Mix Megapol O_o
 
Lyan glider på en räkmacka. Jag känner mig ganska uppgiven

Om det är som vanligt med 1/3 onda så borde det vara 5 stycken. 4 goda har åkt och då borde det finnas 11 spelare kvar. 6 goda och 5 onda. Känns väl som om oddsen för vinst för goda sidan är rätt minimal med noll info i leken.

Jag tror att ulvarna hellre ville ha ut mig än hemlig därför så tror jag att de har röjt sig lite granna där på slutet. Jag tror att nån av eller både Ida och Ferrari är ulvar.
 
Lyan glider på en räkmacka. Jag känner mig ganska uppgiven

Om det är som vanligt med 1/3 onda så borde det vara 5 stycken. 4 goda har åkt och då borde det finnas 11 spelare kvar. 6 goda och 5 onda. Känns väl som om oddsen för vinst för goda sidan är rätt minimal med noll info i leken.

Jag tror att ulvarna hellre ville ha ut mig än hemlig därför så tror jag att de har röjt sig lite granna där på slutet. Jag tror att nån av eller både Ida och Ferrari är ulvar.
Hur räknas onda feen in i vinstvillkoren @Paddington ? Kunde inte hitta vinstvillkor överhuvudtaget bland reglerna.

Tänker att det påverkar ju hur nära onda är att vinna.

Nu ska jag sova, återkommer imorgon.
 
Lyan glider på en räkmacka. Jag känner mig ganska uppgiven

Om det är som vanligt med 1/3 onda så borde det vara 5 stycken. 4 goda har åkt och då borde det finnas 11 spelare kvar. 6 goda och 5 onda. Känns väl som om oddsen för vinst för goda sidan är rätt minimal med noll info i leken.

Jag tror att ulvarna hellre ville ha ut mig än hemlig därför så tror jag att de har röjt sig lite granna där på slutet. Jag tror att nån av eller både Ida och Ferrari är ulvar.
Funderar över varför du tror att de hellre vill ha ut dig än hemlig?
Men jag håller absolut med om att är svårt när infon är 0.

Vinstvillkoren spelar väl inte så stor roll i det fallet @Madalitso även om inte jag heller hittar dom, tänker ändå att det är lättare för ulvarna. Om de inte typ måste ha fen vid liv för att vinna :p
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 022
Senast: Niyama
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
23 949
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
13 001
Senast: Lobelia
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
31 906
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp