Ulvlek: Kampen om semestern

Alltså. Nu blir jag så osäker. Jag kände mig mest inne att rösta på @cirkus men är hon verkligen så lurig som hon känns? Och med tanke på att hon redan nu har två röster känns också lite lurigt, då kan ju min röst vara något som avgör.

Att jag misstänker cirkus är dels för att hon verkade så säker på att Snurr inte sitter i lyan, vilket känns som antingen en övertydlig hint om att hon är den onda utanför. Eller så är det bara att hon försöker göra det så tydligt att hon inte är i lyan själv.

Sen tycker jag att hon mest ifrågasätter och inte kommer med så mycket eget konkret.

Hmm
 
För min del är det kanske inte själva rösten i sig utan att jag upplever det mer som spridandet av misstankar. Jag tycker liksom att det är konstigt att anse att q ska veta vilken sida art stod på efter att ingen av dom knappt vart online i leken. hur bra radar än q har så känns det lite väl..Men jag vet inte. Är helt villig att ändra röst om något skummare framkommer.
Ah, är det så? Jag tycker hennes teori är svag och konstigt, men om det är som du säger så är det kanske inte så konstigt om hon nu skulle rösta på Q för att denne är inaktiv (med en förklädd motivering i så fall).
Jag vill poängtera att jag inte säger att cirkus nödvändigtvis är god, men MIN erfarenhet av cirkus är att hon hellre lägger en röst på en inaktiv än en aktiv i början om hon inte har några speciellt starka misstankar mot någon. Och det är lite så jag tolkar den här rösten på Q.
 
Jag tycker alltid att det är svårt att analysera för mycket baserat på förstadagsröster. Det är många bop-ar vilket ju inte ger så mkt. Sedan är det ett gäng röster (bla min) som baserar på mer eller mindre underbyggda teorier.

Idag har det diskuterats mer, men blir inte riktigt klok på vad som händer
 
Jag vill poängtera att jag inte säger att cirkus nödvändigtvis är god, men MIN erfarenhet av cirkus är att hon hellre lägger en röst på en inaktiv än en aktiv i början om hon inte har några speciellt starka misstankar mot någon. Och det är lite så jag tolkar den här rösten på Q.
Okej! Men det får mig att bli fundersam om jag röstat rätt :p Jag tycker rösten eller framförallt motiveringen till rösten är svag och lite sådär. Jag förstår heller inte resonemanget kring att Snurrfian skulle vara god utifrån röständringen igår, men tror inte jag kommer få in något svar på det idag heller. Attans.

Nä, ändrar nog till min andra kandidat och inväntar svar från @cirkus

Sasse ändrar röst från cirkus till hemlig

Min teori sedan tidigare:
"hemlig för att jag håller med Hedinn om att det är lite lätt röst (igen) att rösta på Ferrari, för att Ferrari inte hade med Q i sina teorier. Q har i princip inte skrivit något och det är lite svårt att teoria om någon då.
Samt då hennes förstaröst som jag redan skrivit om flera gånger, om någon undrar kan jag dra det igen, men annars antar jag att alla redan sett det jag skrivit nu typ fem gånger."
 
Alltså. Nu blir jag så osäker. Jag kände mig mest inne att rösta på @cirkus men är hon verkligen så lurig som hon känns? Och med tanke på att hon redan nu har två röster känns också lite lurigt, då kan ju min röst vara något som avgör.

Att jag misstänker cirkus är dels för att hon verkade så säker på att Snurr inte sitter i lyan, vilket känns som antingen en övertydlig hint om att hon är den onda utanför. Eller så är det bara att hon försöker göra det så tydligt att hon inte är i lyan själv.

Sen tycker jag att hon mest ifrågasätter och inte kommer med så mycket eget konkret.

Hmm

Fast hur skulle det kunna vara en hint, eftersom de väl inte vet om varandra?
 
Sen är mitt andra alternativ @Snurrfian . Även där för att det känns som om hon använde "skydda sig själv" som anledning till att få ut Artline. Och för att hon verkade helt övertygad om att Artline var ute efter henne, paranoid ond?

@Mammas ifrågasätter mig en hel del men just nu har jag lite svårt att läsa och svara på allt nytt som kommer upp då jag hamnade i ett viktigt samtal (den tajmingen).

(EDIT: menar såklart @Sasse och inte mammas, svårt med multitaskingen)
 
Nu måste jag rösta, för det tar 20 minuter att komma hem. Tyvärr betyder det att jag inte hunnit läsa så noga vad som skrivits ikväll, så det får jag ta igen senare.

Q, Mirtai och lobelia har jag inte sett så mycket av, lämnar dem tills senare pga av detta.

Ferrari och Hedinn känns som dom teoriar klokt.

Mammas, cirkus, bollen och idahoe vet jag inget om, reagerar på en del dom skriver och en del verkar klokt.

Sasse fortsätter jag reagera lite på sättet hon skriver. Dock undrar jag om det kanske är på samma sätt som jag alltid reagerar på Niyama och lobelia, oavsett roll? Iom att jag inte kan peka konkret på något annat den det jag skrev tidigare så får hon vänta tills jag kan läsa noggrannare.

Hemlig känns ju inte mindre skum efter dagens röst, men känner att det ändå är lite tunnt för att lägga en röst där? Hade velat höra mer från henne.

Efter gårdagen är det nog fortfarande Snurrfian som känns skummast, får inte ihop hennes resonemang från igår, och tycker hon lite snabbt kände sig påhoppad. Känns också konstigt att misstänka en ulvkupp dl 1.

Madalitso röstar på Snurrfian för hennes resonemang från gårdagen känns märkligt och hon har inte skrivit något idag som gjort att hon blir mindre skum.

Förlåt om jag missat något, hade inte planerat att rösta från stallet.

Kan meddela redan nu att jag kommer behöva gå in och ändra i inlägget, för av någon anledning vägrar den feta rösten medan jag skriver.
 
Jag blir lite fundersam på @Ferrari men samtidigt tror jag att det handlar om att jag känner mig ansatt, hon verkar vilja vrida och vända på olika varianter, självklart skulle även en ulv kunna göra det men det är hjälpsamt för den goda sidan.
@Sasse verkar också fundera fram och tillbaka på olika teorier och vara öppen för olika varianter.
Jag ber om ursäkt för korta inlägg och många, jag vill hellre få iväg mina tankar än fastna i långa inlägg som inte kommer iväg.
 
Hon kanske försöker hinta till ev lya, inte sagt att hon försöker hinta till någon specifik.

Men jag hänger inte med? Om fen kände till lyan skulle man ju kunna hinta på det sättet, men känner de inte till varandra är det ju helt meningslöst att hinta så?
 
Sasse fortsätter jag reagera lite på sättet hon skriver. Dock undrar jag om det kanske är på samma sätt som jag alltid reagerar på Niyama och lobelia, oavsett roll? Iom att jag inte kan peka konkret på något annat den det jag skrev tidigare så får hon vänta tills jag kan läsa noggrannare.
Vad är det för sätt du reagerar på?
 
Men jag hänger inte med? Om fen kände till lyan skulle man ju kunna hinta på det sättet, men känner de inte till varandra är det ju helt meningslöst att hinta så?

På vilket sätt är det meningslöst? Om lyan känner till fen så kommer de inte käka upp en ond utanför lyan....
 
hemlig röstar på Ferrari för att hon tar upp alla som röstar på Art utom Q och alltså kan vara ulv som försöker skydda kollegan Q. Fast i inlägget som hemlig citerar så står det ju "Sen är det Mirtai och qitis som båda röstar på Artline för att hon blandat ihop vad som sagts. ", alltså har ju Ferrari visst skrivit om Q. Hur tänkte @hemlig där? O_o Ser att flera har reagerat liknande, är det en sak som är lätt att haka på och rösta på eller är det en skum sak? Hm...

Cirkus röst på Q känns ju också minst sagt märklig, snarare som en förstadags röst än en röst som är tillräckliigt motiverad för DL2. Det känns inte likt cirkus att komma med en så lös teori och röst, jag tycker hon brukar vara skarp... :cautious:

@Sasse skrev att hon la en tredjeröst på cirkus fastän hon i själva verket la en andraröst. Det skulle (rätt långsökt tänkt) kunna vara en ulv som vill visa att den inte är ulvig utan minsann sticker ut och gör saker som "en ulv aldrig skulle göra för att det blir för misstänkt", medan hon i själva verket kanske försöker rädda kollegan hemlig genom att göra så cirkus får lika många röster. Mer troligt är ändå att det bara var en miss :)
 
Sen är mitt andra alternativ @Snurrfian . Även där för att det känns som om hon använde "skydda sig själv" som anledning till att få ut Artline. Och för att hon verkade helt övertygad om att Artline var ute efter henne, paranoid ond?

@Mammas ifrågasätter mig en hel del men just nu har jag lite svårt att läsa och svara på allt nytt som kommer upp då jag hamnade i ett viktigt samtal (den tajmingen).

(EDIT: menar såklart @Sasse och inte mammas, svårt med multitaskingen)
"Paranoid ond" borde väl lika gärna kunna vara paranoid god, med viktig roll (vågar skriva så i och med att det då fanns goda med förmågor som sen tappades)? Eller varför tänker du att en ond är mer paranoid i DL 1 än en god?
 
hemlig röstar på Ferrari för att hon tar upp alla som röstar på Art utom Q och alltså kan vara ulv som försöker skydda kollegan Q. Fast i inlägget som hemlig citerar så står det ju "Sen är det Mirtai och qitis som båda röstar på Artline för att hon blandat ihop vad som sagts. ", alltså har ju Ferrari visst skrivit om Q. Hur tänkte @hemlig där? O_o Ser att flera har reagerat liknande, är det en sak som är lätt att haka på och rösta på eller är det en skum sak? Hm...

Cirkus röst på Q känns ju också minst sagt märklig, snarare som en förstadags röst än en röst som är tillräckliigt motiverad för DL2. Det känns inte likt cirkus att komma med en så lös teori och röst, jag tycker hon brukar vara skarp... :cautious:

@Sasse skrev att hon la en tredjeröst på cirkus fastän hon i själva verket la en andraröst. Det skulle (rätt långsökt tänkt) kunna vara en ulv som vill visa att den inte är ulvig utan minsann sticker ut och gör saker som "en ulv aldrig skulle göra för att det blir för misstänkt", medan hon i själva verket kanske försöker rädda kollegan hemlig genom att göra så cirkus får lika många röster. Mer troligt är ändå att det bara var en miss :)
Och nu ändrade tydligen sasse röst, så om inte alla 3 av dom är ulvar så faller nog det tankespåret platt...
 
Vad är det för sätt du reagerar på?
Magkänsla? Du bara känns lite avig eller vad man ska kalla det, som sagt brukar jag alltid få samma känsla av vissa andra oavsett roll, och sen är där visa jag bara känt så om när de är onda, så det är väldigt oklart :crazy:

Paniken när mobilen vägrar feta, och man måste stänga ner hela webbläsaren och öppna buke på nytt för att det ska funka :nailbiting:
 
På vilket sätt är det meningslöst? Om lyan känner till fen så kommer de inte käka upp en ond utanför lyan....
Fast fen känner ju inte till lyan, så Snurrfian skulle ju kunna sitta i lyan eller vara god - hur är det då en hint? Vore ju en annan sak om fen kände till lyan.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 794
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 725
Senast: bollen__
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 524
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 533
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp