Ulvlek - Robinson Buke

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

*kl*

Läser tråden och funderar.

Myrten låter alltid så förvirrad och osäker, trots att jag upplever henne som en slipad spelare. Hon är så beige i det hon skriver. Alltid välformulerat och svårt att hitta "fel" på.

Sasse och mammas oroar mig alltid, de är fullständiga proffs på det här med ulvlekar. Men de har inte skrivit något som får mig att fundera åt något håll ännu.

Shaggys röst som stödjer sig på ett citat som inte stämmer med vad som faktiskt var skrivet känns inte helt bra. Trots att det är första rösten första leken känns det som att hon motiverar rösten på ett konstigt sätt.

Hedinn, Glömmerallt och cirkus får jag inget grepp om alls i det här läget. Därför placeras de i det neutrala facket.

Tur att jag inte måste rösta riktigt än.
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

kl

Inte så mkt som hänt när jag drattar in här, men ska ut med valp på snälla snälla kissa utomhus-runda så måste röra på mig snart. Inte mycket att gå på; bumpo avvaktar fler händelser, kan ibland vara misstänkt men det finns det ju antagligen fler som gör där ute inkl onda. Tycker oftast det är rätt svårt att basera ngt på första dagens röster då samtliga är försiktiga då man kan råka ut för precis vad som.

Myrten är lurig men försöker iaf teoria vilket kan vara riskabelt. Hedinn kommer med en möjligen förtäckt hämndröst, skriver inte alls så men alltså.. Jag tänker att som ulv är det ju tacksamt om man kan få ut en god redan dag ett, men då utan att dra blickarna till sig. Då är en röst på den som röstat på en ganska tacksam att lägga. Dessutom rätt klen teori, om än att det är ju alla teorier dag ett.

Hmm nej det får bli så här av det jag har att gå på nu.

Lenis röstar på Hedinn
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Får man fråga vad som gör min teori svagare än någon annans?
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Myrten är lurig men försöker iaf teoria vilket kan vara riskabelt.

Kan du utveckla resonemanget här? Menar du att Myrten, om hon vore ulv, skulle låta bli att teoria dag ett för att inte dra misstankar till sig? Eller hur kan det vara riskabelt tänker du?
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Jag vet inte om jag avvaktar så mycket som att jag tycker att det är väldigt beigt i leken idag. Inklusive mitt eget deltagande är väldigt beigt.
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Hmm, är väl bara en kvart kvar till DL om jag inte missminner mig helt, vart är alla röster?
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Hmm, är väl bara en kvart kvar till DL om jag inte missminner mig helt, vart är alla röster?

Känns lite märkligt att du ifrågasätter röstande när du inte röstat själv.

Jag har haft rejäl huvudvärk men jag ska läsa igenom och se om jag kan komma fram till något vettigt.
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Nej, lika bra att rösta nu känner jag. Jag kan inte säga att det är speciellt mycket mer som fångat min uppmärksamhet idag. Rent spontant tycker jag inte att Shaggys uttalande tyder på att hon är ond, så jag tycker att det känns lite olustigt att hon redan fått två röster på sig. Funderar spontant lite över följande kommentar av Heddan också:

Sen reagerar jag också på att Myrten reagerar på glömmerallt. OM Myrten nu är god så brukar ju hon vara förbannat haj på sånt, men det är ju som sagt under förutsättning att hon inte är ond själv... Och personligen kan jag inte se nåt direkt misstänkt i glömmerallts kommentar. Så ja, min röst hamnar på Shaggy idag.

Och ja, det känns lite... inställsamt på något vis? Som att försöka smöra litegranna, men fortfarande genom att skriva typ "om hon är god..." så blir det lite godförklarande av sig själv? Att det är dessa två som har två röster var och en har skrivit en misstänkt grej och en inte gör att jag kommer att rösta på Heddan idag.

Mammas röstar på Hedinn
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Alla avvaktar? :D

Jag vet inte hur jag ska rösta. Shaggys teori var ju helknepig även för att vara förstadagsröst men det känns som hon blir ett lätt byte.
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Shaggy röstar på Hedinn
Myrten röstar på glömmerallt
Sasse röstar på Shaggy
Hedinn röstar på Shaggy
Lenis röstar på Hedinn


Även jag tänker och funderar. Jag har ju ingen erfarenhet av spelet. Jag har visserligen följt några ulvlekar sporadiskt och det har alltid varit svårt att få ihop logiken helt och hållet. Men några saker har jag iallafall lyckats snappa upp och det är att förstarösten alltid verkar svår att motivera, så för mig känns Shaggys första röst på Hedinn som en rätt normal första röst. Inget jätteskumt i allafall. Däremot så är det ju lite knepigt av Shaggy att tycka det är krångligt med lite romantik – krångel får man ju räkna med i Robinsson ju.

Sen så när jag höll på och tänkte så - dog mitt internät och när jag kom tillbaka så hade även Lenis röstat, och då blev jag misstänksam mot följande:
;" bumpo avvaktar fler händelser, kan ibland vara misstänkt men det finns det ju antagligen fler som gör där ute inkl onda " vadå inklusive onda ? Det tycker jag var väldigt konstigt uttryckt.


För att inte missa DL pga nätet dör för mig så röstar jag nu.

Cirkus röstar på Lenis
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Tillägg på mitt röstinlägg: Ser nu att Shaggy fick en röst medan jag skrev mitt röstinlägg, men det ändrar inte hur jag tänker.
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Jag funderade också på den formuleringen men trodde att det var jag som var för trött bara.
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Shaggy röstar på Hedinn
Myrten röstar på glömmerallt
Sasse röstar på Shaggy
Hedinn röstar på Shaggy
Lenis röstar på Hedinn
Bumpo röstar på Shaggy
Mammas röstar på Hedinn
Cirkus röstar på Lenis
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Alltså, jag vet inte hur jag ska göra. Känns som att alla som röstat har skitmotiveringar och bara förtvivlat försöker hitta något. Ingenting som säger nåt om var någon står.

Niyama röstar på Shaggy
Då det konstigaste ändå är hennes röst där hon bortser helt från vad Hedinn faktiskt skrev. Tycker verkligen inte att det måste tyda på ondska men det finns ju inget som tyder på ondska just nu?!
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

glömmerallt röstar på bumpo eftersom hon strömröstar med en enligt mig svag teori och sådant gör mig väldigt misstänksam
 
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Nu blev det en till strömröst medan jag skrev, jag tycker både rösterna mot shaggy och hedinn är lite märkliga och att de röstar på varandra göör det inte mindre förvirrande.

Jag är medveten om att jag kan bli lite lätt överdrivet konspiratorisk när det gäller strömröster i första lynchen men jag tycker det är skumt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 705
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 860
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 440
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 238
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp