Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Ska se om jag hängt med nu :p Det finns tre sidor, tjuvar, ulvar och goda. För att goda ska vinna måste både ulvarna och tjuvarna åka ut. Specialrollarna är min hjärna för trött för att kunna hantera, får ta det imorgon istället:p Det är två tjuvar och troligen 6-7 ulvar, så det är bara 8-9 onda som jag måste hitta vilket skulle betyda att runt 40-45% av alla deltagare är onda, så någon borde jag iallafall kunna hitta:p
 
Ska se om jag hängt med nu :p Det finns tre sidor, tjuvar, ulvar och goda. För att goda ska vinna måste både ulvarna och tjuvarna åka ut. Specialrollarna är min hjärna för trött för att kunna hantera, får ta det imorgon istället:p Det är två tjuvar och troligen 6-7 ulvar, så det är bara 8-9 onda som jag måste hitta vilket skulle betyda att runt 40-45% av alla deltagare är onda, så någon borde jag iallafall kunna hitta:p

Fetat i ditt citat. Det är inte säkert att båda tjuvarna måste åka ut, beroende på vilka övriga som är kvar i leken kan goda vinna även om Inbrottstjuven lever. Men vill man göra det enkelt för sig är det såklart lika bra att plocka båda två :angel:
 
Spinner vidare på alla de här olika scenariorna man kan dö på :nailbiting:.

@Paddington

Det står att Ängeln varje natt kan skydda en deltagare. Gäller det skyddet då alla sätt man kan dö på under natten (alltså om man blir käkad av ulvarna, mördad av tjuvarna, jagad av jägaren eller blir offer för psykopaten)?

Antar att samma även gäller för beskyddet som kommer i paket?

Och hur mycket info ges i spioninfon när det gäller paket? Får spionerna både veta vem som får paket och vad det är i? Och när paketen används, framgår det då att det är ett paket och inte "egen förmåga"?
 
Fetat i ditt citat. Det är inte säkert att båda tjuvarna måste åka ut, beroende på vilka övriga som är kvar i leken kan goda vinna även om Inbrottstjuven lever. Men vill man göra det enkelt för sig är det såklart lika bra att plocka båda två :angel:

Ja juste, det glömde min trött hjärna bort igår :p Goda kan alltså vinna om inbrottstjuven är klar, men tjuvarna vinner om mästertjuven är kvar. Men tjuvarna kan också bli ätna av ulvarna right?
 
Ja juste, det glömde min trött hjärna bort igår :p Goda kan alltså vinna om inbrottstjuven är klar, men tjuvarna vinner om mästertjuven är kvar. Men tjuvarna kan också bli ätna av ulvarna right?
Goda kan vinna när inbrottstjuven är kvar om siaren också är kvar. Och ja, tjuvarna kan bli käk
 
Spinner vidare på alla de här olika scenariorna man kan dö på :nailbiting:.

@Paddington

Det står att Ängeln varje natt kan skydda en deltagare. Gäller det skyddet då alla sätt man kan dö på under natten (alltså om man blir käkad av ulvarna, mördad av tjuvarna, jagad av jägaren eller blir offer för psykopaten)?

Antar att samma även gäller för beskyddet som kommer i paket?

Och hur mycket info ges i spioninfon när det gäller paket? Får spionerna både veta vem som får paket och vad det är i? Och när paketen används, framgår det då att det är ett paket och inte "egen förmåga"?
Ängelns beskydd gäller i alla scenarior, det gör även goda lyans beskydd

Det står till vem och vad goda lyan skickar, men det kommer inte synas vem mottagaren använder det på
 
@Paddington jag blir osäker på om jag läst det här nånstans och jag är mitt i ett möte, så jag kan inte scrolla igenom leken just nu.

Men jägaren, tar han med sig nån oavsett om han lynchas, käkas eller dödas?
 
Snabb genomgång medans leken ännu är hanterbart 😁

1. Artline: Nämner att tjuvarna är onda då de dödar folk och att de är ondare än ulvar då de gör det för nöjes skull, ulvarna pga hunger. Försöker hon rikta blickarna bort från sig själv till tjuvarna måntro? Just att hon påpekar att tjuvarna är "ondare" med, hmm.

2. Snurrfian: tycker man ska hålla koll på de som smyger bakom granarna, att det inte är säkert att de som skriver skumt är de skumma. Är alltid lika viktigt att hålla koll på smygarna, så instämmer, men är minst lika viktigt att inte låta skumhet gå förbi obemärkt.

3. Mistimed: Tycker inte tjuvar är "onda", mer kriminella. Och säger att goda ofta dödar goda i lynch. Tjuvar kan vara både onda och kriminella :o . Har en poäng i att det inte bara är onda som lynchar goda i lekar.

4. Hedinn: mutbar!

5. Habina: dålig på geografi, tramshumör, döper om iiantazie och Aliisa. Galna Habina, har ju min teori om att hon är en göteborgare som inte kan geografi. 😏😁

6. iiantazie: räknar, skriver om roller och frågar. Ny!

7. Gabby_Ossi: påpekar att båda tjuvarna inte måste ut.

8. Ferrari: jag!

9. Madalitso: först med att räkna roller.

10. Klubban: redan tappat bort sig på sida 3.

11. Fio: tycker det är ett bra tema.

12.Aliisa: tycker det bara är att döda de onda så är det lugnt. Ny!

13. Lobelia:

14. glömmerallt: tycker rollerna är intressanta och håller med Mada i hennes beräkningar av antalet goda/onda/tjuvar.

15. qitis: god koll på geografi, påpekar för LL att man inte pratar dalmål i Åre.

16. LenaH:

17. cirkus: tror infon i leken kan bli svårtolkad.

18. hemlig: noterar att Mada gått hårt ut i början av leken.

19.Mirtai: säger att ängeln kanske inte vill visa sig på samma sätt pga ond spion

20. Carro_lina: räknar roller och nämner att hon kommer bli superförvirrad
 
Senast ändrad:
Började genomgången av mina tankar, men blev avbruten och hinner inte fortsätta. Därav att det ser lite halvfärdigt ut xD
 
Vinstvillkor
Goda vinner när ulvar är döda
Ulvarna vinner när de är fler än de goda
Tjuvarna vinner om något av följande uppfylls vid leken slut, det räcker alltså att en av punkterna uppfylls:
  • Mästertjuven är vid liv vid lekens slut
  • Om Inbrottstjuven är vid liv vid lekens slut, siaren är död och alla onda är döda
  • Om Inbrottstjuven är vid liv, psykopaten är död och ulvarna är fler än de goda.

Så om jag förstått det här rätt, inte nog med att goda måste få ut ulvarna, vi måste även få bort mästertjuven (fast det vill såklart ulvarna också, så de kanske käkar honom) och om vi blir av med siaren måste vi även få ut inbrottstjuven.

Hoppas jag förstått rätt nu...
 
Snabb genomgång medans leken ännu är hanterbart 😁

1. Artline: Nämner att tjuvarna är onda då de dödar folk och att de är ondare än ulvar då de gör det för nöjes skull, ulvarna pga hunger. Försöker hon rikta blickarna bort från sig själv till tjuvarna måntro? Just att hon påpekar att tjuvarna är "ondare" med, hmm.

2. Snurrfian: tycker man ska hålla koll på de som smyger bakom granarna, att det inte är säkert att de som skriver skumt är de skumma. Är alltid lika viktigt att hålla koll på smygarna, så instämmer, men är minst lika viktigt att inte låta skumhet gå förbi obemärkt.

3. Mistimed: Tycker inte tjuvar är "onda", mer kriminella. Och säger att goda ofta dödar goda i lynch. Tjuvar kan vara både onda och kriminella :o . Har en poäng i att det inte bara är onda som lynchar goda i lekar.

4. Hedinn: mutbar!

5. Habina: dålig på geografi, tramshumör, döper om iiantazie och Aliisa. Galna Habina, har ju min teori om att hon är en göteborgare som inte kan geografi. 😏😁

6. iiantazie: räknar, skriver om roller och frågar. Ny!

7. Gabby_Ossi: påpekar att båda tjuvarna inte måste ut.

8. Ferrari: jag!

9. Madalitso: först med att räkna roller.

10. Klubban: redan tappat bort sig på sida 3.

11. Fio: tycker det är ett bra tema.

12.Aliisa: tycker det bara är att döda de onda så är det lugnt. Ny!

13. Lobelia:

14. glömmerallt: tycker rollerna är intressanta och håller med Mada i hennes beräkningar av antalet goda/onda/tjuvar.

15. qitis: god koll på geografi, påpekar för LL att man inte pratar dalmål i Åre.

16. LenaH:

17. cirkus: tror infon i leken kan bli svårtolkad.

18. hemlig: noterar att Mada gått hårt ut i början av leken.

19.Mirtai: säger att ängeln kanske inte vill visa sig på samma sätt pga ond spion

20. Carro_lina: räknar roller och nämner att hon kommer bli superförvirrad

Jag tyckte också att tjuvarna var onda. ;) Sen är det noterbart att Gabby_Ossi inte vill ha ut bägge tjuvarna (jag fattar ju hur hon menar, viktigare att få ut de som måste fås ut), men jag vill mest ha det noterat. :)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 001
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 944
Senast: Lobelia
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
23 945
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 628
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp