Ulvlek: Tolv små bukefalister

Jag tror Ferrari kan ha fixat superalibi till cirkus eftersom cirkus brukar vara rätt bra på att uppfatta vilka som kan ha vissa roller och trots det så RÖSTAR hon på Snurris. Både MikaTela och LenaH känns dock också onda.

Varför tycker du att Niyama var mer misstänkt?
Jag får inte ihop det riktigt.

Aha och nu visade det sig att bollen__ var ulv!
jag trodde faktiskt inte hon skulle vara så uppenbar :banghead: men jäkligt bra att få ut en

Det är just det, en god bollen spelar ofta väldigt annorlunda mot en ond bollen. Hon är väldigt skicklig på att göra det ingen tror att hon ska göra!

Jag tror Ferrari kan ha fixat superalibi till cirkus eftersom cirkus brukar vara rätt bra på att uppfatta vilka som kan ha vissa roller och trots det så RÖSTAR hon på Snurris. Både MikaTela och LenaH känns dock också onda.

Håller med om MT. LenaH har jag sett för lite av. Men det är väl kanske det du misstänker?

Vad gäller cirkus så håller jag fortfarande henne som god, men visst, det är inte omöjligt att Ferrari skulle lyckats skapa ett alibi men jag håller det inte som troligt. Ser det ut som en ulv så är det oftast en ulv och jag tycker inte att cirkus ser ut som en just nu. Men du får gärna försöka övertala mig om motsatsen

Jag tycker att Snurrfian är skum. jag tror att bsf hade helt rätt faktiskt. Det var därför inga röster kommit på vare sig Snurris eller Ferrari i DL2, de onda hakade helt enkelt inte på för den ena visste de var ond, den andra vågade de inte rösta på för de gissade att hon kanske kunde vara god. Dessutom tycker jag att Snurris röst på bsf är mer graverande än vad bollens är - för jag tror att när bollen röstade var det tre goda uppe till lynch, som ond hade hon nog hellre gömt sig bland dom eller rent av lagt upp ytterligare en (FiaM)

cirkus röstar på Snurrfian

Okej, då fattar jag men jag köper inte att ulvarna skulle undvika att rösta på någon som kanske eventuellt är ond. Nä, cirkus, dina teorier skaver!

Håller med om MT. LenaH har jag sett för lite av. Men det är väl kanske det du misstänker?

Vad gäller cirkus så håller jag fortfarande henne som god, men visst, det är inte omöjligt att Ferrari skulle lyckats skapa ett alibi men jag håller det inte som troligt. Ser det ut som en ulv så är det oftast en ulv och jag tycker inte att cirkus ser ut som en just nu. Men du får gärna försöka övertala mig om motsatsen

Har ingen aning om Cirkus men det har varit lite väl mycket konstigt från henne nu, jag tror ulvarna chansade och försökte spika igen kistan för Snurris.

Tillägg: dock passar ju inte MikaTelas röst in då, kanske förvirrad god ändå?

Skönt att få det bekräftat! :D Och rätt intressant röstning också... Den spontana funderingen är om Ferrari lyckades göra ett fantastiskt alibi till Cirkus? Men samtidigt så har jag sett en god Cirkus rösta fel flera gånger förra, speciellt när det gäller mig... ;) Att @LenaH röstade på mig känns inte som någon jätteöverraskning, jag tror att det är hennes nödutgång när hon är ulv och inte har någon annan att rösta på. Mika Tela blir jag inte riktigt klok på, det kan vara antingen eller... Antingen en god som följer sina egna tankar eller en ond som försöker skapa sig ett eget alibi genom inte följa med i ett drev.
Q är jag lite eller rättare sagt mycket fundersam på, visserligen röstade hon på Bollen men det kan lika gärna vara ett försök att skapa sig ett alibi, en god Q brukar ha lite bättre koll..

Ja, jag röstar på Snurris. För jag tror inte samma sak som du om henne. Vi har liksom helt olika ingångsvärden på henne.

uppdaterar listorna:

Röstlista DL1 kl 21.00

16.42 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
18. 49 Habina röstar på Blacksmithfarm
20.41 quarter4ever röstar på Habina
20:43 Mikatela röstar på Habina
20:46 Mirtai röstar på Snurrfian
20:49 FiaM röstar på quarter4ever
20:51 Snurrfian röstar på BSF
20.56 LenaH röstar på MikaTela
20:59 Niyama röstar på q4
21:00 cirkus röstar på FiaM
21:00 bollen__ röstar på bsf

BSF var brevbärare
FiaM var röstfifflare

Röstlista DL2 kl 22

18.33 Ferrari röstar på cirkus
19.38 cirkus röstar på Ferrari
19.57 MikaTela röstar på quarter4ever

20.44 Snurrfian röstar på Bollen__
20.53 Mirtai röstar på Ferrari
21.06
Niyama röstar på Cirkus
21.11 bollen__ röstar på cirkus
21.18 Lena H röstar på Snurrfian

21.35 Snurrfian ändrar sin röst till Ferrari
21.49 Habina röstar på ferrari
21.56 q4e röstar på Ferrari
21.59 Niyama ändrar röst till MikaTela

Ferrari var svarta Fåret
Habina var bybo

DL 3
21:11 Snurrfian röstar på bollen__
21:42 LenaH röstar på Snurrfian
21:42 Niyama röstar på bollen__

21:46 bollen__ röstar på MikaTela
21:50 Mirtai röstar på bollen__
21:55 cirkus röstar på Snurrfian
21:57 bollen__ ändrar röst till Snurrfian
21:59 MikaTela röstar på Niyama
22:00 quarter4ever röstar på bollen__

Q4E röstar Habina- Ferrari-bollen__
MikaTela röstar Habina- Q4E-Niyama

Mirtai röstar Snurrfian-Ferrari-bollen__
Snurrfian röstar BSF- bollen__-Ferrari-bollen__
LenaH röstar MikaTela- Snurrfian-Snurrfian

Niyama röstar Q4E-Cirkus-MikaTela-bollen__
Cirkus röstar FiaM-Ferrari-snurrfian

bollen__ röstar BSF-cirkus-
MikaTela-Snurrfian

Goda roller kvar

siarlärling
Ängel
Välsignad
bybo(r) 1-2

onda roller kvar

ulvar 2-3 st

Eh - jag har ju redan gjort det och det är ju dom som du tycker är skumma

Varför berättar inte du vad du har för teorier om henne?

Jag inbillade mig att du kanske ändrat uppfattning när det visade sig att bollen var ulv. Tror du fortfarande att Snurris är ulv?

Min teori är ju att Snurris är siare och har siat bollen, detta baserat på hennes "protest" igår mot att Ferrari var siaren, att hon röstade på bollen igår och sen när hon ändrade påtalade att hon fortfarande misstänker bollen. Hon har hela tiden varit tydlig med att hon misstänker bollen på ett sätt som känts "säkert". Och så röstinlägget idag där jag också fick den känslan. Att bollen var ulv stärker min teori tycker jag.

Skönt att få det bekräftat! :D Och rätt intressant röstning också... Den spontana funderingen är om Ferrari lyckades göra ett fantastiskt alibi till Cirkus? Men samtidigt så har jag sett en god Cirkus rösta fel flera gånger förra, speciellt när det gäller mig... ;) Att @LenaH röstade på mig känns inte som någon jätteöverraskning, jag tror att det är hennes nödutgång när hon är ulv och inte har någon annan att rösta på. Mika Tela blir jag inte riktigt klok på, det kan vara antingen eller... Antingen en god som följer sina egna tankar eller en ond som försöker skapa sig ett eget alibi genom inte följa med i ett drev.
Q är jag lite eller rättare sagt mycket fundersam på, visserligen röstade hon på Bollen men det kan lika gärna vara ett försök att skapa sig ett alibi, en god Q brukar ha lite bättre koll..
tja, det är inte lätt att ha koll alltid, ffa inte när man har en hjärna som min som spinner loss lite nu och då med alla scenarion.....

Jag inbillade mig att du kanske ändrat uppfattning när det visade sig att bollen var ulv. Tror du fortfarande att Snurris är ulv?

Min teori är ju att Snurris är siare och har siat bollen, detta baserat på hennes "protest" igår mot att Ferrari var siaren, att hon röstade på bollen igår och sen när hon ändrade påtalade att hon fortfarande misstänker bollen. Hon har hela tiden varit tydlig med att hon misstänker bollen på ett sätt som känts "säkert". Och så röstinlägget idag där jag också fick den känslan. Att bollen var ulv stärker min teori tycker jag.

Hon kan fortfarande vara ulv som skaffar sig ett fett alibi. Grejen är att jag tycker att jag sett annan protest mot Ferrari som siare. Så vi har liksom olika personer på den rollen du och jag. Jag tror att den som siades inte siades som ond utan jag tror att den är siad god. Jag tänker såhär att rimligen så borde infon om vem som är siad gått via spionrad till en som läktaren håller som god och om det var bollen så tror jag att det borde funnits fler än Snurrfian som *verkligen* tryckt på bollen som ond och jag ser inte riktigt det. Men jag utesluter inte att du har rätt. HOn är i allafall något mindre misstänkt nu. Men bara något

Hon kan fortfarande vara ulv som skaffar sig ett fett alibi. Grejen är att jag tycker att jag sett annan protest mot Ferrari som siare. Så vi har liksom olika personer på den rollen du och jag. Jag tror att den som siades inte siades som ond utan jag tror att den är siad god. Jag tänker såhär att rimligen så borde infon om vem som är siad gått via spionrad till en som läktaren håller som god och om det var bollen så tror jag att det borde funnits fler än Snurrfian som *verkligen* tryckt på bollen som ond och jag ser inte riktigt det. Men jag utesluter inte att du har rätt. HOn är i allafall något mindre misstänkt nu. Men bara något

Vem ser du på den rollen och varför? q4? Om en spionrad om vem som siades gick till en god så kom ju den raden fram först efter DL igår.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025