Ulvlek: Tolv små bukefalister

Jag snappade ju inte upp det förrän jag fick raden om vem som var siad så jag kunde börja leta efter teorier om just bollen. Men jag tänkte att det troliga är ju att ängeln får raden om vem som är siad och när jag påpekade gång på gång det där med Snurris och bollen så tänkte jag att alla fattar att Snurris är siare och jag är ängel, men nä :p Jag började t.o.m tro att jag hade fel och att någon annan siat bollen som god eftersom det var sånt "motstånd" mot min teori men kunde inte fatta vem som var riktiga siaren då.
Fattar ni hur svårt det var att kunna dra upp något som bevisade @bollen__ ulvighet när hon knappt hade skrivit något och man inte fick använda bristande inlägg som teori... :banghead: Och när sen @quarter4ever verkade vilja "ta över" siar rollen efter att @Ferrari verkade ha försökt höll jag på att krevera.
Att jag trodde att @Mirtai var ängeln var nog för att hon kändes som den enda som inte var misstänksam mot mig, alla ni andra verkade helt förvirrade trots att jag pekade och pekade på Bollen utan någon som helst vettig teori. :rofl:
 
Fattar ni hur svårt det var att kunna dra upp något som bevisade @bollen__ ulvighet när hon knappt hade skrivit något och man inte fick använda bristande inlägg som teori... :banghead: Och när sen @quarter4ever verkade vilja "ta över" siar rollen efter att @Ferrari verkade ha försökt höll jag på att krevera.
Att jag trodde att @Mirtai var ängeln var nog för att hon kändes som den enda som inte var misstänksam mot mig, alla ni andra verkade helt förvirrade trots att jag pekade och pekade på Bollen utan någon som helst vettig teori. :rofl:

Haha, jag var iaf helt säker på att bollen var ond! Men håller med om att det var svårt att motivera ;)
 
Fattar ni hur svårt det var att kunna dra upp något som bevisade @bollen__ ulvighet när hon knappt hade skrivit något och man inte fick använda bristande inlägg som teori... :banghead: Och när sen @quarter4ever verkade vilja "ta över" siar rollen efter att @Ferrari verkade ha försökt höll jag på att krevera.
Att jag trodde att @Mirtai var ängeln var nog för att hon kändes som den enda som inte var misstänksam mot mig, alla ni andra verkade helt förvirrade trots att jag pekade och pekade på Bollen utan någon som helst vettig teori. :rofl:
Trodde först att Q var siare och tyckte det var himla konstigt att du var så jäkla tjurig på den där rösten och typ hoppade över mina svar..sen fattade jag :p
 
Ja, jag skickade ett PM till Hedinn och frågade om hon skickade ut svaret på sian innan uppdateringen. Bäst att vara säker, liksom :D
Haha ja, och det var ju då sen jag skrev ut i tråden att vissa roller kunde få info vid andra tidpunkter, jag kände bara att jag inte kunde skriva att det handlade om tjuven, det skulle bli lite för uppenbart att brevbäraren hunnit dela ut en tjuvning innan hon åkte så jag försökte vara så kryptisk jag kunde :rofl:
 
På tal om rim, så var det ju några öden jag inte fick publicera, om nu nån skulle vara intresserad (sluten var ju de enda jag inte kunde skriva i förväg ;)).

@cirkus - Bybo
Alla blev glada när cirkusen kom till stan
Elefanter och clowner som halkade på en banan
Vissa var djärva och hoppade från höjd
Men när de dök i backen så var det ingen fröjd
Vår cirkus blev platt .....
Så var de bara ....

@quarter4ever - Bybo
Så syntes den plötsligt, hästen med bred rumpa
Var den verkligen utklädd till en halloweenpumpa?
Tänka sig, det var den, med levande ljus och allt
Och ljuslågan blev större, herregud så ballt!
Ekipaget stod i lågor .....
Så var de bara ....

@MikaTela - Välsignad
Tystare och smidigare än de flesta
Smiter undan ondskans klor för det mesta
Från träd till träd svinga sig i lianer
Precis som Tarzan och hans babianer
Men rätt vad det var, en gren gick av
MikaTela föll mot sin grav
Backen så hård, som varde av sten
Där slocknade ett välsignat sken
........
Så var de bara ....
 
På tal om rim, så var det ju några öden jag inte fick publicera, om nu nån skulle vara intresserad (sluten var ju de enda jag inte kunde skriva i förväg ;)).

@cirkus - Bybo
Alla blev glada när cirkusen kom till stan
Elefanter och clowner som halkade på en banan
Vissa var djärva och hoppade från höjd
Men när de dök i backen så var det ingen fröjd
Vår cirkus blev platt .....
Så var de bara ....

@quarter4ever - Bybo
Så syntes den plötsligt, hästen med bred rumpa
Var den verkligen utklädd till en halloweenpumpa?
Tänka sig, det var den, med levande ljus och allt
Och ljuslågan blev större, herregud så ballt!
Ekipaget stod i lågor .....
Så var de bara ....

@MikaTela - Välsignad
Tystare och smidigare än de flesta
Smiter undan ondskans klor för det mesta
Från träd till träd svinga sig i lianer
Precis som Tarzan och hans babianer
Men rätt vad det var, en gren gick av
MikaTela föll mot sin grav
Backen så hård, som varde av sten
Där slocknade ett välsignat sken
........
Så var de bara ....

underbara uppdateringar !!!:love:
( men tur det var hästen som hade bred rumpa;) )
 
Främst till @FiaM som efterfrågade det i goda lyan. ;)

151023_562e01f3e087c32f5fd74ce1.jpg
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 790
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 347
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 940
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 871
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp