Ulvlek: Tolv små bukefalister

Vem ser du på den rollen och varför? q4? Om en spionrad om vem som siades gick till en god så kom ju den raden fram först efter DL igår.

Ja och då tänker på dagens DL snarare än gårdagens.

Jag har ingen större lust att outa vem jag tror är siare, det gagnar väl inte goda sidan? jag antar att du är så djärv att du skriver rakt ut vad du tror för att ängeln ska skydda rätt. Själv tror jag att det är kontraproduktivt och bara gagnar onda sidan

För att orka härja och göra ondska hela dagen
Måste man se till att vara mätt i magen
Ibland kan det dock gå till överdrift
Om man aldrig ger magen en eftergift
Istället för att gå man börjar rulla fram
Åh vad hon önskade att hon inte gått upp så många gram
När vägen lutar ned får man en jäkla fart
Och bollen rullar långt bort från byn såklart
Likt en sköldpadda på rygg hon sprattlar nu
Och kvar så var de bara sju

bollen__ var ulv

Haha om du visste hur väl ditt rim passar in :rofl: underbart sätt att dö på!
(Ja jag tjuvläser lite från jobbet)

Ja och då tänker på dagens DL snarare än gårdagens.

Jag har ingen större lust att outa vem jag tror är siare, det gagnar väl inte goda sidan? jag antar att du är så djärv att du skriver rakt ut vad du tror för att ängeln ska skydda rätt. Själv tror jag att det är kontraproduktivt och bara gagnar onda sidan

Ja, jag tror att det är positivt om goda kan hitta varandra och ängeln kan hitta vem som är viktigast att skydda.

Deltagare ( 7 kvar)
cirkus
quarter4ever-
Mirtai
MikaTela
Niyama
Snurrfian
LenaH

minst 2 av de som är kvar borde vara ulvar

baserat på denna röstningen vill jag hålla Snurrfian åt det godare hållet, har svängt totalt där i min tidigare uppfattning
LenaH framstår som synnerligen misstänkt, det har jag tyckt länge iofs, hon la två uddaröster i de första 2 DL, och sedan är hon med att rösta på Snurrfian i DL3. Jag tycker inte heller att hon står att känna igen som en god LenaH spelar ...
cirkus torde vara god iom att Ferrari som var ond utanför lyan gick på henne, men helt säker kan man inte vara, men det mesta talar för det iaf
MikaTela är jag fundersam över, verkar inte vilja avgöra, men kan lika gärna vara förvirrad god som ond, vill se hur hon resonerar nu när hennes pussel verkar få läggas om
Niyama, tja jag har stångats en del med henne genom leken, men just nu lutar hon mer åt det godare hållet än åt det onda faktiskt, det är hur hon resonerat totalt som får mig att tro det
Mirtai lutar också mer åt det godare hållet, ffa efter lynchen mot bollen__

så summa summarum har jag en jag känner mig mer misstänksam emot och det är LenaH
men det måste ju finnas iaf en ulv till?
hm

Blacksmithfarm brevbärare
Ferrari - fåret
FiaM röstfifflare
habina bybo
bollen__ulv

Deltagare ( 8 kvar)
cirkus
quarter4ever-
Mirtai
MikaTela
Niyama
Snurrfian
LenaH

minst 2 av de som är kvar borde vara ulvar

baserat på denna röstningen vill jag hålla Snurrfian åt det godare hållet, har svängt totalt där i min tidigare uppfattning
LenaH framstår som synnerligen misstänkt, det har jag tyckt länge iofs, hon la två uddaröster i de första 2 DL, och sedan är hon med att rösta på Snurrfian i DL3. Jag tycker inte heller att hon står att känna igen som en god LenaH spelar ...
cirkus torde vara god iom att Ferrari som var ond utanför lyan gick på henne, men helt säker kan man inte vara, men det mesta talar för det iaf
MikaTela är jag fundersam över, verkar inte vilja avgöra, men kan lika gärna vara förvirrad god som ond, vill se hur hon resonerar nu när hennes pussel verkar få läggas om
Niyama, tja jag har stångats en del med henne genom leken, men just nu lutar hon mer åt det godare hållet än åt det onda faktiskt, det är hur hon resonerat totalt som får mig att tro det
Mirtai lutar också mer åt det godare hållet, ffa efter lynchen mot bollen__

så summa summarum har jag en jag känner mig mer misstänksam emot och det är LenaH
men det måste ju finnas iaf en ulv till?
hm

Blacksmithfarm brevbärare
Ferrari - fåret
FiaM röstfifflare
habina bybo
bollen__ulv
Jag har motsatt problem, jag har för många ulvar i lyan.

Och ändå tror du inte att det är bra att skriva ut dina teorier om siaren?

Jag har läst igenom hela gårdagen och vad Snurrfian skrivit. Jag måste något motvilligt erkänna att det ser ut som om hon har siat bollen__ hon framhåller flera gånger att bollen är skum. Om hon inte är siare så gissar jag på att ho när ulv som helt enkelt offrar en ulvkollega för att själv få ett tätt alibi.

Jag tycker att q's röstinlägg igår tyder på att hon vet att Ferrari inte kan ha någon extrainformation ie vara siare - det gör att jag ser henne som en möjlig siare och dessutom har hon skrivit att den som är siad troligen är siad god. Jag är inte säker alls.

Jag har motsatt problem, jag har för många ulvar i lyan.
jag känner igen det- så hade jag det efter gårdagen... egentligen så är det vanskligt att direkt tro på att folk skulle vara goda bara för att de röstar på ett visst sätt, men nånstans måste man ju börja dra i trådarna?

Jag har fått rita om rätt mycket idag och det är svårt att få hjärnan ur de gamla spåren, men jag tyckte att jag lyckades rycka upp hjulen mot en planare väg idag sas.
Hur känner du?
Min spontana second most suspect är MikaTela men det kan vara färgat av att hon så totalt låst fast sig vid mig, men försöker tänka bort ifrån det?
Och skulle inte hon vara ond- ja då får jag fundera igen

Jag har läst igenom hela gårdagen och vad Snurrfian skrivit. Jag måste något motvilligt erkänna att det ser ut som om hon har siat bollen__ hon framhåller flera gånger att bollen är skum. Om hon inte är siare så gissar jag på att ho när ulv som helt enkelt offrar en ulvkollega för att själv få ett tätt alibi.

Jag tycker att q's röstinlägg igår tyder på att hon vet att Ferrari inte kan ha någon extrainformation ie vara siare - det gör att jag ser henne som en möjlig siare och dessutom har hon skrivit att den som är siad troligen är siad god. Jag är inte säker alls.
Haha, jag skrev ju att hon framhöll det :p

Hm, jag har dock inte hittat att q godförklarat någon så jag har inte uppfattat henne som siare.

Hm, jag har dock inte hittat att q godförklarat någon så jag har inte uppfattat henne som siare.

Fan jag orkar inte gå igenom hennes inlägg igen.
Jag är dock inte säker på att hon har godförklarat någon ifall att hon är siare.

jag är helt inne på att Snurrfian i princip måste vara god efter denna lynchen, jag hade inte själv uppfattat det om bollen__ som jag gjorde först sent idag därav min kommentar om att det borde vara någon som blivit siad god, jag såg helt enkelt inte det uppenbara, om du blir klokare av det?

Ska sova men vill bara flika in att jag gjorde samm tolkning som cirkus gällande siare igår. Därav mina kommentarer om att jag såg ngt annat än du.

Tänker också att det väl vore troligt att raden om sia skickats till någon och jag såg iaf inte igår någon som verkade ha info för att hänga på snurris? Får läsa mer imorgon!

jag är helt inne på att Snurrfian i princip måste vara god efter denna lynchen, jag hade inte själv uppfattat det om bollen__ som jag gjorde först sent idag därav min kommentar om att det borde vara någon som blivit siad god, jag såg helt enkelt inte det uppenbara, om du blir klokare av det?

Ja.

jag känner igen det- så hade jag det efter gårdagen... egentligen så är det vanskligt att direkt tro på att folk skulle vara goda bara för att de röstar på ett visst sätt, men nånstans måste man ju börja dra i trådarna?

Jag har fått rita om rätt mycket idag och det är svårt att få hjärnan ur de gamla spåren, men jag tyckte att jag lyckades rycka upp hjulen mot en planare väg idag sas.
Hur känner du?
Min spontana second most suspect är MikaTela men det kan vara färgat av att hon så totalt låst fast sig vid mig, men försöker tänka bort ifrån det?
Och skulle inte hon vara ond- ja då får jag fundera igen

Fast MikaTela har väl inte låst fast sig vid dig, hon röstade ju på mig?

Jag tycker MikaTela är urskum, jag minns att jag brukar tycka det om henne men nu är det lite väl mycket. Framför allt uselt motiverade röster. Cirkus ligger på typ samma skumhetsgrad, det enda som tyder på att hon är god är Ferrarins teorier och röst på henne. Därefter LenaH, mest pga rösten idag. Du, det kändes som att du typ kämpade emot lite att bollen skulle vara ulv för att sen "ge upp" och rösta på henne. Du kan ju ha försökt skapa alibi då. Sen det där att andra uppfattat det som att du är siare får mig att undra om du försökt framstå som det. Blir rädd att bli lurad, tycker att du känns rätt god men det kan vara för att du är här och skriver med mig (min trådkompis liksom). Mirtai, kan vara ond som klarar sig på att andra är betydligt skummare. Men sammantaget, ulvarna bör finnas bland MikaTela, Cirkus och LenaH.

Ska sova men vill bara flika in att jag gjorde samm tolkning som cirkus gällande siare igår. Därav mina kommentarer om att jag såg ngt annat än du.

Tänker också att det väl vore troligt att raden om sia skickats till någon och jag såg iaf inte igår någon som verkade ha info för att hänga på snurris? Får läsa mer imorgon!
hm jag var inne på att du höll bollen__ som mycket skum?
Nu blir jag förvirrad igen för jag har precis samma fundering som du, men kanske har goda lyan inte skickat den raden av nån anledning? För det var precis därför jag var så skeptisk till Snurrfian länge, väntade på någon som kunde bekräfta en ev sia mot bollen__?

Fast MikaTela har väl inte låst fast sig vid dig,
jag tycker att hon i mångt och mycket leken igenom iaf efter DL1 framfört mycket mot mig?
Jag blev faktiskt överraskad att hon inte röstade på mig igen , utan på dig, + också att hon ju verkade vara i funderingarna på att de som röstar på bollen__ skulle vara onda? men å andra sidan är det en av de saker som gör att jag funderar på om hon är förvirrad god istället?

jag tycker att hon i mångt och mycket leken igenom iaf efter DL1 framfört mycket mot mig?
Jag blev faktiskt överraskad att hon inte röstade på mig igen , utan på dig, + också att hon ju verkade vara i funderingarna på att de som röstar på bollen__ skulle vara onda? men å andra sidan är det en av de saker som gör att jag funderar på om hon är förvirrad god istället?

Ja, alltså det har hon absolut. Men eftersom hon röstade på mig så tyckte jag inte att hon "låst fast sig".

Jag funderar på: tror ulvarna att Snurris är siare och ville försöka få henne lynchad? Eller varför röstade inte fler på bollen? Det har ju hänt förr att hela lyan röjt sig, senast förra leken när alla ulvar gick ihop och röstade på en person. Jag förstår det inte, men det händer ju. Q4 röstade ju sent, de kanske trodde att de kunde få med sig henne mot Snurris?

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Ringorm utan kli? Något annat?