Bukefalos 28 år!

Taggar @Hedinn @Snurrfian och @LenaH som troligen fortfarande ligger och sover ;)
Sover? O_o Jag har haft ut kräkande hund, väckt ena barnet som har åkt till skolan, checkat det andra barnet som har influensa, nu är det den stora ungen som har åkt på eländet... Matat barnet som ska till skolan, matat hunden, fått på mig kläder och fixat lite jobb här på morgonkvisten. :D Men nu är jag redo för ulvlek!
I vanlig ordning vill jag bara informera om att jag kommer att rösta tidigt i morgon och inte vara inne på kvällen, onsdagar är värsta dagen även om jag imorgon byter från att vara ledare till att åka på årsmötet och representera föreningen. ;) Men jag tror inte att det blir så uppskattat om jag sitter och surfar, dessutom var det kass mottagning på platsen. :angel:
 
Goda roller:
Ängel-Kan skydda en deltagare varje natt.
Siare-kan sia en deltagare varje natt.
Borgmästare-har avgörande röst vid oavgjort, kan stoppa en lynch och har en dold röst till varje lynch
Spion: får reda på vad som skett under natten
Bybo-god utan extra förmågor.

Onda roller:
Ulvar-kan käka en deltagare varje natt.

5 namngivna goda roller varav 4 med specialförmågor
Ingen ond har nån extra förmåga

11 deltagare
ska man räkna på en tredjedel så 11/3 ≈ 3,67
Så , tja, mellan 3-4 onda borde det ju vara, färre än 3 känns ju lite lite, och mer än 4 orimligt.
Då skulle ju leken vara slut väldigt fort annars tycker jag med tanke på att vi är bara 11 som leker
 
Goda roller:
Ängel-Kan skydda en deltagare varje natt.
Siare-kan sia en deltagare varje natt.
Borgmästare-har avgörande röst vid oavgjort, kan stoppa en lynch och har en dold röst till varje lynch
Spion: får reda på vad som skett under natten
Bybo-god utan extra förmågor.

Onda roller:
Ulvar-kan käka en deltagare varje natt.

5 namngivna goda roller varav 4 med specialförmågor
Ingen ond har nån extra förmåga

11 deltagare
ska man räkna på en tredjedel så 11/3 ≈ 3,67
Så , tja, mellan 3-4 onda borde det ju vara, färre än 3 känns ju lite lite, och mer än 4 orimligt.
Då skulle ju leken vara slut väldigt fort annars tycker jag med tanke på att vi är bara 11 som leker
Jag tippar 4 onda eftersom det är starka goda specialroller.
 
Goda roller:
Ängel-Kan skydda en deltagare varje natt.
Siare-kan sia en deltagare varje natt.
Borgmästare-har avgörande röst vid oavgjort, kan stoppa en lynch och har en dold röst varje natt.
Spion: får reda på vad som skett under natten
Bybo-god utan extra förmågor.

Onda roller:
Ulvar-kan käka en deltagare varje natt.

Regler:
BOP:ar är förbjudna det vill säga att alla röster ska ha en teori bakom sig.

Alla ska teoria om minst två andra deltagare varje dag och självklart rösta.

Hintar är förbjudna och kan komma att straffa den egna sidan.

Röster ska fetas för att gälla. Ie bumpo röstar på cirkus

Goda vinner när alla onda är döda.

Onda vinner när de är fler än de goda.

Borgmästaren... Röstar han alltså dolt på så vis att den röst han lägger synligt inte räknas?
 
Nu tittade jag närmare på rollerna och funderar precis som @Habina på borgmästarrollen, den där dolda rösten på natten, vad betyder den @bumpo ?
jag frågade om det direkt igår när hon la upp rollerna och det ska vara dold röst till varje lynch , om jag förstod det rätt så har den inte nattDL utan dagDL
snabb fråga på detta direkt, borde det inte vara dold röst inför varje lynch, dvs dagDL- jag tolkar det du skrev som att det är nattDL?

Jo självklart är det till varje lynch.

Korrigering av DL-tider:

DAG-DL IMORGON KL 21.00
NATT-DL ONSDAG KL 09.00

Korrigering angående Borgmästaren: den dolda rösten är självklart till lynchen och inte natten.

Jag är tydligen väldigt virrig i kväll.

Däremot tycker jag Habina har en bra fundering i om det är den dolda rösten som räknas och den öppna i leken inte gör det, för annars borde det ju stått extra röst och inte dold röst?
Vi får se vad @bumpo skriver om det
 
Jag måste eventuellt jobba över så att jag kan börja min ledighet imorgon. Har en grej som måste bli klar. Alternativet är att åka till Stockholm imorgon men det känns tungt när jag ställt in mig på att inte göra det.

Så det blir superlåg aktivitet, men jag lovar att rösta och även att försöka teoria en del. Ber om ursäkt och ska kompensera imorgon (om jag lever, annars kan jag OT-spamma leken som kompensation:laugh:).
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 520
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 525
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 841
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 172
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp