Bukefalos 28 år!

Eftersom det känns tveksamt att jag kommer kunna hålla mig vaken så länge till.

Ferrari röstar på Hemlig
För att hon reagerar på Bsf röst på Sookie när det känns som en typisk förstadagsröst. Då tycker jag rösten på Artline sticker ut mer för att rösta på någon pga inaktivitet känns lite för enkelt.
 
hemlig röstar på Ferrari för att hon tycker att det är skumt att jag reagerar på BSFs röst.
Jag reagerar, men jag har väl aldrig sagt att jag skulle lägga min röst där, eller? Jag försöker bara hitta nåt att gå på.
 
De jag inte skrev om förut:

snurrfian verkar vilja spela ut förvirrad-kortet och vill leta ondingar ( men hittar bara onda LLs så här långt
Bumpo hittade leken , glömde sedan bort den
bollen__ verkar uppskatta en skruvad lek, men kan inte tillföra något själv just nu och tycker att andra ställd bra frågor hon själv inte skulle ha kommit på
Artline har hittat leken men har inte hunnit sätta sig in i den än
Habina har hittat leken och är förvirrad ( som vanligt :p )
Ferrari funderade lite över antal möjliga ulvar ( utirfrån vad som var givet just då från LL ) och har röstat på hemlig för att denna reagerat på BSF och poängterar att hon tycker att rösten på Artline ( av Derring_doo) sticker it mer då det är väl enkelt att rösta på inaktivitet....


 
Nog för att @quarter4ever har många inlägg men letar hon verkligen ulvar eller ställer hon bara allmänna frågor och sammanställer röstlistor? De hon tittar närmare på verkar åtminstone inte vara onda i hennes ögon just nu. Men säger det så mycket om Qs roll?
Jag blir lite fundersam på @Ferrari @hemlig och kanske deras relation till BSF, jag kan förstå till viss del men det känns lite knepigt med hela grejen, vill Ferrari skydda BSF? Men jag tycker att Ferrari är så pass rutinerad att hon inte borde göra en sån grej om hon sitter i lyan så det kanske bara är att hon tycker att hemlig reagerar skumt. Men någon skaver för mig...
 
Nästa fråga då (:o)
Om en ulv lynchas så lottas rollen bland onda (= fén och ulv) - om den kvarvarande ulven får den rollen - innebär det dubbelt käk, eller att inget händer?
Skulle lotten hamna i lyan kommer ingenting hända, och ulvrollen försvinner istället från leken.
En fråga till LL om man som god får ulv förmågan så får man inte se lyan?
Nej, det blir en god roll som får käka bara.
 
De jag inte skrev om förut:

snurrfian verkar vilja spela ut förvirrad-kortet och vill leta ondingar ( men hittar bara onda LLs så här långt
Bumpo hittade leken , glömde sedan bort den
bollen__ verkar uppskatta en skruvad lek, men kan inte tillföra något själv just nu och tycker att andra ställd bra frågor hon själv inte skulle ha kommit på
Artline har hittat leken men har inte hunnit sätta sig in i den än
Habina har hittat leken och är förvirrad ( som vanligt :p )
Ferrari funderade lite över antal möjliga ulvar ( utirfrån vad som var givet just då från LL ) och har röstat på hemlig för att denna reagerat på BSF och poängterar att hon tycker att rösten på Artline ( av Derring_doo) sticker it mer då det är väl enkelt att rösta på inaktivitet....
Lite av de tankar jag har om det som hänt hittills:

* funderar lite på om de två som uttrycker mest att de är förvirrade och inget övrigt , snurrfian och Habina, skulle kunna vara ulvar som försöker gömma sig bakom en sådan frasering för att slippa försöka gräva efter ulvar ?
Men det känns ju lite väl enkelt kanske ? De kan ju lika gärna inte ha tid med leken för stunden....

* funderar också på ferrari som röstar på hemlig för att hon reagerar på BSF ( för att hon röstat på sookie )? Men det känns ju också lite väl enkelt och kanske rätt dumt av en ulv att försvara en ulvkollega? ( i detta fallet funderar jag på ferrari och BSF som ulvar ihop )

* hemlig som direkt kontraröstar på Ferrari, tja där får jag mest tanken att det är något en som har en god roll skulle göra, och kanske inte så mycket ondvibbar. Men osäkert förstås, för vem farao vet egentligen vad en ulv gör ? ( de kan göra precis vad som helst är min erfarenhet , tom att alla i lyan röstar på samma tre lyncher i rad och klarar att inte bli direkt misstänkta för det O_o :banghead: )
Samtidigt så funderar även jag på varför hemlig uttrycker funderingar om varför BSF röstar på sookie , skulle det kunna vara två ulvar tillsammans ( hemlig och sookie ?)

Så nu kanske det kan komma lite svarsfunderingar på dessa funderingar ( :D) så kanske det kommer fram lite mera :)
 
Nog för att @quarter4ever har många inlägg men letar hon verkligen ulvar eller ställer hon bara allmänna frågor och sammanställer röstlistor? De hon tittar närmare på verkar åtminstone inte vara onda i hennes ögon just nu. Men säger det så mycket om Qs roll?
jag håller på - men det hann du inte se för jag postade det nån minut efter ditt inlägg ( jag höll på med det så jag såg inte heller ditt inlägg förrän jag postat mitt)
 
* funderar lite på om de två som uttrycker mest att de är förvirrade och inget övrigt , snurrfian och Habina, skulle kunna vara ulvar som försöker gömma sig bakom en sådan frasering för att slippa försöka gräva efter ulvar ?
Men det känns ju lite väl enkelt kanske ? De kan ju lika gärna inte ha tid med leken för stunden....
Jag kan ärligt säga att mitt fokus har inte varit på leken idag, maken åkte till akuten kl 5 i morse efter att ha vankat runt hela natten. Han blev hemskickad med medicin, magsår antagligen men jag har inte sovit så mycket heller...
Fast vi är inte direkt ensamma att kännas oss förvirrade, jag tycker att det är betydligt fler som har uttryckt samma sak, om du tycker att det känns glasklart så tycker jag nog att du är väldigt skum... :p
 
Jag blir lite fundersam på @Ferrari @hemlig och kanske deras relation till BSF, jag kan förstå till viss del men det känns lite knepigt med hela grejen, vill Ferrari skydda BSF? Men jag tycker att Ferrari är så pass rutinerad att hon inte borde göra en sån grej om hon sitter i lyan så det kanske bara är att hon tycker att hemlig reagerar skumt. Men någon skaver för mig...
hur tänker du här då?
Att de skulle vara i lyan ihop och alibirösta?
Vad är det som skaver ?
 
Jag kan ärligt säga att mitt fokus har inte varit på leken idag, maken åkte till akuten kl 5 i morse efter att ha vankat runt hela natten. Han blev hemskickad med medicin, magsår antagligen men jag har inte sovit så mycket heller...
Oj , vad jobbigt ! :heart Ja det är såklart att IRL alltid kommer först- har förståelse för det :)
Hoppas gubben mår bättre med medicineringen nu !
 
hur tänker du här då?
Att de skulle vara i lyan ihop och alibirösta?
Vad är det som skaver ?
Jag kan inte sätt fingret på det, om det är Ferrari som sitter i lyan med bsf och reagerar på en misstanke på sin kollega eller om Ferrari och Hemlig kör något spel för galleriet eller om de är goda och helt enkelt reagerat. Men något fick mig att haja till och jag vill åtminstone notera det.
 
:rofl: vi postar om varandra hela tiden, det här känns som upplagt för missförstånd... :crazy:
ja jag tänkte på det med :p
och som en kommentar till ditt andra om jag skulle tycka att det vore glasklart- så nej det gör jag inte men iom att jag haft tid att fundera och fråga och läsa så TROR ( observera!!- tror :cool: ) jag att jag iaf greppat lite hur leken kan fungera. Sedan tror jag ingen- inte ens LLs har en blekaste aning om hur leken tar för riktning:p
 
Jag har inte glömt leken, bara haft alldeles för mycket annat för mig. :banghead:

Sitter med mobilen just nu, så inga längre utlägg från mig riktigt än.
 
Jag kan inte sätt fingret på det, om det är Ferrari som sitter i lyan med bsf och reagerar på en misstanke på sin kollega eller om Ferrari och Hemlig kör något spel för galleriet eller om de är goda och helt enkelt reagerat. Men något fick mig att haja till och jag vill åtminstone notera det.
vi funderar ungefär lika, jag har också funderingar åt lite liknande håll..... fast lite annorlunda

hemlig som direkt kontraröstar på Ferrari, tja där får jag mest tanken att det är något en som har en god roll skulle göra, och kanske inte så mycket ondvibbar. Men osäkert förstås, för vem farao vet egentligen vad en ulv gör ? ( de kan göra precis vad som helst är min erfarenhet , tom att alla i lyan röstar på samma tre lyncher i rad och klarar att inte bli direkt misstänkta för det O_o :banghead: )
Samtidigt så funderar även jag på varför hemlig uttrycker funderingar om varför BSF röstar på sookie , skulle det kunna vara två ulvar tillsammans ( hemlig och sookie ?)
 
Eftersom det känns tveksamt att jag kommer kunna hålla mig vaken så länge till.

Ferrari röstar på Hemlig
För att hon reagerar på Bsf röst på Sookie när det känns som en typisk förstadagsröst. Då tycker jag rösten på Artline sticker ut mer för att rösta på någon pga inaktivitet känns lite för enkelt.

Varför röstar du inte på Derring-Do då?
 
vi funderar ungefär lika, jag har också funderingar åt lite liknande håll..... fast lite annorlunda
Vi verkar vara överens om att det är något man funderar över åtminstone! ;) Dina tankar var också intressanta, jag känner mig lite för trött för att orka tänka hela vägen idag tror jag.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 212
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 490
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 026
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 709
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp