Fick önskemål om att ha DL imorgon ändå (skulle ju haft uppehåll) men att ha det tidigare. I så fall kör vi nattDL också ikväll. Vad säger ni?
Om jag är kvar så spelar det ingen roll för mig men inte allt för sen DL på nyårsafton då, gärna på em istället för kvällen .

Åh herre, och här trodde jag det skulle ha hunnit hänt massor när jag blev borta så länge. :o Tror aldrig jag varit med i en lek som är såhär inaktiv i början? :confused:

Jag hade uppenbarligen fel om Lenis, ska gå igenom rösterna från igår nu tänkte jag och se om jag kan bli klokare på detta. Jag tänker lite att det är lätt att gå under radarn när alla är så inaktiva,

@Niyama Jag är ok med nattDL ikväll, men kommer nog få rösta tidigt imorgon om det är DL då.

Röstlista DL1
17.48
hemlig röstar på Idahoe
18.34 Fio röstar på quarter4ever
20.55 Lenis röstar på Snurrfian
21.02
Idahoe röstar på fio
21.12 Ferrari röstar på DD
21.19 Derring-Do röstar på Lenis
21.20 bollen__ röstar på..mistimed
21.24 Gabby_Ossi röstar på
Idahoe
21.25 quarter4ever röstar på bollen__
21.26 mammas röstar på bollen__
21.27 Mistimed röstar på Ferrari
21.28 Snurrfian röstar på Gabby_ossi
21.30 cirkus röstar på Hedinn
Hedinn missar att rösta

Idahoe var ulv
Ulvarna käkar Cirkus (borgmästare)

Röstlista DL2
20.15 hemlig röstar på bollen__
20.29 fio röstar på quarter4ever
21.10 Derring-Do röstar på fio
21.18 Snurrfian röstar på hemlig
21.22 Mistimed röstar på Lenis
21.22 Hedinn röstar på hemlig
21.25 Ferrari röstar på Hemlig
21.29 Gabby_Ossi röstar på Hedinn
21.29 quarter4ever röstar på fio
21.30 Mammas röstar på fio

bollen__ och Lenis missar att rösta

Fio var bybo
Lenis käkas- var röstfifflare

Har ramlat in framför datorn och det är precis som tidigare dagar väldigt lugnt men antar att folk ramlar in allt eftersom nu under kvällen.
Hemlig verkar angelägen om att inte bli utröstad idag, och det är klart oavsett roll så kan hon ju skriva så. Röstade på bollen igår och min reflektion över det är att de inte borde sitta i lyan ihop iaf ?
Hedinn kommer in med en fråga till mig och det är lite som hon gjort hela tiden . kommer med lite frågor men inte så mycket andra reflektioner , men verkar ju också ha tidsbrist.
bollen__ var snabb att hänga på Hedinn när hon tyckte att det var jag som hängde på mammas och inte tvärtom
Mistimed röstade på Lenis , som var röstfifflare, igår, men tycker ändå att Mistimed skrivit aktivt och fört leken framåt mer än de flesta, och på det sätt hon granskar och teoriar så är hon inte i mitt fokus idag
Derring-Do har inte varit med så mycket hon heller i leken och lite funderar jag över att kanske är det hennes tur att vara ond i denna leken? Skulle behöva se lite mer av henne helt enkelt, så det inte bara är Q-noja hon fastnat på. Hon la första rösten på fio igår . Och det är klart skulle det visa sig att hemlig är ond så blir ju alla som röstade på fio istället intressanta att granska ( öh det blir även jag då :cool:)
Sedan är det där med att bollen__ verkade misstänka DD men röstade på Mistimed istället som fastnat i hjärnan på mig också - kan också vara ett sätt att skydda en kollega? Eller så är DD god och bollen och hemlig är onda tillsammans ändå- fast det inte verkar troligt?
mammas har inte heller gjort så stort väsen av sig i leken . mest är det väl att hon faktiskt röstat direkt efter mig båda gångerna, på samma som jag gjort dessutom-men dock inom en minut eller mindre än det emellan och igår var det ju precis innan DL. Kan ju ha varit ett räddningsförsök av hemlig om de sitter i lyan ihop? Men å andra sidan är väl mammas känd för att inte rädas att rösta ut sina lyakamrater för att få alibi heller?
Snurrfian har också haft tidsbrist, men känns väldigt anonym för mig . Behöver se mera av henne också
Ferrari gör inte mycket väsen av sig hon heller , men har röstat på DD i första lynch och hemlig i andra lynch så kanske inte i nån lya med någon alls av dem? Hon lägger dessutom tredje rösten på hemlig igår så det var ju möjligt att den skulle kunnat fått ut henne då. Men som sagt det beror ju på hemligs roll - är hemlig god så säger det inte särskilt mycket egentligen?
Gabby_Ossi la en andra röst på Idhaoe som verkar ha avgjort vilket talar till hennes fördel tycker jag Snurrfian verkar ha misstankar mot G_O trots det - skulle vilja ha lite utvecklat från @Snurrfian angående det?

ag tänker lite att det är lätt att gå under radarn när alla är så inaktiva,
ja det är ju det - att det blir lätt för ulvarna att tassa med sas när det är så många som inte deltar i dividerandet
Sedan är det inte lätt när man är upptagen IRL heller. Inte ens jag har ju haft tid att delta förrän nu så har förståelse för att det kan bli så

Röstlista DL1
17.48
hemlig röstar på Idahoe
18.34 Fio röstar på quarter4ever
20.55 Lenis röstar på Snurrfian
21.02
Idahoe röstar på fio
21.12 Ferrari röstar på DD
21.19 Derring-Do röstar på Lenis
21.20 bollen__ röstar på..mistimed
21.24 Gabby_Ossi röstar på
Idahoe
21.25 quarter4ever röstar på bollen__
21.26 mammas röstar på bollen__
21.27 Mistimed röstar på Ferrari
21.28 Snurrfian röstar på Gabby_ossi
21.30 cirkus röstar på Hedinn
Hedinn missar att rösta

Idahoe var ulv
Ulvarna käkar Cirkus (borgmästare)

Röstlista DL2
20.15 hemlig röstar på bollen__
20.29 fio röstar på quarter4ever
21.10 Derring-Do röstar på fio
21.18 Snurrfian röstar på hemlig
21.22 Mistimed röstar på Lenis
21.22 Hedinn röstar på hemlig
21.25 Ferrari röstar på Hemlig
21.29 Gabby_Ossi röstar på Hedinn
21.29 quarter4ever röstar på fio
21.30 Mammas röstar på fio

bollen__ och Lenis missar att rösta

Fio var bybo
Lenis käkas- var röstfifflare

Har ramlat in framför datorn och det är precis som tidigare dagar väldigt lugnt men antar att folk ramlar in allt eftersom nu under kvällen.
Hemlig verkar angelägen om att inte bli utröstad idag, och det är klart oavsett roll så kan hon ju skriva så. Röstade på bollen igår och min reflektion över det är att de inte borde sitta i lyan ihop iaf ?
Hedinn kommer in med en fråga till mig och det är lite som hon gjort hela tiden . kommer med lite frågor men inte så mycket andra reflektioner , men verkar ju också ha tidsbrist.
bollen__ var snabb att hänga på Hedinn när hon tyckte att det var jag som hängde på mammas och inte tvärtom
Mistimed röstade på Lenis , som var röstfifflare, igår, men tycker ändå att Mistimed skrivit aktivt och fört leken framåt mer än de flesta, och på det sätt hon granskar och teoriar så är hon inte i mitt fokus idag
Derring-Do har inte varit med så mycket hon heller i leken och lite funderar jag över att kanske är det hennes tur att vara ond i denna leken? Skulle behöva se lite mer av henne helt enkelt, så det inte bara är Q-noja hon fastnat på. Hon la första rösten på fio igår . Och det är klart skulle det visa sig att hemlig är ond så blir ju alla som röstade på fio istället intressanta att granska ( öh det blir även jag då :cool:)
Sedan är det där med att bollen__ verkade misstänka DD men röstade på Mistimed istället som fastnat i hjärnan på mig också - kan också vara ett sätt att skydda en kollega? Eller så är DD god och bollen och hemlig är onda tillsammans ändå- fast det inte verkar troligt?
mammas har inte heller gjort så stort väsen av sig i leken . mest är det väl att hon faktiskt röstat direkt efter mig båda gångerna, på samma som jag gjort dessutom-men dock inom en minut eller mindre än det emellan och igår var det ju precis innan DL. Kan ju ha varit ett räddningsförsök av hemlig om de sitter i lyan ihop? Men å andra sidan är väl mammas känd för att inte rädas att rösta ut sina lyakamrater för att få alibi heller?
Snurrfian har också haft tidsbrist, men känns väldigt anonym för mig . Behöver se mera av henne också
Ferrari gör inte mycket väsen av sig hon heller , men har röstat på DD i första lynch och hemlig i andra lynch så kanske inte i nån lya med någon alls av dem? Hon lägger dessutom tredje rösten på hemlig igår så det var ju möjligt att den skulle kunnat fått ut henne då. Men som sagt det beror ju på hemligs roll - är hemlig god så säger det inte särskilt mycket egentligen?
Gabby_Ossi la en andra röst på Idhaoe som verkar ha avgjort vilket talar till hennes fördel tycker jag Snurrfian verkar ha misstankar mot G_O trots det - skulle vilja ha lite utvecklat från @Snurrfian angående det?
Derring-Do har kanske inte så vansinnigt många inlägg, men jag tycker nog att de hon skrivit varit ganska innehållsrika i alla fall, så jag håller inte med dig om att hon inte varit med så mycket i leken. Det är nog den spelare jag misstänker minst i nuläget, just för att jag tyckt hon skrivit vettigt.

Gällande Mammas möjliga räddningsröst igår så är ju i så fall din röst lika möjlig räddningsröst (i alla fall för mig) eftersom Mammas antagligen inte sett din röst innan med tanke på tiden emellan. Sen som du skriver är ju inte Mammas den som nödvändigtvis räddar kollegor. Med det inte sagt att hon är god, för hon kan lika gärna vara ond ändå.

Och hemlig är jag fortsatt lite skeptisk mot, men för hur hon röstat och skrivit, inte pga mögliga räddningsröster. Jag kan ju dock vara helt ute och cykla, eftersom jag ofta reagerar på just hemlig, oavsett roll.

Min plan för dagen har inte varit som jag har tänkt mig, jag har mest tillbringat den bakom ratten, vilket har gjort det väldigt svårt att ens hänga med i leken, :p men jag verkar inte vara ensam om att ha dåligt med tid. Större problem är för mig när jag ska ha tid med PM och hemtenta, det känns som om det kommer att få bli ett par heldagar med intensivt skrivande. :crazy:

Fick önskemål om att ha DL imorgon ändå (skulle ju haft uppehåll) men att ha det tidigare. I så fall kör vi nattDL också ikväll. Vad säger ni?
Går bra, om jag kan bli påmind om att rösta då jag kommer ha en del att göra och kan behöva rösta på förmiddagen :angel:

Hur tänker du här? Du tycker alltså att det är mer skumt med en första röst, när du själv hänger på och tillsammans med @Mammas är de som ser till att Fio åker?

Så, har jobbat klart och ätit så nu är jag redo för en kväll framför datorn (kunde inte somna igår, så egentligen är jag inte redo för annat än sängen, men jag ska göra mitt bästa! :D)

Men å andra sidan är väl mammas känd för att inte rädas att rösta ut sina lyakamrater för att få alibi heller?

Alltså, eftersom jag inte direkt släppt misstankarna om Hemlig och misstänker att hon kan vara ond (vet dock inte hur jag ställer mig till henne idag, har bara skummat i smyg på jobbet så har inte stenkoll på vad som skrivits under dagen, eller funderat kring annat, ska göra det strax) borde jag väl vara tyst nu: Men givetvis hjälper jag en kollega om det passar in i hur jag resonerar i vanliga fall, att alibirösta ut kollegor bara för att är faktiskt inte min stil. Nu är jag inte ond i denna lek, men det är en lite trist bild av mig som jag sett fler än dig ha, att jag i princip tar omvägar för att kunna rösta ut kollegor om jag är ond. Nu är jag som sagt inte ond med hemlig och hade dessutom inte koll på vilka röster som lagts innan så visste inte förrän efter DL vilken min röst i ordningen var, men vill ändå protestera mot den synen på mig.

Så, har jobbat klart och ätit så nu är jag redo för en kväll framför datorn (kunde inte somna igår, så egentligen är jag inte redo för annat än sängen, men jag ska göra mitt bästa! :D)

Alltså, eftersom jag inte direkt släppt misstankarna om Hemlig och misstänker att hon kan vara ond (vet dock inte hur jag ställer mig till henne idag, har bara skummat i smyg på jobbet så har inte stenkoll på vad som skrivits under dagen, eller funderat kring annat, ska göra det strax) borde jag väl vara tyst nu: Men givetvis hjälper jag en kollega om det passar in i hur jag resonerar i vanliga fall, att alibirösta ut kollegor bara för att är faktiskt inte min stil. Nu är jag inte ond i denna lek, men det är en lite trist bild av mig som jag sett fler än dig ha, att jag i princip tar omvägar för att kunna rösta ut kollegor om jag är ond. Nu är jag som sagt inte ond med hemlig och hade dessutom inte koll på vilka röster som lagts innan så visste inte förrän efter DL vilken min röst i ordningen var, men vill ändå protestera mot den synen på mig.
Ok- jag fattar att det är trist när det kommer upp "sanningar" om en . jag har ju DDs Q-noja tex och snurrfian har det eviga att hon är snurrig med sig
Jag satt själv på mobilen igår och hade ingen koll på hur rösterna låg heller faktiskt - Jag röstade på det jag fann mest skumt utifrån min egen roll

nej jag skrev väl att vi ALLA, inklusive mig , som la röster på fio kommer granskas om hemlig skulle visa sig vara ond ?
Fast först undrar du om hon har Q noja, uppenbarligen inte eftersom hon röstar på Fio, och det är i princip det enda du kan peka på som ett problem? Att Bollen_ uttryckte misstankar men röstade på någon annan? Alla har väl misstankar mot alla om de inte är kollegor eller säkra på att de är goda?

Ok- jag fattar att det är trist när det kommer upp "sanningar" om en . jag har ju DDs Q-noja tex och snurrfian har det eviga att hon är snurrig med sig
Jag satt själv på mobilen igår och hade ingen koll på hur rösterna låg heller faktiskt - Jag röstade på det jag fann mest skumt utifrån min egen roll

Jo, jag förstår, är mest irriterad över att det blivit en "sanning" faktiskt.

Det gör mig lite fundersam varför ingen ifrågasätter @Ferrari ? Det lilla som hon har skrivit är i princip bara sammanställningar av vad andra har skrivit och överslätande av @Mistimed röst igår, men vad tror Ferrari själv egentligen? Hon följer min röst på Hemlig, minuterna efter Hedinn har gjort detsamma, frågan är om det kanske skulle kunna betyda att Ferrari är ulv och Hemlig är god? Samtidigt tycker att det var väldigt svag röst av Hemlig igår, och det känns skumt.

Fast först undrar du om hon har Q noja, uppenbarligen inte eftersom hon röstar på Fio, och det är i princip det enda du kan peka på som ett problem? Att Bollen_ uttryckte misstankar men röstade på någon annan? Alla har väl misstankar mot alla om de inte är kollegor eller säkra på att de är goda?
jag vet inte vart jag har DD helt enkel ;jag har också noterat det du pekar på att hon faktiskt röstade på fio igår för hennes (icke)teori mot mig (om jag minns rätt)
Ja visst är det så när man spelar utan info som god tex, men kan också vara så som de onda vill framstå som
Jag noterar DDs q-noja bara för att jag inte riktigt vet vart jag har henne pga den. Jag kan ju förstå henne att hon är nojig mot mig på ett sätt- jag gick verkligen "all-in" för att lura skjortan av henne i hennes debutlek- vilket du ju vet för du var ju i lyan i den leken när jag blev omvandlad tvilling
Jag försöker bara visa hur jag tänker för att få fram reaktioner så leken kan komma igång - mycket av det jag tänker är säkert uppåt väggarna men om man inte börjar nysta hur ska man då kunna få fatt i ändarna sas?

Jo, jag förstår, är mest irriterad över att det blivit en "sanning" faktiskt.
Det är trist när det blir såna saker, å andra sidan så tror jag att varenda en av oss är beredda att "offra" en kollega om det skulle betyda att man själv får ett bra alibi som ulv. Så för mig är sanningen snarare att vem som helst skulle kunna göra det, men att de mer erfarna kanske har lättare för det än "nybörjare". Jag kommer ihåg hur mosade jag kände mig av dig i min andra lek, när jag visste att du var ulv efter att ha siat dig men ändå var den som blev lynchad. Idag vet jag att jag har gjort såna saker som ond också, och att det inte handlar om att "mosa" någon utan att spela spelet. På samma sätt var jag rätt snurrig i början när lekte och missade uppenbara grejer. Jag tror mig vara lite bättre idag åtminstone, men epitetet snurrig hänger kvar.

Kan det ha varit två goda uppe till lynch idag? Ingen annan hade mer än 1 röst så att det skulle stå mellan fio och hemlig är ju rätt klart tycker jag? Alternativet är ju att hemlig är ond (fio var ju bevisligen god) och att mammas försökte styra bort lynchen från hemlig?

Om jag ville styra bort lynchen från hemlig, varför skulle jag då börjat med att ifrågasätta henne, strax innan jag ifrågasätter fio?

Det gör mig lite fundersam varför ingen ifrågasätter @Ferrari ? Det lilla som hon har skrivit är i princip bara sammanställningar av vad andra har skrivit och överslätande av @Mistimed röst igår, men vad tror Ferrari själv egentligen? Hon följer min röst på Hemlig, minuterna efter Hedinn har gjort detsamma, frågan är om det kanske skulle kunna betyda att Ferrari är ulv och Hemlig är god? Samtidigt tycker att det var väldigt svag röst av Hemlig igår, och det känns skumt.

Bra reflektion! Måste kolla mer på @Ferrari känner jag, hon har smugit under min radar hittills.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka